Mosaisk trossamfunds sikkerhedstjeneste
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 09:19

Jeg ser i BT's oversigt over anti-jødisk vold, at der refereres til en
sikkerhedstjeneste under trossamfundet.
Jeg finder det ikke særligt trygt, at der under et trossamfund findes en
selvbestaltet sikkerhedstjeneste, som er uden for offentlig kontrol.

Registreres dette indlæg også som et overgreb mod jødiske interesser?
Hvordan ville sagen stille sig, hvis vi fik at vide, at der for muslimerne
var en af det offentlige uafhængig sikkerhedsstyrke, der opererede i
Danmark - eller hvis nogle af de traditionelle sekter som Jehovas Vidner
eller Scientology havde den slag sikkerhedstjenester? Ville vi finde det
acceptabelt -?

Bortset fra det, så er det da særdeles interessant, at det er tilhængere af
fredens og tolerancens religion, der står for den markante stigning i
antijødisk aggression i Danmark.

Nu varer det ikke længe inden vi skal se Danmark hængt ud i den
internationale presse som antisemitisk.
Vi må hellere undskylde med det samme.
Undskyld at vi er her - undskyld at vi boede her længe inden mellemøstlig
kultur skulle sætte standarden for mellemmenneskelig forståelse.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 13:57

On Mon, 25 Sep 2006 10:19:04 +0200, Leo skrev:

> [...]
> selvbestaltet sikkerhedstjeneste, som er uden for offentlig kontrol.
>
> Registreres dette indlæg også som et overgreb mod jødiske interesser?

Helt sikkert. Enhver kritisk indstilling overfor jøder eller
Israel er at regne som en diabolsk krænkelse af det ypperste
og allermest divint udvalgte, der tænkes kan ...

Nej, bare rolig. Hul i dem der ikke kan tåle, at jøder
kritiseres. Lad dem registrere og være sure og bitre til de
får skrivekrampe og galdesten.

> Hvordan ville sagen stille sig, hvis vi fik at vide, at der for muslimerne
> var en af det offentlige uafhængig sikkerhedsstyrke, der opererede i
> Danmark

Så skulle du høre nogen af dem, der ikke tåler, at jøder
kritiseres, kaste sig frådende og hæmningsløst over
muhamedanere.

> - eller hvis nogle af de traditionelle sekter som Jehovas Vidner
> eller Scientology havde den slag sikkerhedstjenester? Ville vi finde det
> acceptabelt -?

Jehovas Vidner kunne her i Lemvig bedre bruge en sådan
sikkerhedstjeneste, hvor deres tempel (eller hvad det hedder)
gentagne gange udsættes for hærværk. De par jøder, der bor i
byen bliver vist ikke engang udsat for et ekstra tjek af deres
selvangivelse.

> Bortset fra det, så er det da særdeles interessant, at det er tilhængere af
> fredens og tolerancens religion, der står for den markante stigning i
> antijødisk aggression i Danmark.

De har jo et lille mellemværende ved navn Palæstina, så helt
overraskende kan det ikke være.

> Nu varer det ikke længe inden vi skal se Danmark hængt ud i den
> internationale presse som antisemitisk.

Det bliver vi garanteret. Det bliver alle fra tid til anden.
Det skal man ikke tage højtideligt. Det er et slags ritual
blandt nogen mennesker at råbe antisemit fra tid til anden.
Jeg tror, de føler sig som en slags bedre mennesker, når de
fremfører den slags.

> Vi må hellere undskylde med det samme.
> Undskyld at vi er her - undskyld at vi boede her længe inden mellemøstlig
> kultur skulle sætte standarden for mellemmenneskelig forståelse.

Shit - det har den sq' gjort længe her til lands. Biblen er
f.eks. Mellemøstlig kultur, og det makværk har fået temmelig
meget ørenlyd gennem årene her til lands.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-06 14:47

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Helt sikkert. Enhver kritisk indstilling overfor jøder eller
> Israel er at regne som en diabolsk krænkelse af det ypperste
> og allermest divint udvalgte, der tænkes kan ...

Wauw. Du er rent faktisk i stand til at skrive "jøder". Jeg var bange for,
du havde en psykisk blokering, så du alene var i stand til at skrive
"zionister". Jeg er dybt imponeret over dine evner til at nuancere.

> Så skulle du høre nogen af dem, der ikke tåler, at jøder
> kritiseres, kaste sig frådende og hæmningsløst over
> muhamedanere.

Til gengæld er du stadig ikke rigtig god til at skriver "muslimer". Sig
efter mig... "muslimer". Det gør slet ikke ondt.

> Det bliver vi garanteret. Det bliver alle fra tid til anden.
> Det skal man ikke tage højtideligt. Det er et slags ritual
> blandt nogen mennesker at råbe antisemit fra tid til anden.

Ja, du har det hårdt. Måske dine mange skriverier om "zionisterne" har en
betydning for, at du i andres øjne fremtræder som antisemit?

> Jeg tror, de føler sig som en slags bedre mennesker, når de
> fremfører den slags.

Og du føler dig som hvad, når du konsekvent kalder israelere for
"zionister"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 14:53

On Mon, 25 Sep 2006 15:47:08 +0200, Jens Bruun skrev:

> [...]
> du havde en psykisk blokering, så du alene var i stand til at skrive
> "zionister". Jeg er dybt imponeret over dine evner til at nuancere.

Tag en hovedpinepille og gå tidligt i seng.

> Til gengæld er du stadig ikke rigtig god til at skriver "muslimer". Sig
> efter mig... "muslimer". Det gør slet ikke ondt.

Næh, det er bare mere korrekt med muhamedaner. Prøv efter mig
.... muhamedaner .. det gør slet ikke ondt.

> Ja, du har det hårdt.

Næh, men du må da godt græde for mig, hvis du føler for det.

> Måske dine mange skriverier om "zionisterne" har en
> betydning for, at du i andres øjne fremtræder som antisemit?

Helt sikkert. Ingen tvivl om det. Der er masser af idioter,
som mener, man er antisemit, hvis man skriver om zionister.

> Og du føler dig som hvad, når du konsekvent kalder israelere for
> "zionister"?

Det gør jeg ikke. Langt fra faktisk. Prøv nu at holde dig til
fakta.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Joakim

Dato : 25-09-06 14:08

"Leo" <fake account> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes en
> selvbestaltet sikkerhedstjeneste, som er uden for offentlig kontrol.

Nej, det finder du helt sikkert ikke særligt trygt. Men så må du jo
bare holde nallerne fra jødiske borgere og jødisk ejendom. Sværere er
det ikke.

> Registreres dette indlæg også som et overgreb mod jødiske
> interesser?

Ja, helt sikkert. Du ER med garanti registreret af MT's overrabiner og
disciple. I skrivende stund står du noteret i "deres sorte bog", har
jeg ladet mig fortælle.

Fra : @

Dato : 25-09-06 14:22

On Mon, 25 Sep 2006 10:19:04 +0200, "Leo" <fake account> wrote:

>Bortset fra det, så er det da særdeles interessant, at det er tilhængere af
>fredens og tolerancens religion, der står for den markante stigning i
>antijødisk aggression i Danmark.

ikke bare i Danmark, men vi må ikke få at vide hvor slemt det reelt
står til

<<<<<<
http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=19106&typeid=13&id=2347&layout=0
EUs kontor til overvågning af racisme og fremmedhad har netop
besluttet ikke at fremlægge en 112 sider lang rapport om jødehad i
Europa.

Det sker fordi rapporten entydigt peger på, at det er muslimer og
pro-palæstinensiske grupper, der står bag angrebene på jødisk ejendom
og overfald af jøder rundt om i Europa. Det afslører den ansete
britiske avis, Financial Times.

Ansvarlig for syltning af rapporten er to personer: Beate Winckler,
den tidligere DDR-kommissær, som vi allerede længe har haft et godt
øje til - og vor egen socialdemokratiske tidligere justitsminister,
Ole Espersen. De to smagsdommere mente, at rapporten havde slagside,
og at dens budskab ville kunne opfattes som en udhængning af muslimer,
bosat i Europa.

Ja, de har ret, de to - Beate Winckler og Ole Espersen. For der er
vist ingen tvivl om, at kom rapporten ud, ville det præcist blive den
generelle opfattelse.

Ikke mindst fordi det er sandheden. Og sandheden er som bekendt ilde
hørt.
<<<<<<<

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 14:23

> [...]
> Jeg finder det ikke særligt trygt, at der under et trossamfund findes en
> selvbestaltet sikkerhedstjeneste, som er uden for offentlig kontrol.

Har du da noget at frygte? Naturligvis er det problematisk, hvis allehånde
grupper i samfundet begynder at agere stater i staten, også selvom det er i
det små. Men mon ikke vi overlever et par tusind menneskers forsøg på at
højne sikkerheden for sig selv, især når de nu lissom' er potentielle
skydeskiver fra andre grupperinger i samfundet? Men det er naturligvis
klassisk "jødisk" taktik sådan at være på "forkant", og accellere en kedelig
udvikling. Det er jo ikke svært at forudse "modtrækket".

> Nu varer det ikke længe inden vi skal se Danmark hængt ud i den
> internationale presse som antisemitisk.

Alle lande og folkeslag er i et vist omfang antisemitiske - ifølge
"semitterne" selv.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 14:34

On Mon, 25 Sep 2006 15:23:05 +0200, Konrad skrev:

> [...]
> klassisk "jødisk" taktik sådan at være på "forkant", og accellere en kedelig
> udvikling. Det er jo ikke svært at forudse "modtrækket".

Langt flere danskere overfaldes korporligt - ville du have det
ok med et par hurtige borgerværn, der søger at dæmme op for
det? Eller skal vi overlade den opgave til politiet?

> Alle lande og folkeslag er i et vist omfang antisemitiske - ifølge
> "semitterne" selv.

Som underligt nok altid vil kalde det antisemitisme, selvom
semitter også inkluderer arabere.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 14:43

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Langt flere danskere overfaldes korporligt - ville du have det
> ok med et par hurtige borgerværn, der søger at dæmme op for
> det?

En begavet læser vil kunne se af mit ovenstående skriveri, at nej - det
mener jeg netop ikke.

> Eller skal vi overlade den opgave til politiet?

Det er vel derfor vi har en sådan insitution.

> Som underligt nok altid vil kalde det antisemitisme, selvom
> semitter også inkluderer arabere.

Jeg regner arabere med i gruppen af semitter, som man korrekt bør gøre.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 14:49

On Mon, 25 Sep 2006 15:43:13 +0200, Konrad skrev:

> [...]
> er i
> kedelig

> En begavet læser vil kunne se af mit ovenstående skriveri, at nej - det

Er du så ikke lidt hyklerisk? Men hvad så med Christiania, der
jo også kun er et par tusind - ville det være i orden? Eller
hvad med f.eks. her i Lemvig, der kun er omkring seks tusind
- ville der være lidt forståelse der?

> Det er vel derfor vi har en sådan insitution.

Det skulle man mene.

> Jeg regner arabere med i gruppen af semitter, som man korrekt bør gøre.

Enig. Selv tror jeg, at jøder foretrækker at kalde det
antisemitisme, fordi de vil have det til at fremstå som et
mere racistisk end kulturelt opgør.

Man kan jo ikke gøre for sin race - så kritik af den har et
medfødt moralsk problem, der giver den angrebne et par
automatiske point; men man kan faktisk godt gøre for sin
kultur og for sine holdninger. Og det giver jo debatten en
ekstra dimension, der gerne undgåes.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Joakim

Dato : 26-09-06 15:25

> Enig. Selv tror jeg, at jøder foretrækker at kalde det
> antisemitisme, fordi de vil have det til at fremstå som et
> mere racistisk end kulturelt opgør.

Jeg synes altid at du tillægger jøder skumle hensigter. Ja, selv når
de bliver banket ned på åben gade, er der ingen grænser for dine
svinerier.

Ser man bort fra dit til tider relativt høje litterære niveau og ind i
substansen af dine meningstilkendegivelser fremstår du som;

"en lille ynkelig antisemit af den værste skuffe, som jeg endnu er
stødt på".

Med uvenlig hilsen

Joakim

PS Dette blev så det sidste indlæg fra min hånd. Jeg gider ganske
enkelt ikke længere at læse en idiot som dig.

*plonk*

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-09-06 14:30

On Tue, 26 Sep 2006 16:25:07 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes altid at du tillægger jøder skumle hensigter.

Nogen jøder. Andre jøder tillægger jeg fremragende motiver.
Selv zionister kan jeg tillægge gode motiver, når jeg lige ser
bort fra deres zionisme. Sådan har jeg det med alle
grupperinger i denne verden.

> Ja, selv når
> de bliver banket ned på åben gade, er der ingen grænser for dine
> svinerier.

Din paranoia får dig til at vrøvle.

> [...]
> substansen af dine meningstilkendegivelser fremstår du som;
>
> "en lille ynkelig antisemit af den værste skuffe, som jeg endnu er

Nådada - hvilket drama.

> PS Dette blev så det sidste indlæg fra min hånd. Jeg gider ganske
> enkelt ikke længere at læse en idiot som dig.
>
> *plonk*

Folk der absolut skal af med en svada forvrøvlet bitterhed før
de plonker, kan jeg ikke tage alvorligt. Et enkelt 'plonk',
for ligesom at meddele at videre debat er slut, er okay. Det
andet er barnligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-06 16:18

> Nogen jøder. Andre jøder tillægger jeg fremragende motiver.
> Selv zionister kan jeg tillægge gode motiver, når jeg lige ser
> bort fra deres zionisme. Sådan har jeg det med alle
> grupperinger i denne verden.

Vi har ikke råd til særbeskyttelse for folk der absolut vil provokere
med jødestjerne eller kalot,
Det er skruen uden ende
Politiet må vurdere hvor de har mandskab og muligheder - de afviser at
beskytte mit hus
Lad os gøre det langsigtet rigtige - udvise alle muhamedanere
Og lad os overvåge intenst elekronisk. - radiosender i alle
muslimbiler, elfodlænke hvis taget i mindste kriminalitet

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 14:53

> Har du da noget at frygte?

Og netopå det argument kan ikke bruges til en skid.
Hvius man ikke har noget at skjule, kan man jo ikke bekalge sig over
overvågning. Og er man borger i et demokratisk samfund med demokartiske
principper, så er der jo ingen grund til hemmelige afstemninger. Da vi
holdningsmæssigt naturligvis alle har anstændige synspunkter, så er der jo
ikke noget til hinder for årlige holdningsinterviews. Lad os alle få lavet
en genetisk screening - vi har intet at skjule - og lad os så endelig få en
lille elektronisk chip i nakken - så vi til enhver tid kan se, hvem der er
hvor. Vi har jo intet at skjule, og så kan terroristerne bare vente sig.

Med hensyn til de par tiusinde, der passer på sig selv, hvor mange skal de
så være før de ikke må passe på sig selv?

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 13:34

> Og netopå det argument kan ikke bruges til en skid.

Nej, ikke normalt, men i den her sammenhæng synes jeg det er OK.

> Hvius man ikke har noget at skjule, kan man jo ikke bekalge sig over
> overvågning.

Min pointe er, at "MT" eller andre "jødiske organisationer" næppe
"overvåger" folk de ikke i forvejen har en slags mistanke om, skader
jødernes sag. Det være sig kendte/berygtede islamiske grupper, diverse
revisionister m.fl. Udover at de ikke har formel magt, har de heller ikke
ubegrænset kapacitet.

Det er i øvrigt ikke noget nyt at jøder er mere end "ivrige" efter at finde
historier og begivenheder som bekræfter deres mytologiske selvidentifikation
som forfulgte uskyldigheder. Nettet strømmer jo over, og vi har set flere
beviser på internationale jødiske "netværk" i denne gruppe, f.eks. Det er
helt naturligt - fuldkommen i tråd med jødernes øvrige gøren og laden- og I
ØVRIGT helt i tråd med hvordan stærke minoriteter agerer i et demokratisk
samfund generelt. DF har f.eks også deres egen "efterretningstjeneste" hvor
anti-DF-propaganda registreres og kortlægges - helt ned i skolebøgerne. Den
alleryderste venstrefløj bedriver også "efterretningsvirksomhed", hvor
personkredse/personsammenhænge kortlægges, man møder incognito op til
højrefløjs-træf mv.

> [...]
> hvor. Vi har jo intet at skjule, og så kan terroristerne bare vente sig.

Jeg forstår godt din argumentation - den er helt OK og fin i visse - for
ikke at sige langt de fleste - sammenhænge - men lige i den her sammenhæng
synes jeg den virker lidt "hysterisk".

> Med hensyn til de par tiusinde, der passer på sig selv, hvor mange skal de
> så være før de ikke må passe på sig selv?

Det afhænger utrolig meget af situationen. Jøderne VIL meget gerne have
særstatus, og det skal de hjertens gerne have lov til, i det her tilfælde, i
mine øjne. Og hvis deres "overvågning" kan føre til indkredsningen af et
racistisk netværk, som udspreder had mod jøder, er det da blot en appelsin i
turbanen.

Fra : Jakob

Dato : 26-09-06 18:30

On Tue, 26 Sep 2006 14:33:38 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>beviser på internationale jødiske "netværk" i denne gruppe, f.eks. Det er
>helt naturligt - fuldkommen i tråd med jødernes øvrige gøren og laden-

Du generaliserer her vildt. Det har du selv talt imod. Du lufter dine
fordomme.
Der er næsten basis for en Rune-E- retsag

Og i hvert fald for grænseløst hykleri.

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 22:05

"Jakob" <joakprj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Du generaliserer her vildt.

Naturligvis.

>Det har du selv talt imod.

Det afhænger af sammenhængen.

>Du lufter dine
> fordomme.
> Der er næsten basis for en Rune-E- retsag

Engelbrecht? Tvivler. Jeg er slet ikke i den liga, og er i øvrigt dybt uenig
med manden.