Sata II HDD
Fra : --= Butby =--

Dato : 21-09-06 19:23

Hey.. Har lige købt en 80 Gb Sata HDD. Jeg har en seriel HDD men når jeg
sætter din nye i så register windows ikk den som c:. Den blander dem
sammen... Hvordan sætter man en SataII HDD til master og sin seriel til
slave..?

På forhånd tak.

--= Butby =--

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-06 23:40

"--= Butby =--" <mambam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter din nye i så register windows ikk den som c:. Den blander dem
> sammen... Hvordan sætter man en SataII HDD til master og sin seriel til

Monter slaven efter installation af windows, så kan du tildele drevbogstav
manuelt

Fra : JK

Dato : 22-09-06 07:52

On Thu, 21 Sep 2006 20:22:39 +0200, "--= Butby =--" <mambam@privat.dk>
wrote:

> [...]
>sætter din nye i så register windows ikk den som c:. Den blander dem
>sammen... Hvordan sætter man en SataII HDD til master og sin seriel til

Der er ikke noget master/slave med sata. De har hver sin port. Bios
bestemmer vistnok hvilken, der skal bootes på, ellers er det altid den
første sata port.

Hvis der er flere partitioner på hver disk, så bliver det som du
siger, at windows fletter dem. Det er ligesom, når 2 hænders fingre
køres ind imellem hinanden (som tandhjul). Her IDE og sata helt ens.

mvh

John