Lydløs (laser)multifuntionsmaskine?
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 23-09-06 00:04

Hej i gruppen,

Da min Ricoh Aficio FX10 fax/kopimaskine fra 1999 er stået af med
defekt polygonmotor, er jeg på udkig efter en ny maskine. Og så kan
man vel lige så godt kaste sig over en multifunktionsmaskine og
derved frigøre lidt plads på skrivebordet.

Følgende kriterier skal opfyldes:

- Fax, kopimaskine, printer (sort/hvid) og scanner (farve)
- Laserudskrift
- LYDLØS(!) sleestandbymode
- Kompakt design

Jeg har just forsøgt mig med en Brother MFC-7420, men den har
desværre skuffet fælt med et nærmest totalt fravær af sleepmode.

Da jeg har kontor på soveværelset er det et MUST at maskinen er HELT
lydløs i sleepmode - og det nytter jo ikke noget bare at slukke for
den, da den jo så ikke kan modtage fax - ja, der er skam stadig
nogen, der bruger den slags

Jeg forestiller mig et budget på op til ca. kr. 4.000,-

Er der nogen forslag?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-09-06 09:25

On 22 Sep 2006 23:04:12 GMT, Anders Thorsen Holm
<usenet@thorsenholm.invalid> wrote:

>Er der nogen forslag?

Dell 1815dn - duplex printer, fax, scanner, pc-fax (send faxer direkte
uden at skrive dem ud på papir), kopimaskine.

Den larmer lidt i blæseren, men ikke når den er i power save mode
(mener det er 3 minutter den mindst kan sættes til).

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-09-06 15:41

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> wrote:

> [...]
>
> Den larmer lidt i blæseren, men ikke når den er i power save mode
> (mener det er 3 minutter den mindst kan sættes til).

Okay, den ser interessant ud - og du er helt sikker på at den har
lydløs power save mode? Ja, det er ret vigtigt

Hvad med lamper/dioder? Er der nogle permanent tændte og hvor kraftigt
lyser de i givet fald?

Tak for input, i øvrigt.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-09-06 15:55

On 24 Sep 2006 14:41:00 GMT, Anders Thorsen Holm
<usenet@thorsenholm.invalid> wrote:

>Okay, den ser interessant ud - og du er helt sikker på at den har
>lydløs power save mode? Ja, det er ret vigtigt

Vi hævede timeout til 2 timer, hvorefter en af mine supportere klagede
over lyden fra blæseren.

Samtalen med Dell Support endte med at vi satte timeout ned til 3
minutter igen.

>Hvad med lamper/dioder? Er der nogle permanent tændte og hvor kraftigt
>lyser de i givet fald?

Jeg mener ikke der er nogen der lyser hele tiden, der er ikke på min
1600 herhjemme. Med lad mig se om jeg kan huske at se efter i morgen.
Så vil jeg også lige lytte på den.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-09-06 16:15

> [...]

> min 1600 herhjemme. Med lad mig se om jeg kan huske at se efter i
> morgen. Så vil jeg også lige lytte på den.

OK, mange tak skal du have.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 25-09-06 19:40

On 24 Sep 2006 15:15:07 GMT, Anders Thorsen Holm
<usenet@thorsenholm.invalid> wrote:

>OK, mange tak skal du have.

Dder er rent faktisk lysdioder på 1600'eren. Men der er INGEN på
1815dn - og den larmer ikke. Så det burde være et safe buy...

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 25-09-06 20:33

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> wrote:

> Dder er rent faktisk lysdioder på 1600'eren. Men der er INGEN på
> 1815dn - og den larmer ikke. Så det burde være et safe buy...

Tusind tak for tjekket, Nicolai.