32 bit programmer på en X64 maskine.
Fra : JohnDK

Dato : 25-09-06 11:43

Hej venner.

Jeg skal til at købe ny maskine, og har i tankerne at købe en X64 maskine.
Kan jeg kører alle mine gamle programmer på denne maskine i fremtiden?

MVH
John

Fra : Per Hansen

Dato : 25-09-06 12:09

JohnDK wrote this

> [...]
>
> Jeg skal til at købe ny maskine, og har i tankerne at købe en X64
> maskine. Kan jeg kører alle mine gamle programmer på denne maskine i

Har en af AMD's 64'ere siddende i, alle mine gamle programmer kører fint.

--
Per Hansen.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-06 12:38

> Har en af AMD's 64'ere siddende i, alle mine gamle programmer kører fint.

Jeg vil ikke anbefale at købe en 64 bit windows da der stadig er meget få
drivere tilgængelige... Men en 32bit windows kører nu også som den plejer
men udnytter ikke processoren fuldt ud.

Fra : Claus Albæk

Dato : 25-09-06 12:43

Anders Majland wrote:

> Jeg vil ikke anbefale at købe en 64 bit windows da der stadig er meget få
> drivere tilgængelige... Men en 32bit windows kører nu også som den plejer
> men udnytter ikke processoren fuldt ud.

Det er noget vrøvl med de drivere der.... til gængs hardware findes der
masser.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-06 13:46

> Det er noget vrøvl med de drivere der.... til gængs hardware findes der
> masser.

Tjae - Acer kunne levere drivere til det basale i den bærbare, men jeg løb
ind i problemer med bla en hp printer og en nokia telefon og så fik jeg
heller aldrig bluetooth til at virke inden jeg gav op. Desuden havde jeg
problemer med et par (gamle) applikationer men også med adobe acrobat v7

Så jeg vil ihvertfald stadig anbefale at man kontrollerer at man kan få de
nødvendige driverer og at ens applikationer kan køre inden man ofrer penge
på en 64 bit windows ....

Fra : Ricko.

Dato : 25-09-06 14:15

> [...]
> nødvendige driverer og at ens applikationer kan køre inden man ofrer penge
Hvor er det lige at han spørger om de kan køre på en windows 64 bit, jeg
tror der står x64 maskine , og på en sådan kan da nemt lægge sin gamle 32
bit ind på ,????????

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-06 15:42

> Hvor er det lige at han spørger om de kan køre på en windows 64 bit, jeg
> tror der står x64 maskine , og på en sådan kan da nemt lægge sin gamle 32
> bit ind på ,????????

Spørgsmålet lød "Kan jeg kører alle mine gamle programmer på denne maskine i
fremtiden? "

Prøv så lige at hoppe tilbage og se mit første indlæg i denne tråd. Når nu
John har tænkt sig at købe en 64bit processor er det vel ikke utænkeligt at
han også kunne finde på at købe en 64 bit windows. Det gjorde jeg og løb i
problemer. Btw skrev jeg direkte: "Men en 32bit windows kører nu også som
den plejer..."

Claus byder så ind og påstår jeg vrøvler - det svarer jeg på med eksempler
på hvad der gav mig problemer med 64bit XP ...

anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-09-06 17:10

Claus Albæk <claude@eugina.dk> crashed Echelon writing

> Det er noget vrøvl med de drivere der.... til gængs hardware findes der
> masser.

Ja og nej, de fleste større firmaer såsom ATi, Nvidia, VIA, Intel osv
leverer fint driver til x64, men har selv efter 1 år opgivet x64 og rullet
tilbage til alm XP simpelthen fordi jeg var træt af problemer med manglende
drivere til at det mindre hardware man havde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Knud S.

Dato : 27-09-06 20:24

"Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:Xns984985C02CED3fllsemail@216.196.109.144...
> JohnDK wrote this

> Har en af AMD's 64'ere siddende i, alle mine gamle programmer kører fint.
>
> --
Den er mig bekendt både 32 & 64 bit kompatibel.
I øvrigt er det nok også styresystemet der henvises til,
da det vist ikke er standard med processorer der udelukkende
er 64 Bit.