Skrifttype størrelse
Fra : Jan

Dato : 25-09-06 21:50

Hej

Kan man lave andre skrifttype størrelser end 8-10-12-14 osv.
Jeg tænker på mellemstørrelserne 9-11-13 osv.
Jeg har prøvet at skrive det i koden, men det hjælper ikke. Det hjælper
heller ikke, at skrive 1.5 for skriftstørrelse 9

mvh
Jan

Fra : enkvinde

Dato : 26-09-06 12:29

> [...]
> Jeg har prøvet at skrive det i koden, men det hjælper ikke. Det hjælper
> heller ikke, at skrive 1.5 for skriftstørrelse 9

Skrifttypernes størrelse kan deffineres på forskellig vis. FrontPage
benytter som standard "pkt" altså punktstørrelser. Men derudover findes der
"em" "%" og "pixels".

Personligt kan jeg godt lide den størrelse som hedder 11px til almindelig
tekst. Man skal dog være opmærksom på, at når man deffinerer tekststørrelsen
med pixels giver det nok nogen fordele for webdesigneren, men også ulemper
for brugerne. De kan nemlig ikke få teksten til at skalerer op og ned,
hvilket feks. synshandicappede personer i sagens natur ikke bryder sig om.

Em og % har jeg ikke leget med, men søg på google og det skulle undre mig
meget, om ikke du kunne finde nogen artikler om emnet.

Hilsen Eva

Fra : Ulrik Friis

Dato : 26-09-06 17:53

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> wrote in message

> Skrifttypernes størrelse kan deffineres på forskellig vis. FrontPage
> benytter som standard "pkt" altså punktstørrelser. Men derudover findes
> der "em" "%" og "pixels".

Og så skal du til at bruge stylesheets, hvor du - når du har lært at bruge
dem - nemt kan styre det.

mvh
Ulrik