HP Photosmart printer problem
Fra : Bekan

Dato : 14-09-06 16:31

Der sker simpelthen ingenting når jeg prøver at printe billeder fra pc'en
til en HP photosmart 335. Sætter jeg foto kortet i printeren går det fint.

Nogen der har haft samme problem? Hvad er det jeg gør forkert?

mvh
bk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-06 18:04

Bekan skrev:

> [...]
> går det fint.
> Nogen der har haft samme problem? Hvad er det jeg gør forkert?

Er det altid, eller kun ved billeder?

Mit umiddelbare gæt ville være USB kablet eller USB porten. Prøv gerne med
andre kabler.

Claus

Fra : Bekan

Dato : 14-09-06 20:37

Claus Tersgov wrote:

> Er det altid, eller kun ved billeder?

Altid.

> Mit umiddelbare gæt ville være USB kablet eller USB porten. Prøv
> gerne med andre kabler.

Jeg har uden held prøvet to forskellige pc'ere og på forskellige porte.
Det virket heller ikke med en anden USB kabel.

De printjob jeg sender står i kø, og når jeg sletter dem står der at der er
en fejl, men ikke hvad fejlen er.

Mvh bk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-06 22:33

Bekan skrev:

> De printjob jeg sender står i kø, og når jeg sletter dem står der at
> der er en fejl, men ikke hvad fejlen er.

Det er fordi USB porten ikke kan se printeren. Prøv at fejlfinde via
printerdriveren.

Prøv også at fjerne driveren helt (total afinstall), og installer så igen.
Men husk, at du *først* skal sætte printeren til computeren, når du får
besked på det. Ellers kan det gå galt, så printeren får ikke tildelt ID.

Hjælper det ikke, må den være defekt.

Claus

Fra : Bekan

Dato : 14-09-06 23:59

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> igen. Men husk, at du *først* skal sætte printeren til computeren,
> når du får besked på det. Ellers kan det gå galt, så printeren får
Er gjort, men når jeg fik besked om at tilslutte printeren, dvs 1) tænde for
printeren og 2) tilslutte kabelen skete der ingenting overhovedet.

> Hjælper det ikke, må den være defekt.

Muligvis.
Takker for hjælpen

Mvh
bk

Fra : ttoet

Dato : 15-09-06 20:48

Bekan wrote:

> Er gjort, men når jeg fik besked om at tilslutte printeren, dvs 1)
> tænde for printeren og 2) tilslutte kabelen skete der ingenting
> overhovedet.

For nylig var jeg ude for noget af det samme. Jeg skulle hjælpe en ældre
dame hvis HP multifunktionsprinter pludselig ikke ville printe længere. Den
satte dokumenterne i kø, og så skete der ikke mere. En afinstallering og
geninstallering af driveren hjalp heller ikke. Computeren kunne simpelthen
ikke se printeren. Som en sidste ting inden jeg opgav totalt gik jeg ind og
så på printerportene. Der var hak (som der skulle være) ved den virtuelle HP
printerport, så jeg var ved at opgive. Imidlertid var der en anden viruel
port allernederst. I desperation prøvede jeg at sætte hakket i denne i
stedet for. Voila! Nu virkede printeren. Spørg mig ikke hvad der var galt,
og hvorfor en geninstallering af printeren ikke virkede. Hovedsagen er at nu
funker det. (Det er igen den der med teori og praksis ).

Det var måske et forsøg værd at kigge på portene?

Thoeger

Fra : Bekan

Dato : 16-09-06 11:48

ttoet wrote:

> [...]
> var ved at opgive. Imidlertid var der en anden viruel port
> allernederst. I desperation prøvede jeg at sætte hakket i denne i
Var/er det en ekstra virtuel port for USB eller en anden type port? jeg
formoder det *skal* være en USB port eftersom det er et USB kabel vi snakker
om.

Såvidt jeg kan se har jeg kun een USB virtuel USB port, hvilket er den min
anden laser printer er sat op til.
Kan man tilføje en ekstra Virtuel USB port? Jeg kan ikke se man har den
mulighed.

> [...]
> praksis ).
> Det var måske et forsøg værd at kigge på portene?

Ja det er ganske klart der fejlen er. Problemet er tydeligvis identisk til
det du havde.

Takker for din hjælp.

Fra : ttoet

Dato : 16-09-06 22:00

Bekan wrote:
> Var/er det en ekstra virtuel port for USB eller en anden type port?
> jeg formoder det *skal* være en USB port eftersom det er et USB kabel
> vi snakker om.

Der var ganske rigtig tale om en virtuel USB port.

> Såvidt jeg kan se har jeg kun een USB virtuel USB port, hvilket er
> den min anden laser printer er sat op til.
> Kan man tilføje en ekstra Virtuel USB port? Jeg kan ikke se man har
> den mulighed.

Som nævnt var det ikke nødvendigt at tilføje nogen port da den var der i
forvejen. Jeg ved ikk hvordan det er muligt at tilføje en virtuel port, men
det må være muligt da printerens installationsprogram har mulighed for at
tilføje en. Når jeg under "printere og faxenheder" kigger på portene under
"egenskaber" har jeg 3 forskellige virtuelle porte. Èn til hver af mine 3
printere. I min Win XP-pro er der i dette skærmbillede også mulighed for at
tilføje, slette og konfigurere porte. Hvordan man så praktisk får det til at
virke, har jeg heldigvis endnu ikke haft behov for at sætte mig ind i .

> Ja det er ganske klart der fejlen er. Problemet er tydeligvis
> identisk til det du havde.

> Takker for din hjælp.

Tak for tilbagemeldingen. Håber du får det til at virke.

Thoeger