Canon PIXMA IP 4200 - tømme patron?
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 01:28

Ja, jeg ved godt der kommer mange spørgsmål fra mig vedr. denne printer...
burde måske overveje at oprette en gruppe kun til IP 4200

Nå, men jeg vil gerne klart have at vide, om en brugt orig. farvepatron skal
tømmes helt - eller ikke må tømmes helt, inden den udskiftes med en
kopi-patron hvor man skifter chip.
Spørgsmålet kommer, da jeg ikke helt har forstået, om printeren vil komme
med advarsel om brugt printer-patron uanset hvilken fremgangsmåde man
benytter ovenfor.

Håber nogle kan svare, som har prøvet det.

MVH Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-09-06 19:34

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> benytter ovenfor.
>
> Håber nogle kan svare, som har prøvet det.

Det er ligegyldigt hvad du gør. IP4200 måler ikke indholdet i patronen, men
forbruget af blæk. Så når du har brugt hvad der svarer til en fuld patron,

får du en popup hver gang du vil printe.

MVH CP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-06 20:43

Jens Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Så når du har brugt hvad der
> svarer til en fuld patron, så
> får du en popup hver gang du vil printe.
> MVH CP

Skulle ifølge et tidligere indlæg kunne undgåes på følgende måde:

Når den kommer med beskeden om tom patron, så
tryk og hold "fortsæt" knappen, den midterst på
din printer, i ca 10 sec indtil beskeden forsvinder-
Så kommer der nogle beskeder med ugyldig patron, og
at canon ikke er ansvarlig hvis du futter printeren af pga blæk
mangel
etc, klik ja/fortsæt, og så er blækmåleren for den givne patron
deaktiveret.
Det gælder kun for den farve, skal altså gøres efterhånden som de
forskellige farver løber tør.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : sjakalen

Dato : 25-09-06 21:04

> [...]
> deaktiveret.
> Det gælder kun for den farve, skal altså gøres efterhånden som de

Chipen skal stadivæk over føres til kopi patron ikke ?

Søren

Fra : Bent Nielsen

Dato : 27-09-06 13:37

On Mon, 25 Sep 2006 22:03:33 +0200, "sjakalen" <sphspor@gmail.com>
wrote:

> Chipen skal stadivæk over føres til kopi patron ikke ?

En skam at Canon ikke bare sælger ordentlige patroner,
med noget mere blæk i, til en fornuftig pris!!!

Fra : Anders Pedersen

Dato : 26-09-06 09:46

sjakalen skrev:

> Chipen skal stadivæk over føres til kopi patron ikke ?

Ja det skal den.