Et par simple spørgsmål om ny pc...
Fra : Magnus

Dato : 23-09-06 12:40

Jeg har kig på en ny fysisk "lille" PC men jeg er meget usikker på nogle
sikkert simple ting.

Den jeg kigger på er en Shuttle XPC SN27P2

1)
Mange af disse maskiner har på bundkortet indbygget grafikkort men det vil
jeg IKKE have. Har denne SN27P2 indbygget grafikkort?

2)
Shuttle XPC SN27P2 koster små 4.000 kr. men hvad mangler jeg så derudover
for den fungere:
- Grafikkort
- RAM
- Harddisk (SATA)
- DVD drev

Jeg går udfra den har netkort, lydkort osv. som er alm. på nye bundkort
idag.

3)
Hvad er den store forskel på disse tre modeller er udover det rent fysiske
design?
- SN25P
- SN26P
- SN27P2

4)
Hvad er folks erfaringer med sådan en Shuttle Barebone vil det ikke være et
fornuftigt køb til en maskine som ikke skal bruges til spil men til video og
billedredigering?

/Magnus

Fra : Jesper

Dato : 23-09-06 16:54

On Sat, 23 Sep 2006 13:40:01 +0200, Magnus wrote:

> [...]
> Mange af disse maskiner har på bundkortet indbygget grafikkort men det vil
> jeg IKKE have. Har denne SN27P2 indbygget grafikkort?

Nej, den har et PCI-E slot.

> 2)
> Shuttle XPC SN27P2 koster små 4.000 kr. men hvad mangler jeg så derudover
> [...]

En CPU.

> Jeg går udfra den har netkort, lydkort osv. som er alm. på nye bundkort
> idag.

Ja. Gigabit ethernet og udmærket lyd.

> 3)
> Hvad er den store forskel på disse tre modeller er udover det rent fysiske
> [...]

SN25P = NForce 4 - socket 939

SN26P = NForce 4 - socket 939 - dual PCI-E med mulighed for at køre to
grafikkort i SLI

SN27P = NForce 520 - socketAM2

> [...]
> fornuftigt køb til en maskine som ikke skal bruges til spil men til video og

De er udmærkede, ser godt ud og fylder ikke meget på bordet. Prisen er
ok i forhold til kvaliteten og ydelsen afhænger jo helt af, hvad man
putter i...

Fra : Magnus

Dato : 23-09-06 17:17

> SN25P = NForce 4 - socket 939
>
> SN26P = NForce 4 - socket 939 - dual PCI-E med mulighed for at køre to
> grafikkort i SLI
>
> SN27P = NForce 520 - socketAM2

Hvad er ideen at køre med to grafikkort?

Hvad vil "socketAM2" sige?

Umiddelbart så tyder det på at en SN25P vil være nok for mig. Hvad ville
begrundelsen være for at købe en SN26 eller SN27 og er det noget som jeg har
behov for?

/Magnus

Fra : Dr.Phil

Dato : 23-09-06 19:18

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er ideen at køre med to grafikkort?

"Dobbelt" ydelse..i teorien...men hvis man sætter 2 sammmen får man en
kraftig forbedring af ydelsen til grafiktunge spil.

> Hvad vil "socketAM2" sige?

Socket AM2 er AMD´s afløser for Socket939,hvilket gør den mere
fremtidssikret mht. opgradering af cpu.

Fra : Magnus

Dato : 24-09-06 11:54

> Socket AM2 er AMD´s afløser for Socket939,hvilket gør den mere
> fremtidssikret mht. opgradering af cpu.

Det ender nok med det bliver en Shuttle XPC SN27P2

Hvad skal jeg vælge af CPU og skal det være en "Dual Core" nogen der kan
give mig et fornuftigt bud. Prisen skal være ca. lige inden der hvor prisen
stiger voldsomt for de sidste Hz hvis I forstår.

Hvad med køler/blæser til CPU'en er det noget jeg skal købe ved siden af
ellers må det gerne følge med?

/Magnus