PSU Volt værdier
Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-09-06 18:51

Er det rigtigt at ved PSUens volt værdier, er det kun + værdierne der reelt
betyder noget?. Jeg har en Chieftech PSU, hvor værdierne ligger meget fint -
bortset fra -5,00, som ligger på -3,55....Det skal siges at min PC kører
klippestabilt.

Mvh.

Karsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-09-06 20:42

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev:
> [...]
> reelt betyder noget?. Jeg har en Chieftech PSU, hvor værdierne ligger
> meget fint - bortset fra -5,00, som ligger på -3,55....Det skal siges at

Der er et eller andet mystisk. Både Motherboard Monitor og Everest viser,
at -5,00 volt værdien er på + (plus) 3,55. Se rapporten fra Everest
herunder. Hvad kan det skyldes?.

Spændings Værdier:
CPU Kerne 1.65 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 4.89 V
+12 V 12.10 V
-12 V -12.03 V
-5 V 3.55 V
+5 V Standby 5.04 V

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-09-06 21:03

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> wrote:

>Der er et eller andet mystisk. Både Motherboard Monitor og Everest viser,
>at -5,00 volt værdien er på + (plus) 3,55. Se rapporten fra Everest
>herunder. Hvad kan det skyldes?.

Hvis ellers boardet kører ok, vil jeg ignorere den måling.

Hardware monitorering er ikke standardiseret og resultaterne skal derfor
tages med et vist forbehold...

<mlr>

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-09-06 21:18

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

> Hvis ellers boardet kører ok, vil jeg ignorere den måling.

OK, det vil jeg så gøre.

> Hardware monitorering er ikke standardiseret og resultaterne skal derfor
> tages med et vist forbehold...

Jeg tænkte selv på om det var noget i den retning.

Mvh.

Karsten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-06 15:22

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> wrote in message
> [...]
> reelt betyder noget?. Jeg har en Chieftech PSU, hvor værdierne ligger
> meget fint - bortset fra -5,00, som ligger på -3,55....Det skal siges at

Et gæt du har ikke jordet computeren... hvad bruges minus spændingen til?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-09-06 15:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Et gæt du har ikke jordet computeren... hvad bruges minus spændingen til?
Nej, den er ikke jordet. Jeg ved ikke hvad minus spændingen bruges til.
Underligt nok har jeg prøvet med en anden strømforsyning - i modsætning til
Chieftechen, en billig en - og her viser -5,00 volt værdien -4,95, altså
indenfor tolerancen +-5%.

Karsten

Fra : Hans

Dato : 25-09-06 00:04

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> modsætning til Chieftechen, en billig en - og her viser -5,00 volt
> værdien -4,95, altså indenfor tolerancen +-5%.

Har du tjekket om din Chieftec overhovedet har -5 V?

Det er en hvid ledning du skal lede efter på ATX stikket, da det udmærket
kan være årsagen til at sensoren viser bananer.

-5V er i øvrigt ikke specificeret i ATX 2.0 normen, så den behøver ikke at
være tilstede.

Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-09-06 12:46

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev:
> [...]
> kan være årsagen til at sensoren viser bananer.
>
> -5V er i øvrigt ikke specificeret i ATX 2.0 normen, så den behøver ikke at

Tak for indput. Jeg kigger efter næste gang jeg gider åbne PCen

Mvh.

Karsten