Bundkort brændt af?
Fra : Michael Tinding

Dato : 25-09-06 09:38

Hej gruppe

Min gamle computer kan ikke tændes mere. Når jeg trykker på powerknappen
sker der absolut intet.
Jeg har skilt computeren ad og taget strømforsyningen ud, men intet ser
mistænkeligt ud og sikringen er ikke brændt over. Når jeg sætter spænding på
strømforsyningen forventer jeg at eg kan måle en spænding mellem sort og rød
i de firepolede stik, uanset om On/Off knappen er koblet til eller ej, men
der måles intet. Jeg har målt gennemgang på computerens ON/Off knap og den
virker også som den skal. Kan jeg heraf konkludere at det er min
strømforsyning der er stået af eller kan mit bundkort forårsage dette?

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 25-09-06 10:14

PSU´en skal nok startes først.Der findes et meget avanceret stick til
formålet

http://www.vcore.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Edk%2Fsearch%3Fhl%3Dda%26q%3Dstart%2Baf%2Bpsu%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dcr%253DcountryDK&ProductNumber=90319&SetLng=1

- andre kortslutter bare nogle ledninger til formålet...

vh

Fra : Michael Tinding

Dato : 25-09-06 10:25

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - andre kortslutter bare nogle ledninger til formålet...

Hmm, er det ikke precist det man gør når man trykker på on/off kontakten.
Jeg mener går denne kontakt ikke direkte til PSU'en?
Er der eventuelt nogle der ved hvilke to farver/stik der skal luses?
mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 25-09-06 15:09

Michael Tinding wrote:
> [...]
> kontakten. Jeg mener går denne kontakt ikke direkte til PSU'en?
> Er der eventuelt nogle der ved hvilke to farver/stik der skal luses?

Grøn og en vilkårlig sort på ATX stikket.

Hans

Fra : Michael Tinding

Dato : 26-09-06 09:35

> Grøn og en vilkårlig sort på ATX stikket.
>
> Hans

Takker og bukker!

Mvh Mchael