Min kat er forsvundet
Fra : Josephine Hjeresen

Dato : 25-09-06 17:45

Med venlig hilsen
Josephine Hjeresen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Hej håber nogen kan berolige mig
Jeg har en dejlig 4 års hankat som jeg har haft 1½ år. Han er øremærket
og har halsbånd på så der burde ikke være nogen "rare" mennesker der
tager ham til sig! Han har indimellem været væk i 1 døgn, max 2. Nu har
den været væk i 8 døgn. Vennerne siger at de strejfer de hankatte og man
ikke skal være nervøs, men hvor langt strejfer de? Og kan de altid finde
hjem igen? Vi har boet hvor vi bor nu i 3 måneder. Jeg har været ude og
lede på de store veje for at se om han skulle være kørt over, jeg har
også været over på den gamle bopæl mange gange. Jeg vil helst ikke
panikke og melde det til katteregister og sætte annonce i avisen endnu,
men hvor længe bør jeg vente?

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 18:30

"Josephine Hjeresen" <josephineKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også været over på den gamle bopæl mange gange. Jeg vil helst ikke
> panikke og melde det til katteregister og sætte annonce i avisen endnu,

Æv dog
Jeg ville lave nogle A4 billeder med tlf nr på + en dusør.

Og sætte dem på tlf pælene. og i deverse supermarkeder.
Husk at tjecke de lokale dyrlæger,
det kan jo være at der er en kattetosse der har fremlyst ham.

Er han kastreret?

Mvh Allan

Fra : Gitte Bormann

Dato : 25-09-06 18:31

> [...]
> også været over på den gamle bopæl mange gange. Jeg vil helst ikke
> panikke og melde det til katteregister og sætte annonce i avisen endnu,

Tja - det er jo et godt spørgsmål. Jeg ville vente et par dage
endnu.....med nerverne udenpå tøjet ganske vist. Men vores kastrede
hankat var væk i 10 dage her i sommer. Vi ledte højt og lavt, kiggede på
veje osv. Opslag lavede vi på dag 9, men nåede ikke at få det hængt op -
for pludselig stod han i stuen. Noget forkommen - og ENORMT sulten. Han
har helt sikkert været lukket inde et eller andet sted. For nogle år
siden skete det samme med min mors kat. Hun er neutraliseret også - og
var lukket inde på et loft i....hold dig godt fast....1 måned! Helt
vildt altså.
Men....de er jo nysgerrige, så den kan altså være lukket inde el. lign.
Meeeeeen - derfor kan du jo godt hænge en efterlysning op. Og venligt
bede folk om at kigge en ekstra gang i skure, garager mv.

Med venlig hilsen
Gitte Bormann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Lambert

Dato : 25-09-06 18:34

> [...]
> også været over på den gamle bopæl mange gange. Jeg vil helst ikke
> panikke og melde det til katteregister og sætte annonce i avisen endnu,

Jeg mener ikke en fremlysning i katteregistret på nuværende tidspunkt er
at panikke - tværtimod. Hvis en fornuftig person finder ham og checker
øremærket og katteregistret, reagerer de netop kun på fremlysninger, så
kontakt endelig dem med det samme. Det er jo trods alt også det,
katteregistret primært er til - I har forhåbentlig meldt
adresseforandring i forbindelse med flytningen, ellers få også det
opdateret med det samme. Annonce i avisen/opslag i supermarkeder kan
måske også hjælpe - de kan i hvert fald ikke skade.

Om katte altid finder hjem tror jeg ikke, man kan sige - det er meget
individuelt, hvor hurtige de er til at vænne sig til nye steder. Men til
din beroligelse kan jeg fortælle, at min tidligere kat også løb væk ca.
3 måneder efter, at jeg var flyttet og den var væk i 15 dage indtil jeg
fik en opringning en aften fra en rar dame i den anden ende af byen, der
havde givet ham lidt mad og vand for at få kontakt. Da jeg kom for at
hente ham, var hun lige ved at lave mad igen, så jeg var faktisk ret
ligegyldig :).

Jeg krydser alt, hvad krydses kan - det er en frygtelig tid at gå
igennem. Selv endte jeg med at miste håbet, før det alligevel endte
lykkeligt.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-09-06 18:34

> [...]
> også været over på den gamle bopæl mange gange. Jeg vil helst ikke
> panikke og melde det til katteregister og sætte annonce i avisen endnu,

Efter min mening bør du bestemt ikke vente længere, 8 dage er meget lang
tid. Hvis han er lukket inde i en garage eller udhus overlever han jo ikke
ret mange dage uden vand.

Ring på hos dem på din vej og nabovejene og bed om at få lov at kikke og
kalde i deres udhuse og garager - og bed dem om at lade døren stå åben
dagen/natten over, så en evt. skræmt kat kan smutte ud når der ikke er så
meget trafik. Spørg om de har set katten og giv dem en seddel med
beskrivelse, billede og dit tlf. nummer. Sæt også sedler op i kvarteret, i
supermarkederne og hos dyrlægen og dyrehandlen.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Du skriver at det er en hankat, men jeg går ud fra at den er kastreret.

Fra : J H

Dato : 25-09-06 20:01

Tak for jeres svar.
Jo han er kastreret. Lyder til I alle mener at jeg godt kan efterlyse
ham i katteregistret så det vil jeg prøve til en start. Så kan jeg jo i
min venten give mig til også at lave nogen plakater

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 25-09-06 21:51

<klip>Lyder til I alle mener at jeg godt kan efterlyse
> ham i katteregistret

Gør bare det, men det hjælper sådan set ikke - det bliver bare noteret. Men
unanet om katten står som efterlyst eller ej, vil man ALTID tjekke hos
ejeren om katten er savnet, hvis den bliver indleveret hos dyrlæge
(Falck/Vejvæsen tjekker desværre ikke generelt)
Det er mest for katte-ejernes skyld, så føler de, de har gjort noget.

Derimod skal du i gang med plakater og billeder, og de andre råd du har
fået - hurtigst muligt
Evt. en annoce i avisen og huske endelig en dusør :)
Du kan prøve at efterlyse på http://www.crimecode, hvor venlige mennesker i
netop dit område så vil holde øje efter katten...

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Hanne Engermann

Dato : 25-09-06 23:12

> Heidi, Miver og Mulles mo... skrev:
>
> Evt. en annoce i avisen og huske endelig en dusør :)
> Du kan prøve at efterlyse på http://www.crimecode, hvor venlige mennesker i
> netop dit område så vil holde øje efter katten...

Kig også på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk .
Derinde kan du se under 'Fremlysninger', om nogle har fundet ham, og du
kan også selv efterlyse ham derinde (også med billede, hvis du har et).

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 26-09-06 03:53

>Yikes!
Jeg ville omgående smide plakater op, bare A4 med store bogstaver med
bred tusch, hellere hurtigt end med billede - og skriv det, at du beder
folk (med fede udråbstegn) at de skal tjekke deres udhuse, kældre,
garager, og hvor katten ellers kan have puttet sig bag en åben dør og
blevet låst inde til en grusom død!
Ja undskyld, hvis jeg smører tykt på, men det er altså set før!!
Sæt dem op i supermarkeder, købmænd, alle butikker, der vil have dem
(spørg - smil!), på tlf pæle, på cafeer, på opgange, anywhere! Lav een
og kopier den i Netto, de tager kun 1 kr pr kopi (den om hjørnet for mig
gør ialtfald) - og hvad giver man ikke for at få sin (s)kat velbeholden
hjem!
Dyrlæger, registre, Politi, Falck, internater, the 'whole shebang', som
det hedder, når der er gået mere end to dage - nogen steder er de meget
hurtige til at aflive en uafhentet kat! Jeg så en instans forleden, og
har desværre glemt hvor/hvem, det var, men da fik jeg et chok over, hvor
hurtigt, man skal være ude, før de siger 'desværre, den kom ind i
torsdags, og er død nu' - Jamen??!! Og det var en officiel instans!
Det er det apparat, jeg selv ville sætte i gang efter et par dage
(ringe til instanserne ovenfor i løbet af 2. dagen og så gå igang med at
lave opslag) - så har du det hele ude i løbet af fem dage, og som
Gainsbourg er inde på, så er det ikke for tidligt. Rundt og ring på hos
naboerne, hvis du bor i villakvarter. Præsenter dig roligt og smil....
men understreg situationens alvor: En indespærret kat bliver skræmmende
hurtigt en død kat!
OK, nu kan det godt være, at I erfarne siger, at jeg er hys og panikker
- men min lille indekat af en perser skal nu ikke udsættes for ret mange
dage af det moderne livs farer!
Hun er min lille skatte-kat!
Molto held og lykke med jagten, alle fingre krydses og bønner opsendes,
pas nu godt på den lille springfyr , når du får ham hjem - og keep us
posted, please...
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Lambert

Dato : 26-09-06 06:18

> [...]
> netop dit område så vil holde øje efter katten...
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fidusen ved at anmelde til katteregistret er jo netop, at det bliver
noteret. Som min historie fortæller, er der også "almindelige"
mennesker, der kan finde ud af at kontakte katteregistret.

Derudover får man rent faktisk tilsendt gratis plakater i det omfang,
man har behov for, hvorpå der netop står, at folk skal checke i deres
udhuse, carporte m.m.m. og hvor man så - hvis man vil - kan sætte et
billede af katten.

Ligegyldigt, hvad du gør, så sørg for en god beskrivelse af farve,
størrelse, køn og ikke mindst, hvor den er løbet væk fra. Jeg ser
jævnligt hjemmelavede plakater i supermarkeder, hvor netop det ikke står
og eftersom de fleste villakvarterer har mere end én kat løbende til
daglig, er det altså svært at huske dagen efter, om den man ser, passer
til beskrivelsen af katten i Netto......Men hvis der står, at den hører
til i nærheden af, hvor man bor, er det lettere at holde øje med.

Endnu engang held og lykke med katten - håber, det ender lykkeligt.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : CC

Dato : 27-09-06 21:36

"Mette Lambert" <mette.lambertKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote in message

> [...]
> til i nærheden af, hvor man bor, er det lettere at holde øje med.
>
> Endnu engang held og lykke med katten - håber, det ender lykkeligt.

Vil mene, at det er MEGET vigtigt, at der er billede på en efterlysning. Har
lige hentet min svigerinde og svogers kat i nordjylland (250 km væk), efter
at den var sluppet væk
fra ejeren af den hankat, hvor hun skulle parres. Den blev efterlyst i div.
katteregistre, hos dyrlæger, politi, falck og skoler i området. Det viste
sig, at da en lærer så en fremmed
kat i sin have, mente hun at kunne huske den fra det billede som hang på
skolen (og kørte iøvrigt ind på skolen for at tjekke ) og ganske rigtigt.
Efter 3 uger kom Mille hjem igen.

Det tror jeg ikke ville være sket, hvis det kun var en beskrivelse af
katten. Man opfatter billeder meget bedre end skrevne beskrivelser.

Håber du finder ham.

hilsen
Claus

Hent en gratis SPAMfighter her.