Asus P4C800-E med RAID 0 og IDE dvd brænde~
Fra : Ghost

Dato : 25-09-06 17:30

Hej gruppe!

Jeg har en snigende mistanke om at jeg har et hardwareproblem:

Jeg har sat to SATA diske i RAID0 over ICH5 controlleren og det kører
fint. Men men men Jeg har stadig min dvd brænder sidende på et alm.
IDE kabel.

Efter jeg satte SATA diskene i vil mit dvd drev ikke køre i andet end
PIO mode ???

Kan det passe at bundkortet ikke kan finde ud af håndtere et SATA raid
sæt sammen med en IDE brænder?

Nogen råd og erfaringer?

Fra : Madsen58

Dato : 26-09-06 10:11

Ghost wrote:
> [...]
>
> Jeg har sat to SATA diske i RAID0 over ICH5 controlleren og det kører
> fint. Men men men Jeg har stadig min dvd brænder sidende på et alm.

Hvilken brænder og hvilken Firmware

> Efter jeg satte SATA diskene i vil mit dvd drev ikke køre i andet end
> PIO mode ???
>
> Kan det passe at bundkortet ikke kan finde ud af håndtere et SATA raid
> sæt sammen med en IDE brænder?
nej

> Nogen råd og erfaringer?
Løste mit problem med en Firmware opdatering af brænder.

--
Hilsen Madsen

Fra : Ghost

Dato : 26-09-06 14:02

Hej Madsen

Brænderen er en Plextor 716A med 1.10 firmware så det skulle være den
nyeste firmware.

Jeg har også tjekket at jeg har den nyeste bios på bundkortet så det
kan heller ikke være det.

Hvis jeg fjerner enheden fra enhedshåndteringen og genstarter som det
er blevet foreslået flere andre finder den godt nok brænderen og
sætter den til Multi Word DMA 4 så vidt jeg husker men den vil ikke
læse fra nogle skiver jeg sætter i.

Kun hvis jeg sætter den tilbage til PIO vil den læse fra drevet?

Jeg har prøvet at sætte den til både master og slave på både den
primære og sekundære IDE kanal.