Hvor må det føles ironisk
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 08:29

for krigs og besættelsestilhængerne, at Irak i dag har ca. 7
gange flere dødsfald dagligt i Baghdad end under Saddam - og
så er ofrene for bomberne i byen slet ikke talt med. Og det
skal endda ses i lyset af, at Irak dengang led under verdens
blodigste boykot, der bla. kostede en halv million irakiske
børn livet.

At de kristne flygter ud af landet alt hvad remmer og tøj kan
holde. De havde det laaaangt bedre under Saddam.

At Irak har flere af de såkaldte terrorister end noget andet
sted på jorden, og der ingen var ... under Saddam.

At fanatiske muhamedanere har overtaget magten i landet (den
del som amerikanerne ikke har beholdt for sig selv i det
"befriede" Irak). Under Saddam blev de sat i fængsel eller
simpelthen likvideret. Demokrati og ytringsfrihed er lige så
meget en joke i dagens Irak som under Saddam. Med den
undtagelse, at Saddam ikke hævdede, at der var demokrati og
ytringsfrihed.

At Babylons årtusinder gamle og førmuhamedanske kultur blev
bevaret og udbygget under Saddam. Idag ødelægges og køres den
ud i glemsel.

http://mparent7777.livejournal.com/12674741.html
http://www.spiegel.de/international/spiegel/0%2C1518%2Cdruck-438429%2C00.html

Ved _ikke_ at have angrebet og besat Irak, ville krigs og
besætttelsestilhængerne her i gruppen have fået en hulens
masse mere af deres udtalte ambitioner for Irak gennemført -
eller rettere .. bevaret.

Det må da føles ironisk ...

Og så ser vi endda bort fra, at alle beskyldningerne om wmd,
Al Qaeda forbindelser og trussel mod Vesten var løgn ... fra
ende til anden.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-09-06 09:58

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> At de kristne flygter ud af landet alt hvad remmer og tøj kan
> holde. De havde det laaaangt bedre under Saddam.

Lad os få indført diktatur i alle FN's lande, som det er nu, er jo kun 67%
af FNs lande diktaturstater, dér er noget at arbejde på. Vi elsker bare
Mugabe og Fidel, - som man kunne se forleden så jublede Kofi Anan over at
kunne overkysse overbossen Fidel, - vi elsker bare disse herlige fyre.

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 12:49

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mugabe og Fidel, - som man kunne se forleden så jublede Kofi Anan over at
> kunne overkysse overbossen Fidel, - vi elsker bare disse herlige fyre.

Groft at sammenligne Castro og Mugabe. Nærmest infamt .-(

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-09-06 13:08

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> writes:

> Groft at sammenligne Castro og Mugabe. Nærmest infamt .-(

Det er vel ikke værre end din sammenligning mellem en mytisk religiøs
forestilling der er et par årtusinder gammel, og et massemord på en
5-6 milioner mennesker, der bevisligt skete for 60 år siden.

Du skal iøvrigt tænke på at Castro har haft noget længere tid at få
sat sig fast på magten i, så sammenligningen kan vel ikke afvises før
Mugabe har siddet på pinden i 40 år.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 13:42

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke værre end din sammenligning mellem en mytisk religiøs
> forestilling der er et par årtusinder gammel, og et massemord på en
> 5-6 milioner mennesker, der bevisligt skete for 60 år siden.

Øh - hvilken sammenligning?

> Du skal iøvrigt tænke på at Castro har haft noget længere tid at få
> sat sig fast på magten i, så sammenligningen kan vel ikke afvises før
> Mugabe har siddet på pinden i 40 år.

Han er syg og gammel. Blev vistnok opereret for kræft i Franrkig for et par
år siden (erindrer ikke detaljerne)

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-09-06 13:51

> [...]

> Øh - hvilken sammenligning?

> Han er syg og gammel. Blev vistnok opereret for kræft i Franrkig for et par

Det skal nok passe.

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 14:12

> [...]

Linket virker ikke. Det gør til gengæld groups.google.com. Nårh??? Då må
vist læse det igen .Jeg sammenligner ikke en "mytisk religiøs forestilling
der er et par årtusinder gammel, og et massemord på en 5-6 milioner
mennesker", men det, at gøre grin med dem!

I øvrigt blev 12 mio dræbt under holocaust; 6, hvis man udelukkende regner
jøderne med. Begrebet "holocaust" er et moderne ord, vistnok arvet fra en
britisk variant af "brændoffer" på oldgræsk - og det blev først "alment" i
slutningen af 70'erne.

Fra : Alucard

Dato : 25-09-06 14:26

On Mon, 25 Sep 2006 15:12:06 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

>Linket virker ikke.

Jo det gør da.... Det henviser til dit eget indlæg fra d. 24/9-06
kl.21:17 (men det kan OE åbenbart ikke finde ud af)...

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 14:30

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo det gør da.... Det henviser til dit eget indlæg fra d. 24/9-06
> kl.21:17 (men det kan OE åbenbart ikke finde ud af)...

Og det var det jeg mente.

Fra : Alucard

Dato : 25-09-06 15:49

On Mon, 25 Sep 2006 15:30:13 +0200, "Konrad"

>Og det var det jeg mente.

Jeg ved godt det er flueknepperi, men linket virker og OE virker
ikke...

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 16:08

> Jeg ved godt det er flueknepperi, men linket virker og OE virker
> ikke...

Ja. OE er i lighed med de fleste andre MS-programmer ikke særligt
overbebyrdede med det, et almindeligt menneske har brug for i sin hverdag.
Alligevel bruger de fleste det. Der findes også måder at sende TV-signaler
ud på, som er langt, langt bedre end det, som eksisterer i dag, og som de
fleste kan modtage.

Fra : John

Dato : 25-09-06 14:30

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I øvrigt blev 12 mio dræbt under holocaust; 6, hvis man
> udelukkende regner
> jøderne med.

Wiki har alle de modbydelige detaljer:

".. Taking all these other groups into account, however, the
total death toll rises considerably, estimates generally place
the total number of Holocaust victims at 9 to 11 million, though
some estimates have been as high as 26 million.[3] ..":
http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust

> Begrebet "holocaust" er et moderne ord, vistnok arvet fra en
> britisk variant af "brændoffer" på oldgræsk - og det blev først
> "alment" i
> slutningen af 70'erne.

Din forklaring er tæt på. Wiki: ".. The term holocaust originally
derived from the Greek word holokauston, meaning a "completely
(holos) burnt (kaustos)" sacrificial offering to a god. Since the
late 19th century, "holocaust" has primarily been used to refer
to disasters or catastrophes. According to the Oxford English
Dictionary, the word was first used to describe Hitler's
treatment of the Jews from as early as 1942, though it did not
become a standard reference until the 1950s. By the late 1970s,
however, the conventional meaning of the word became the Nazi
genocide. ..":
http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust#Etymology_and_usage_of_the_term

Uhyggelig læsning..

Mvh John

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-09-06 16:57

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Linket virker ikke.

Teknisk forslag: Skift til et stykke software, der kan håndtere
Usenet, fremfor at benytte en kludge på en inferiør MUA.

> [...]
> et par årtusinder gammel, og et massemord på en 5-6 milioner
> mennesker", men det, at gøre grin med dem!

Der er ingen forskel der. "Skal vi også være satiriske overfor
høreradikale krypto-nazister og Konrad?" Havde jeg smidt den i hovedet
af dig, var du også gået op i det røde felt.

> I øvrigt blev 12 mio dræbt under holocaust; 6, hvis man udelukkende
> regner jøderne med.

Nemlig, men nu var den kontekst jeg lige havde i hovedet den Iranske
Holocaust-satire-konkurrence, der helt afgjortudelukkende har
etanti-zionistisk sigte. Homoseksuelle bliver jo henrettet i Iran, så
jeg regner ikke med at den vinkel bliver nævnt.

Fra : @

Dato : 25-09-06 14:32

On Mon, 25 Sep 2006 13:49:17 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Groft at sammenligne Castro og Mugabe. Nærmest infamt .-(

korrekt, så slem er Mugabe da trods alt heller ikke

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 13:44

On Mon, 25 Sep 2006 10:57:50 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Lad os få indført diktatur i alle FN's lande, som det er nu, er jo kun 67%
> af FNs lande diktaturstater, dér er noget at arbejde på.

Tjah, hvis vestlig befrielse er det, som Irak oplever, så er
noget andet nok at foretrække i mange lande.

Personligt tænkte jeg mere på, at invasions og
besættelsestilhængerne måtte føle situationen i Irak temmelig
ironisk.

Synes du, vi skal berige nogen flere lande med det, vi har
glædet Irak med?

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Croc®

Dato : 25-09-06 16:11

<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Mugabe og Fidel, - som man kunne se forleden så jublede Kofi Anan over at
>kunne overkysse overbossen Fidel, - vi elsker bare disse herlige fyre.

Hvor ynkeligt Knud. ;-(

Du besvarer berettiget kritik med samme argument som de
lavintelligente her i gruppen, Hvis du ikke støtter USA elsker du
Saddam. Det kan du gøre bedre.

Her er en lille bid fra en antiamerikansk amerikaner, andet kan han jo
ikke være da han er kritisk.

citat:
I remember a seasoned senior officer explaining the importance of the
Geneva Conventions. He said, “When an enemy fighter knows he’ll be
treated well by United States forces if he is captured, he is more
likely to give up.”

A year later on the streets of Baghdad, I saw countless insurgents
surrender when faced with the prospect of a hot meal, a pack of
cigarettes and air-conditioning. America’s moral integrity was the
single most important weapon my platoon had on the streets of Iraq. It
saved innumerable lives, encouraged cooperation with our allies and
deterred Iraqis from joining the growing insurgency.

But those days are over. America’s moral standing has eroded, thanks
to its flawed rationale for war and scandals like Abu Ghraib,
Guantánamo and Haditha. The last thing we can afford now is to leave
Article 3 of the Geneva Conventions open to reinterpretation, as
President Bush proposed to do and can still do under the compromise
bill that emerged last week.

Blurring the lines on the letter of Article 3 — it governs the
treatment of prisoners of war, prohibiting “violence to life and
person, in particular murder of all kinds, mutilation, cruel treatment
and torture” and “outrages upon personal dignity, in particular,
humiliating and degrading treatment” — will only make our troops’
tough fight even tougher. It will undermine the power of all the
Geneva Conventions, immediately endanger American troops captured by
the enemy and create a powerful recruiting tool for Al Qaeda.

But the fight over Article 3 concerns not only Al Qaeda and the war in
Iraq. It also affects future wars, because when we lower the bar for
the treatment of our prisoners, other countries feel justified in
doing the same. Four years ago in Liberia, in an attempt to preserve
his corrupt authority, President Charles Taylor adopted the Bush
administration’s phrase “unlawful combatants” to describe prisoners he
wished to try outside of civilian courts. Today Mr. Taylor stands
before The Hague accused of war crimes.

It is not hard to imagine that one of our Special Forces soldiers
might one day be captured by Iranian forces while investigating a
potential nuclear weapons program. What is to stop that soldier from
being water-boarded, locked in a cold room for days without sleep as
Iranian pop music blares all around him — and finally sentenced to die
without a fair trial or the right to see the evidence against him?

If America continues to erode the meaning of the Geneva Conventions,
we will cede the ground upon which to prosecute dictators and
warlords. We will also become unable to protect our troops if they are
perceived as being no more bound by the rule of law than dictators and
warlords themselves.

The question facing America is not whether to continue fighting our
enemies in Iraq and beyond but how to do it best. My soldiers and I
learned the hard way that policy at the point of a gun cannot, by
itself, create democracy. The success of America’s fight against
terrorism depends more on the strength of its moral integrity than on
troop numbers in Iraq or the flexibility of interrogation options.

Several Republican combat veterans, including former Secretary of
State Colin Powell and Senators Lindsay Graham, John McCain and John
Warner, have recognized that the president’s stance on Article 3 is a
threat to our troops and to our interests. It would be insulting for
the president to assume he knows more about war than they do.
citat slut.

http://www.nytimes.com/2006/09/25/opinion/25rieckhoff.html?th&emc=th

Det er sandelig også for dårligt at en amerikansk patriot og soldat
tillader sig at antyde Bush er udemokratisk, smid fjolset i fængsel
til han kommer på bedre tanker, kan det ikke lade sig gøre, kan man
bare flyve ham til lidt tortur i Syrien som man gør med canadiske
statsborgere der arresteres i USA.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Zeki

Dato : 25-09-06 19:09

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> for krigs og besættelsestilhængerne, at Irak i dag har ca. 7
> gange flere dødsfald dagligt i Baghdad end under Saddam

Yderligere ironisk at hele USA's efterretningsorgan nu har lavet en rapport
som konkluderer at besættelsen af Irak har skabt flere terrorister. Det
faktaresistente Hvide Hus nægter selvfølgelig og bliver ved med at påstå at
de er ved at vinde "krigen mod terror."

Ted Kennedy mener at dette bør være det sidste søm i Bush's ligkiste.

Mvh
Zeki

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 19:31

On Mon, 25 Sep 2006 20:09:09 +0200, Zeki skrev:

> [...]
> de er ved at vinde "krigen mod terror."
>
> Ted Kennedy mener at dette bør være det sidste søm i Bush's ligkiste.

Anders Fogh er også gået i sort over, at PET siger, at Danmark
er mere truet af terrorisme, pga. vores besættelse af Irak.

Jeg undrer mig virkelig over, hvor glad Fogh er ved at imitere
Bush.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.