Kan man gå til hvilken som helst læge
Fra : Mogens

Dato : 25-09-06 22:35

Hejsa

Når man nu i længere tid befinder sig i en anden landsdel, og altså ikke
lige er i nærheden af sin egen, kan man så bare opsøge en anden læge?

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 04:50

"Mogens" <m@ikkeminmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Når man nu i længere tid befinder sig i en anden landsdel, og altså ikke
> lige er i nærheden af sin egen, kan man så bare opsøge en anden læge?

Ja. Jeg har selv gjort det flere gange....

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-09-06 09:19

Mogens skrev:
> Hejsa
>
> Når man nu i længere tid befinder sig i en anden landsdel, og altså ikke
> lige er i nærheden af sin egen, kan man så bare opsøge en anden læge?
>
> Mogens

Hej

Det kan du godt i nødstilfælde. Du vil blive oprettet som "midlertidig
passant" i lægens computersystem, og så kan han afregne dit lægeforbrug
med sygesikringen.

Jesper

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-06 21:34

Mogens skrev den 25-09-2006 23:35:
> Hejsa
>
> Når man nu i længere tid befinder sig i en anden landsdel, og altså ikke
> lige er i nærheden af sin egen, kan man så bare opsøge en anden læge?

Det kan du sagtens.

I princippet skal du faktisk skifte folkeregisteradresse til den adresse
hvor du opholder dig mest.
Så vidt jeg husker, så skal man faktisk gøre det, når man opholder sig
længere væk "hjemmefra" i mere end 2 måneder.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til