Sygeforsikring
Fra : Ole Alex

Dato : 24-09-06 20:13

Hej

Har i nogle bud på hvor man skal tegne sin sygeforsikring eller det
modsatte.

Jeg går udfra at der er forskel på pris, dækning f.eks. pr. år og ikke
mindst selvrisiko..

Det må gerne være et sted hvor alle kan tegne, og ikke betinget af om man
har lån eller et specielt arbejde.

På forhånd tak for hjælpen

Ole

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-09-06 21:36

> Det må gerne være et sted hvor alle kan tegne, og ikke betinget af om man
> har lån eller et specielt arbejde.

Min egen blandingshund; Lilo, kunne ikke få en forsikring, da hun har
optaget et kortfristet lån i banken til en ny hundekurv samt et sæt skåle.

Derudover lagde selskaberne vægt på, at hun sover mere end 10 timer i
døgnet, hvilket trækker betydeligt nedad når de fastsætter forventet
levealder

Hun er pt. arbejdsløs, men er jo også kun 4 måneder.

Mvh

Jasper

Fra : jopa

Dato : 24-09-06 21:45

Ole Alex skriblede bla:

> Det må gerne være et sted hvor alle kan tegne, og ikke betinget af om
> man har lån eller et specielt arbejde.

Øhm skulle det være et problem ?
De vil vel alle tegne forsikringer/tjene penge
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 24-09-06 21:57

"Ole Alex" <oap@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modsatte.
>
> Jeg går udfra at der er forskel på pris, dækning f.eks. pr. år og ikke

Jeg tegnede i dyrekassen www.dyrekassen.dk, det blev gjort fordi de ikke har
nogen regel der siger, at forsikringen ophører når hunden fylder 10 år, som
andre selskaber har.
Om dyrekassen er dårligere/bedre end andre på andre områder ved jeg ikke.

Kim

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 26-09-06 08:24

Ole Alex <oap@nyka.dk> skrev:
>Hej

> [...]

Vær opmæksom på, at der i forbindelse med sygeforsikringen, også
er stor forskel i, hvor meget de forskellige refunderer, nogle
selskaber refunderer kun 80% af de fakstiske udgifter! Altså
bliver selvrisikoen dermed også større end det nævnte beløb
---
En rigtig hund er en schæferhund!

Fra : Ole Alex

Dato : 26-09-06 18:54

Jeg takker for de brugbare svar, til jer andre må jeg helere uddybe, f.eks.
Nykredit forsikring giver vist rabat til deres realkreditkunder, Politiet og
andre har deres eget forsikringselskab og dem har jeg ikke en chance for at
tegne i, så derfor det lille forbehold.

Ole

Fra : ST

Dato : 28-09-06 18:54

> [...]
> orientering (mulighed for prissammenligning), forsikringen er tegnet hos
> Popermo (hvilket kræver ansættelse hos f.eks.politi/domstole)
1/2 årlig præmie: 538 - selvrisiko: 675 - max pr. år 10.367 - udløb ved 10
år.
Mvh Susanne