foder til killing
Fra : Pia Wittendorf

Dato : 26-09-06 18:41

Hej alle katteelskere.

Jeg har et par spørgsmål ang. foder til Tikka på 6 mdr.
Hun har Royal Canin kitten(4-12 mdr) til rådighed hele tiden, derudover
giver jeg hende ½ pose Whiskas junior 2 gange om dagen. Hun spiser dog
aldrig op og derfor ville jeg spørge om det er iorden at give hende
voksenfoder i stedet for. Det spiser hun nemlig op(hun har fået det hvis
jeg ikke kunne få fat på andet)?

Et andet spørgsmål er om æggeblommer er godt for hendes pels(som for
hunde) og om hun må få det, hvor meget og hvor tit?

Med venlig hilsen
Pia Wittendorf
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : "

Dato : 26-09-06 19:11

Pia Wittendorf wrote:
> [...]
> spiser dog aldrig op og derfor ville jeg spørge om det er iorden at
> give hende voksenfoder i stedet for. Det spiser hun nemlig op(hun har
Ja, det er der ingen problemer i at give hende Whiskas-poser til voksen,
sålænge hendes basiskost er god tørkost/fuldfoder. Men pas på med poserne
med skaldyr/tun, helst ikke mere end 1-2 stk om ugen. Resten kan du bare
give hende, som du/hun lyster og vægten tillader

> Et andet spørgsmål er om æggeblommer er godt for hendes pels(som for
> hunde) og om hun må få det, hvor meget og hvor tit?
Ja, det må hun godt. Som med tun og skaldyr, hold det på 1 gang om ugen (1
æggeblomme).

/M

Fra : Pia Wittendorf

Dato : 28-09-06 08:01

> [...]
> give hende, som du/hun lyster og vægten tillader

> Ja, det må hun godt. Som med tun og skaldyr, hold det på 1 gang om ugen (1

Skal det være pastoriseret æggeblomme?

Fra : "

Dato : 28-09-06 10:50

Pia Wittendorf wrote:
> Skal det være pastoriseret æggeblomme?
Ikke nødvendigvis, met må det godt være, og nok en fordel, når hun er så
ung. Ellers kan man sagtens give almindelig æggeblomme. Risikoen for
salmonella hos katte er langt mindre end for mennesker, og katte bliver
generelt ikke så syge som mennesker, hvis de er uheldige og bliver smittet.
I øvrigt, det har ikke nogen betydning for pelsen i de små mængder. Det der
er afgørende for en pæn pels er. (udover at katten er rask): næringsmæssig
korrekt foder, ingen stress og ordentlige boligforhold mm (uden for meget
fugt osv).