Medion PC Starter - Men intet skærmbillede
Fra : Simon Hughes

Dato : 14-09-06 22:09

Hej.

En af mine venner har en Medion PC, som ikke starter ordentligt op. Når han
starter den op, kommer der en lyd, der siger noget i retningen af
BEEP-BEEP-BEEEEP, og dernæst kommer der bare ikke noget skærmbillede frem.

Det startede her i sommers da den nogengange slukkede (måske blev det for
varmt) og så har det åbenbart udviklet sig til at den ikke kunne starte.
Computeren har ikke lidt nogen overlast, og kabinettet blev taget fra, så
der ikke blev varmt indeni.

Vi har prøvet flg.

1) Tage bundkortbatteriet ud i nogle minutter,
2) Kontrollere, om alle kabler i computeren sad ordentligt i, og det gjorde
de.

Har fået at vide, at han ikke kan skifte grafikkortet, da det er en speciel
Medion-bundkort-port, det bruger (grafikkortet er også et underligt ATI X726
eller noget).

Vi ved ikke så meget om computeren ellers, men hvis I har nogle idéer ville
det være dejligt.

På forhånd tak,
SImon Hughes

Fra : Henning

Dato : 14-09-06 22:45

3 bip tyder på ramfejl.

Fra : Olesen

Dato : 15-09-06 05:51

Måske kan dette hjælpe:
http://www.winhelp.dk/95a10.htm

Fra : Simon Hughes

Dato : 15-09-06 07:44

Aha, så må det vel enten være grafikkortet eller rammene.

Tak for hjælpen.

Simon Hughes