Digital udgang på lydkort
Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 18-09-06 16:35

Jeg har købt en ny surroundforstærker, hvor jeg har fået et coaxialt
digitalt lydkabel med. Jeg afspiller mine dvd-film fra min computer, og nu
vil jeg gerne have optimeret min lyd. P.t. bruger jeg lyden fra bundkortet,
og jeg overfører det til anlægget via minijack til phono stik. Det
resulterer i en del støj/kvalitetstab.

Hvad kan jeg gøre for at få god dvdlyd fra computeren til min nye
forstærker? Skal jeg købe et lydkort med digital udgang? Og hvilket? Og skal
det have coaxial udgang, eller kan man få adaptere uden der sker tab i
kvalitet? Hvor billigt kan det gøres? Kan det digitale signal i øvrigt
overføre surroundlyd for alle kanaler?

Mvh Snole

Fra : arendee

Dato : 18-09-06 21:49

Her er nogle lydkort med koaxial udgang

http://kortlink.dk/edbpriser/2zhw

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-09-06 11:36

"arendee" <rnd@sp4m.com> skrev i en meddelelse
> Her er nogle lydkort med koaxial udgang
>
> http://kortlink.dk/edbpriser/2zhw

Og af dem kan HDA Digital Mystique i den grad anbefales.
Det er et fremragende kort. Super lyd og velfungerende
Surroundfunktioner og så endda med DD Live Encoder som
i realtid kan encode IKKE-DD lydkilder til DD så forstærkeren
ikke kløjs i signalet. Jeg har just sat det i en maskine, og er meget
meget imponeret.

--
Peter J

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 20-09-06 07:50

Takker for rådet. Nu skal der høres i ordentlig kvali!

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-09-06 13:04

"Søren Ole Andersen" <soan98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Takker for rådet. Nu skal der høres i ordentlig kvali!

Velbekomme da.
Jeg glemte egentlig lige at advare imod et par af
kortene på den side (de helt billige)
De kan nemlig ikke sende surroundlyd ud
via de digitale udgange - kun stereo.
Men hvis du har nuppet HDA kortet så er der
i hvert fald fuld skrue på :)

--
Peter J

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-06 10:01

Søren Ole Andersen wrote:
> [...]
> det have coaxial udgang, eller kan man få adaptere uden der sker tab i
> kvalitet? Hvor billigt kan det gøres? Kan det digitale signal i øvrigt

Har din forstærker ikke en optisk indgang? det er at foretrække over
coax.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 8500 indlæg.