Til børne - opdragelsen. Et nødvendigt vær~
Fra : Patruljen

Dato : 26-09-06 00:11

Rod Of Correction
Our Speak Softly Spanking Stick teaches children good old-fashioned
discipline. Each 16" x 1 1/2" stick is imprinted with Scripture verses.
$2.00

http://www.kingidentity.com/special.htm

Bemærk. Skriftsteder til højtlæsning, mens du banker....
Kan muligvis anvendes på konen, også. God fornøjelse.

Best Regards Bruun

Fra : B æ 9

Dato : 26-09-06 16:19

Patruljen wrote:
> [...]
>
> Bemærk. Skriftsteder til højtlæsning, mens du banker....
> Kan muligvis anvendes på konen, også. God fornøjelse.

det er jo det jeg siger - andresen, vidal og anders *har* sku da fået
tæsk af deres fædre

men nok bare med klædesbørsten - man indforskrev da vist ikke
tæve-værktøj gennem dalle valle dengang - man sda og gokkede efter
underhylerreklamerne i stedet - blev opdaget og fik tæsk......

..... i guds navn

Fra : Vidal

Dato : 26-09-06 18:26

B æ 9 wrote:

Din interesse for de diskuterendes seksualitet er
da næsten eksotisk.

> det er jo det jeg siger - andresen, vidal og anders *har* sku da fået
> tæsk af deres fædre

Ja, det kan du jo ikke vide noget om. Jeg er fra en
tid, hvor man var holdt op at slå børn i opdragende
øjemed, jeg kan ikke tale for Anders og Andreas.

> men nok bare med klædesbørsten - man indforskrev da vist ikke
> tæve-værktøj gennem dalle valle dengang - man sda og gokkede efter
> underhylerreklamerne i stedet - blev opdaget og fik tæsk......

Seksualitet og en straffende far, det har jo ikke meget
med kristendommen at gøre, men du er vel nødt til at
skrive om det, på den ene eller den anden måde (eller af
den ene eller anden grund?).

> ..... i guds navn

- tæsk, endda i Guds navn.

Egentligt er det nok ikke så mærkeligt, du har fået
nogle underlige ideer om kristendom. Se nu at komme
af med dine faderkomplekser, du er gammel nok til at
tage ansvaret for dine egne traumer nu. Det er helt
sikkert ikke kristendommens skyld, snarere din fars,
som begrundede sin overgreb mod dig med en perverteret
kristelighed.

Nu om dage er onani en accepteret ting, det bliver
ikke koblet med kristendom i hverken positiv eller
negativ forstand ihvertfald i Danmark.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 26-09-06 19:37

Vidal wrote:
> B æ 9 wrote:
>

> Seksualitet og en straffende far, det har jo ikke meget
> med kristendommen at gøre,

*Dén* lader vi liiiiige stå lidt................

> Nu om dage er onani en accepteret ting, det bliver
> ikke koblet med kristendom i hverken positiv eller
> negativ forstand ihvertfald i Danmark.

men måske dengang du var en stor knægt.....

Fra : Vidal

Dato : 26-09-06 20:37

B æ 9 wrote:

> *Dén* lader vi liiiiige stå lidt................

Det behøver vi såmænd ikke, du kommer jo
snart med *den* igen. Det er nok din skæbne.

> men måske dengang du var en stor knægt.....

Det erindrer jeg ikke, men mine forældre var
ikke fundamentalister, så det har måske noget
med det at gøre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 26-09-06 20:46

Vidal wrote:

> Det behøver vi såmænd ikke, du kommer jo
> snart med *den* igen. Det er nok din skæbne.

tudefjæs

> Det erindrer jeg ikke, men mine forældre var
> ikke fundamentalister, så det har måske noget
> med det at gøre.

ta dig dog sammen

Fra : Vidal

Dato : 26-09-06 21:45

B æ 9 wrote:

> tudefjæs

Hehe, gør det lidt ondt?

> ta dig dog sammen

Til hvad kære mand, alle har ikke haft din forkvaklede
opvækst. Men alle har vi jo vor skæbne, du har tydeligvis
din.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 26-09-06 20:43

Vidal wrote:

> Det erindrer jeg ikke, men mine forældre var
> ikke fundamentalister, så det har måske noget
> med det at gøre.

He. Vidal erindrer ikke sin barndom og opvækst.
Det er bare et stort sort hul. Vi andre ved så godt. Her er
fortrængningen absolut.
Intet erindres, nothing. Det er bare tomhed. Og pludselig stod vidal,
der så.
58 år gammel Og tænkte. Hm. Gad vide hvor jeg kommer fra? Og hvor
skal jeg mon hen? Og hvem er jeg egentlig ?

Heldigvis havde han så et sygesikringsbevis. Og et med - lems - skab
af kirken.

Fra : Bekan

Dato : 26-09-06 21:42

Fra : Bekan

Dato : 26-09-06 21:43

Fra : Bekan

Dato : 26-09-06 22:24

Bekan wrote:
test

Fra : B æ 9

Dato : 26-09-06 20:48

Patruljen wrote:

> [...]
> skal jeg mon hen? Og hvem er jeg egentlig ?
>
> Heldigvis havde han så et sygesikringsbevis. Og et med - lems - skab

vidal er et neurotisk pjok

vorherre i skuret - klynk klynk

VIDA,, VÆR DOG EN MAND DIN TOSSERØV

Fra : Patruljen

Dato : 26-09-06 22:01

Bekan wrote:

He. Ja. Nu er Bekan da på den sikre side. Better safe than sorry

regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 26-09-06 22:30

Bekan wrote:
> Bekan wrote:
> test

Puha.

Bekan er dristig. Nu, nu...... test.

Sved i håndfladerne, da.

Regards Bruun

Fra : B æ 9

Dato : 27-09-06 07:05

Patruljen wrote:

> Puha.
>
> Bekan er dristig. Nu, nu...... test.
>
> Sved i håndfladerne, da.
>
> Regards Bruun

vær nu lidt rummelig - man skal kravle før man kan gå.....

når nu manden har været opslugt af den ultimative fortrængning og så
alligevel prøver at ha en mening der ikke er skrevet af tudsegamle mænd
for tusind år og en sommerferie siden - det er tydeligvis noget han selv
har forfattet.

hvad skriver salmisterne i øvrigt om at teste

- kan man f ex komme i helvede på prøve
- må man ha sex før øgteskab på prøve
- må man pille ved sig selv på prøve
- må man undlade at tæve ungerne på prøve
- må man ha det løssluppent på prøve

ja for - så er der sku da håb endnu

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-09-06 08:45

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Med baggrund i tegneserien i dette link, vil jeg mene at man godt kan finde
på mere udspekulerede afstraffelsesmetoder end at bruge det anbefalede
værktøj.

http://www.corpun.com/usd00603.htm

Jeg bor i Ølstykke, hvor nogle vistnok unge mennesker har malet "PKK" og
venstre-drejede svastika tegn (Anvendt af Shiva-tilbedere). Øverst i linket
er der en historie om 6 unge, som kom på arbejde.

Bortset fra moderen, som gav sin søn tæv på politi-stationen så ville det
nok også være gavnligt for de unge gerningsmænd i Ølstykke at blive
fotograferet til ugebladet, hvorefter at de skulle sættes i arbejde med
sandpapir og maling indtil at skaderne var genoprettet, istedet for at de
fremover må slås resten af deres liv med et civilt søgsmål, hvilket vil få
dem til at være bistandsklienter resten af livet, da arbejde vil være lig
med afdrag på en ubetalelig gæld.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 09:07

B æ 9 wrote:

> hvad skriver salmisterne i øvrigt om at teste

Det ved jeg ikke.

> - kan man f ex komme i helvede på prøve

Den forstår jeg ikke. Er det en slags skærsild, du
tænker på?

> - må man ha sex før øgteskab på prøve
> - må man pille ved sig selv på prøve

Jeg mener ikke, sexual(moral) hører ind under
kristendommen.

> - må man undlade at tæve ungerne på prøve

Det ligger ikke i kristendommen, at børn skal have
bank.

> - må man ha det løssluppent på prøve

Nu er det svært at vide, hvad løssluppent er, men jeg
tror ikke, der er bestemte regler for det.

> ja for - så er der sku da håb endnu

Så er der måske også håb for, at du kan slippe dine
underlige forestillinger om, hvad kristendommen er?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-09-06 09:25

Vidal skrev:

> Jeg mener ikke, sexual(moral) hører ind under
> kristendommen.

Prøv at læse bjergprædikenen. Godt sted at starte hvis man skal foregive
at være "ekspert" i kristendommens indhold...

Henrik, Dianalund

Fra : B æ 9

Dato : 27-09-06 16:37

Henrik Vestergaard wrote:

> Prøv at læse bjergprædikenen. Godt sted at starte hvis man skal foregive
> at være "ekspert" i kristendommens indhold...

og så har han endda sat moral i parantes - så der står sex har ikke
noget med kristendom at gøre - eller kristne har det skidt med sex

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 20:36

B æ 9 wrote:

> og så har han endda sat moral i parantes - så der står sex har ikke
> noget med kristendom at gøre

Godt set lille bæ, jeg blev selv lidt i tvivl
om, hvad sætningen egentligt sagde. Parantesen
skulle have været sådan: (seksual)moral.

> - eller kristne har det skidt med sex

Du er vist den, der tydeligst udviser tegn på
sexuelle problemer, men jeg vil citere lidt
fra det sted Henrik henviser til:

Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, så
hug den af og kast den fra dig; for du er bedre
tjent med at miste et af dine lemmer, end at hele
dit legeme kommer i Helvede.

Det, mener jeg, er møntet på typer som din far, der
voldeligt har afstraffer dig for noget, der ikke skader
nogen. Han har ikke hjulpet dig, men tilsyneladende
skadet dig, så du, selv nu i moden alder, må bringe
emnet op igen og igen.

Men det er da godt (for dig ihvertfald, måske ikke
for os andre), at du kan tale om det. Men det ville
nok være mere relevant om du rettede skytset det
rette sted hen, end du giver andre kristne skylden
for det.

Vi har ret beset hverken lod eller del i dine
traumer.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 27-09-06 21:48

Vidal wrote:

> [...]
> rette sted hen, end du giver andre kristne skylden
> for det.
>
> Vi har ret beset hverken lod eller del i dine

ja - hold du dig til sludderet nede i sognehuset - psykologi fatter du
ukke et kvidder af....

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 22:04

B æ 9 wrote:

> ja - hold du dig til sludderet nede i sognehuset - psykologi fatter du
> ukke et kvidder af....

Det er der nu ikke megen psykologi i, det er jo
kun, hvad du selv har fortalt.
--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 27-09-06 22:09

Vidal wrote:

> Det er der nu ikke megen psykologi i, det er jo
> kun, hvad du selv har fortalt.

bla bla

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-09-06 11:01

Vidal wrote:

> Jeg mener ikke, sexual(moral) hører ind under
> kristendommen.

Da skjønner du lite av kristendommen. Du skjønner ikke en gang Augustins
skrifter.

Foreslått lesing:
ISBN 82-05-30776-8

HM

Fra : B æ 9

Dato : 27-09-06 16:36

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 09:57

Henrik Vestergaard wrote:

> Prøv at læse bjergprædikenen.

Er det afsnittet om ægteskabet, du tænker på?

> Godt sted at starte hvis man skal foregive
> at være "ekspert" i kristendommens indhold...

Jeg foregiver ikke at være "ekspert" i kristendommens
indhold. Det er altid min egen mening, der træder frem.

Derfor vil ordet 'jeg' ofte have en prominent stilling i mine
indlæg, tit efterfulgt af tror - mener - forstår osv ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-09-06 12:31

Vidal skrev:
> Er det afsnittet om ægteskabet, du tænker på?

Jeps. For den kristne må dette jo have en vis relevans...

> [...]
> Derfor vil ordet 'jeg' ofte have en prominent stilling i mine
> indlæg, tit efterfulgt af tror - mener - forstår osv ...

Du skal i hvert fald have ros for, at du ikke bruger det evindelige
"man" som mange bruger - det er yderst upersonligt...

Tak for din belysning.

Henrik, Dianalund

Fra : B æ 9

Dato : 27-09-06 16:39

Vidal wrote:

> [...]
>
> Derfor vil ordet 'jeg' ofte have en prominent stilling i mine
> indlæg, tit efterfulgt af tror - mener - forstår osv ...

ja - du siger hvad som helst for at få et svar - opmærksomhed......

er du sildeføding eller yngste i en søskendeflok eller hur?

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 11:47

Harald Mossige wrote:

> Da skjønner du lite av kristendommen. Du skjønner ikke en gang Augustins
> skrifter.
>
> Foreslått lesing:
> ISBN 82-05-30776-8

Jeg taler om opfattelsen i dag, ikke i antiken. Jeg taler
heller ikke om Augustins opfattelse af det, men min
egen, som jeg vel at mærke deler med andre, men
ikke nødvendigvis alle kristne. Jeg er naturligvis parat
til, om du eller Henrik skulle ønske det, at uddybe min
forståelse.

Nu har jeg naturligvis ikke læst bogen, men kunne du give
gengive det i den, der strider mod mit synspunkt, vil jeg
måske kunne forholde mig til det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-09-06 13:02

Vidal wrote:

> Jeg taler om opfattelsen i dag, ikke i antiken.

Løgn.

> Jeg taler
> heller ikke om Augustins opfattelse af det,

Neida, kristendom er for deg en selbbetjeningsbutikk.

> [...]
> ikke nødvendigvis alle kristne. Jeg er naturligvis parat
> til, om du eller Henrik skulle ønske det, at uddybe min

Det har ingen interesse.

> Nu har jeg naturligvis ikke læst bogen, men kunne du give
> gengive det i den, der strider mod mit synspunkt, vil jeg
> måske kunne forholde mig til det.

Selvsakt ikke. Det har du fått tidligere. Jeg bare konstanterer at du
ikke skjønner et av kristendommens kjærnepunkter. Du velger selv å gå
gjennom livet med bind for øynene.

HM

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 12:54

Harald Mossige wrote:
> [...]

Såvidt jeg har forstået på dig, bryder du dig ikke om
hans skrifter.

> Løgn.

Hvad består løgnen i.

> Neida, kristendom er for deg en selbbetjeningsbutikk.

Opfattelsen af kristendommen ændres over tid.

Kan du ikke se det?

> Det har ingen interesse.

Nej, for du har din mening om det, og den vil du helst
ikke have rokket ved.

> Selvsakt ikke. Det har du fått tidligere.

Hør, er det den med at alle semitter er perverse?

> Jeg bare konstanterer at du
> ikke skjønner et av kristendommens kjærnepunkter.

Er sexualmoral et af kristendommens kærnepunkter
efter din mening? Så har du forstået mindre, end jeg
troede.

> Du velger selv å gå
> gjennom livet med bind for øynene.

Merkelig, forresten. Er du klar over det sjølv, at du
bruker å tendera til personangrep når du blir pressa
hart.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-09-06 18:49

Vidal wrote:

> Såvidt jeg har forstået på dig, bryder du dig ikke om
> hans skrifter.

Du misstolker.

> Hvad består løgnen i.

> Opfattelsen af kristendommen ændres over tid.
>
> Kan du ikke se det?

Gud endrer ikkje meining over tid. Husk at han sa at ikkje ein gong ein
tøddel skel endrast. Sanninga er at kristendomsfortolkarane, altså,
feiltolkarane, aldri har skjønt det kristne budskapet. Du er ikkje noko
untak.

> Nej, for du har din mening om det, og den vil du helst
> ikke have rokket ved.

Feil. Du har forklart oppfattelsen din. Den er feil.

> Hør, er det den med at alle semitter er perverse?

Eg skjønner at du er svært redd for å lesa vitenskapelige analyser,
forsking og liknande. Nei Villy. Den provoseringa bit ikkje på meg.

> Er sexualmoral et af kristendommens kærnepunkter
> efter din mening? Så har du forstået mindre, end jeg
> troede.

Nåja, vi endrer det, jeg har skjønt ting du ikke veit eksisterer, og du
gjer alt du kan for å verna deg mot relevant kunskap. Deg om det.

HM

Fra : Vidal

Dato : 27-09-06 20:09

Harald Mossige wrote:

> Du misstolker.

Du vil ikke læse Augustin i oversættelse og du
læser ikke latin, ergo læser du andres forståelse
af ham. Altså om ham, ikke af ham. Det er vist
typisk for det grundlag dit begreb om kristen-
dommen bygger på.

Jeg gentager, hvad består løgnen i?

> Gud endrer ikkje meining over tid.

Det siger jeg da heller ikke.

> Husk at han sa at ikkje ein gong ein
> tøddel skel endrast.

OK? Hvor er relevansen?

> Sanninga er at kristendomsfortolkarane, altså,
> feiltolkarane, aldri har skjønt det kristne budskapet. Du er ikkje noko
> untak.

Nej, selvfølgeligt da, kristne ved ikke, hvad
kristendommen er, men det gør Harald Mossige.

> Feil. Du har forklart oppfattelsen din. Den er feil.

I hvilken henseende.

> Eg skjønner at du er svært redd for å lesa vitenskapelige analyser,
> forsking og liknande. Nei Villy. Den provoseringa bit ikkje på meg.

Eg skjønner, du er svært redd for at læse kilderne
selv, du vil helst have stof, der er fordøjet af
andre. Velbekomme.

> Nåja, vi endrer det, jeg har skjønt ting du ikke veit eksisterer, og du
> gjer alt du kan for å verna deg mot relevant kunskap. Deg om det.

Ved at læse kilderne værner man sig mod relevant
kundskab? Kan du ikke selv høre, hvordan det lyder.

Det var først i vor diskussion om Augustin, det gik
op for mig, hvor lidt du i virkeligheden er i stand
til at forstå. Men behold du da bare din fortolkning.

Den holder indtil, du har læst en ny bog, der siger
noget andet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-06 14:50

B æ 9 wrote:

> [...]
> - må man ha sex før øgteskab på prøve
> - må man pille ved sig selv på prøve
> - må man undlade at tæve ungerne på prøve

LOL

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 28-09-06 08:23