Farvelaserprinter til mindre virksomhed.
Fra : Erling Simonsen

Dato : 22-09-06 11:34

Min datter har p.t. en HP-1610 blækprinter, men den er alt for dyr for
hende i blæk.
Hun spekulerer meget på at købe eller leje en farvelaserprinter.
Hun skriver ca. 200-300 sider ud om ugen.
Jeg har prøvet at kikke på edb-priser, men er ikke blevet meget klogere.
Er der nogen, der har erfaring med/kan anbefale en bestemt printer til
køb eller leje?
På forhånd tak.
mvh
Erling

Fra : JSM

Dato : 22-09-06 11:58

"Erling Simonsen" <erlingxxxx@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at kikke på edb-priser, men er ikke blevet meget klogere.
> Er der nogen, der har erfaring med/kan anbefale en bestemt printer til

Hvilken slags farveudskrifter er der tale om ? Er det fotos eller
tegninger/diagrammer eller ..?
Hvis farveudskrifterne kun udgør en mindre del af det samlede antal sider,
kunne hun også overveje, blot at supplere HP'en med en s/h laserprinter.

mvh
Jesper

Fra : Erling Simonsen

Dato : 22-09-06 12:34

JSM skrev:
> [...]
> kunne hun også overveje, blot at supplere HP'en med en s/h laserprinter.

Hej.
Der er faktisk en del billeder på de sider, der skal skrives ud,
det er f.eks. billeder af salgsartikler med priser og beskrivelser.
/Erling

Fra : JSM

Dato : 22-09-06 13:39

> Der er faktisk en del billeder på de sider, der skal skrives ud,
> det er f.eks. billeder af salgsartikler med priser og beskrivelser.

Så vil en farvelaser være vejen frem. Men husk at fotoudskrifter sjældent er
lige så pæne på en laser som på en god ink-jet. Jeg har selv lige købt en HP
2600N til en firmaets afdelinger. Den er vi meget tilfredse med.
Jeg har også hørt pæne ord om Samsung CLP510N. Bla. fordi den har indbygget
duplex.

mvh
Jesper

Fra : Erling Simonsen

Dato : 23-09-06 06:58

JSM skrev:

> [...]
> 2600N til en firmaets afdelinger. Den er vi meget tilfredse med.
> Jeg har også hørt pæne ord om Samsung CLP510N. Bla. fordi den har indbygget

Tak for svaret. Den vil jeg kikke nærmere på-
mvh
Erling

Fra : Klaus H

Dato : 22-09-06 14:36

Erling Simonsen wrote:
> [...]
> Jeg har prøvet at kikke på edb-priser, men er ikke blevet meget
> klogere. Er der nogen, der har erfaring med/kan anbefale en bestemt

Jeg har lige været på nettet og købe en Dell farvelaserprinter. Fik den
under mindre virksomheder til godt 1800,-. Er positivt overrasket over
billedkvaliteten. Bruger nu min IP4200 udelukkende til CD-print.

Klaus H