Engelsk Windows XP med dansk Internet Expl~
Fra : Steffen

Dato : 25-09-06 15:33

Hej. Jeg håber en edb-kyndig kan hjælpe mig:
Jeg har en PC med Windows XP Pro - på engelsk! Er det muligt at lægge en
dansk Internet Explorer ind på den. Det vil børnene helst have. Hvis det er
muligt, hvor og hvad skal jeg så downloade?
Mvh
Steffen

Fra : Dino

Dato : 25-09-06 20:43

Den 25-9 2006 skrev Steffen i dk.edb.internet.software.browser:

> Jeg har en PC med Windows XP Pro - på engelsk! Er det muligt at lægge
> en dansk Internet Explorer ind på den. Det vil børnene helst have.
> Hvis det er muligt, hvor og hvad skal jeg så downloade?

Den gang jeg havde engelsk Win98, hentede jeg en dansk sprogfil til IE, på
Microsofts hjemmeside <http://update.microsoft.com/>. Måske er det
stadigvæk muligt?

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Steffen

Dato : 25-09-06 22:19

Hej. Der er ikke noget på denne side, men jeg tror ikke en sprogfil løser
problemet. Det skal være en dansk Internet Exolorer, dvs. med dansksprogede
menuer.
Steffen

Fra : Dino

Dato : 27-09-06 08:26

> Der er ikke noget på denne side, men jeg tror ikke en sprogfil løser
> problemet. Det skal være en dansk Internet Exolorer, dvs. med
> dansksprogede menuer.

Og det var det jeg fik, efter installering af sprogfilen...men whatever...

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Kent

Dato : 26-09-06 10:28

Steffen skrev:
> [...]
> dansk Internet Explorer ind på den. Det vil børnene helst have. Hvis det er
> muligt, hvor og hvad skal jeg så downloade?
Jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre, men der er andre muligheder.

Du kan selvfølgelig købe en ny XP Pro til omkring kr. 1.200 eller en XP
Home for kr. 800 begge i OEM versioner. Og så har du både en ny frisk
installation og hele styresystemet på dansk.

Eller du kan installerer Firefox på dansk. Jeg bruger selv Firefox til
det meste og så IE til netbank og et par andre sider.

--

Kent

Fra : Steffen

Dato : 26-09-06 12:11

Det vil jeg da se på. Tak!
Steffen

Fra : gil

Dato : 26-09-06 13:18

Kent skrev:

> Eller du kan installerer Firefox på dansk. Jeg bruger selv Firefox til
> det meste og så IE til netbank og et par andre sider.

Hvilken netbank er det som Firefox ikke kan bruges til?

--
gil

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-06 16:19

gil skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvilken netbank er det som Firefox ikke kan bruges til?

F.x. BG Bank/Danske Bank

Man kan så få nogle plugins. så den "snyder" og åbner netbank via
IE, når man klikker på den i Firefox, så det virker som om, at
den kører i Firefox, men det gør den ikke.

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-09-06 16:29

http://www.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Danske_Netbank_og_BG_Netbank

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-06 23:04

Ivan V. Klattrup skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> http://www.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Danske_Netbank_og_BG_Netbank

Jeps - den løsning virker - men er noget mere besværlig end den
"rigtige" løsning, der kun virker i IE.

Det er grund nok for mig til at beholde IE til netbank.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : John

Dato : 26-09-06 13:42

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en PC med Windows XP Pro - på engelsk! Er det muligt at
> lægge en dansk Internet Explorer ind på den.

Snup evt et kig på Maxthon browser, hvortil der findes dansk
sprogfil:

http://www.snapfiles.com/reviews/Maxthon/myiebrowser.html

Sprogfiler: http://www.maxthon.com/download.htm

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-06 22:02

John skrev:

> Snup evt et kig på Maxthon browser

En anbefaling af Opera skal ikke mangle i dette selskab.

--
Bertel