usb port giver stød
Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-09-06 03:03

mine usb porte giver stød hvis jeg røre ved dem,
hvad kan det skyldes??

mvh. thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-09-06 19:14

Thomas Hansen wrote:

> mine usb porte giver stød hvis jeg røre ved dem,
> hvad kan det skyldes??

Du mangler sandsynligvis jord på din computer.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-09-06 19:19

"Thomas Hansen" <julle@hello.com> wrote:

>mine usb porte giver stød hvis jeg røre ved dem,
>hvad kan det skyldes??

Det er ganske almindeligt at få et rap over fingrene når man rør en
computer samtidig med jord.

Det er ikke USB-porten i sig selv - Der er kun 5 volt spænding på den.

Men din computer er ikke jordet, og så kan den 'svæve' i forhold til
jord, dvs der kan være en betydelig spændingsforskel mellem computeren
og jord. Det er under normale omstændigheder ufarligt, for der kan ikke
trækkes en større strøm.

<mlr>

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-09-06 04:41

> [...]
>

> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

hej tak for svarret
nej jeg har ikke jord på, men kan man ikke lave et eller andet så jeg
slipper for stød??
jeg bor i et gammelt hus hvor der ikke er jord i stikkontakterne

Fra : John

Dato : 20-09-06 19:45

"Thomas Hansen" <julle@hello.com> skrev i en meddelelse

> nej jeg har ikke jord på, men kan man ikke lave et eller andet
> så jeg slipper for stød??
> jeg bor i et gammelt hus hvor der ikke er jord i
> stikkontakterne

Jow.. vend stikket i stikkontakten 180 grader.

Mvh John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-09-06 19:50

"Thomas Hansen" <julle@hello.com> wrote:

>nej jeg har ikke jord på, men kan man ikke lave et eller andet så jeg
>slipper for stød??
>jeg bor i et gammelt hus hvor der ikke er jord i stikkontakterne

Hvis det generer dig, er der ikke andet at gøre end bede en elektriker
etablere en jordforbindelse...

Andre muligheder er der ikke - Du må under ingen omstændigheder selv
fuske med det, f.eks ved at forbinde computeren til en radiator eller
lignende. Hvis der så sker fejl/kortslutning i computeren risikerer du
at alle radiatorer i huset er strømførende, og den slags er ret
ubehageligt

<mlr>

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-09-06 05:16

> [...]
>

> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

ok mange tak for svaret :)

Fra : Carsten H.

Dato : 20-09-06 19:24

> mine usb porte giver stød hvis jeg røre ved dem,
> hvad kan det skyldes??

At der er strøm i!