Ø: En hurtig memory stick
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 23:40

Hej gruppe,

Er der nogen her der kender til en hurtig (lav læsetid/høj
overførselshastighed) memory stick/device?
Producenter, mærker, modeller?
Jeg skal bruge en 2GB USB 2.0 device.

På forhånd tak,

mvh
///M

Fra : Tage Danielsen

Dato : 14-09-06 07:55

> Er der nogen her der kender til en hurtig (lav læsetid/høj
> overførselshastighed) memory stick/device?
> Producenter, mærker, modeller?
> Jeg skal bruge en 2GB USB 2.0 device.

http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG004495410957738966820795773896&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=3524

Så fås det vist ikke meget hurtigere

Mvh Tage

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-06 14:29

///M skrev:

> Er der nogen her der kender til en hurtig (lav læsetid/høj
> overførselshastighed) memory stick/device?
> Producenter, mærker, modeller?
> Jeg skal bruge en 2GB USB 2.0 device.

Jeg bruger en Samsung Pleomax 2 gb.

Den er rimelig hurtig, men det er en rigtig harddisk, og ikke flashram, så
den er lidt større end normalt.

Jeg kan absolut anbefale den.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 21:50

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
> Jeg bruger en Samsung Pleomax 2 gb.
>
> Den er rimelig hurtig, men det er en rigtig harddisk, og ikke flashram, så
> den er lidt større end normalt.

Men som harddisk er den vel langsommere end ram?
Har du nogen tal på den? Fx. læse/skrive hastigheder? De oplyser selv 60
Mbit/s.

mvh
///M

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-06 22:28

///M skrev:

> Men som harddisk er den vel langsommere end ram?
> Har du nogen tal på den? Fx. læse/skrive hastigheder? De oplyser selv
> 60 Mbit/s.

På min hjemmeside er der et link til producenten, adressen finder du i min
mailadresse.

Jeg har flere forskellige highspeed flashram, og de er alle langsommere end
denne. Men jeg kan ikke afvise, at der er nogen, der er hurtigere. Af alle
dem, jeg har prøvet, er denne hurtigst.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 00:05

> Jeg har flere forskellige highspeed flashram, og de er alle langsommere
> end denne. Men jeg kan ikke afvise, at der er nogen, der er hurtigere. Af
> alle dem, jeg har prøvet, er denne hurtigst.

Ok - tak

Fra : Knud S.

Dato : 15-09-06 14:31

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse news:450888d2$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen her der kender til en hurtig (lav læsetid/høj overførselshastighed) memory stick/device?
> [...]

Jeg har gjort den - kan man sige - uheldig erfaring, at man ikke kan
bruge læse og skrivehastigheder til noget.
Jeg fandt tilfældigvis ud af det ifm. en 4 GB memory stik jeg fik. Der
er voldsom forskel på, om man skal flytte 1 fil der fylder en GB eller
man skal flytte 200 filer der fylder tilsammen 1 GB. Hvad der går galt
ved jeg ikke, men hvis det tager f.eks. 40 sek. at kopiere den 1 GB
over så tager det mindst 5 min. med de mindre filer.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-09-06 16:50

Knud S. skrev:

> [...]
> ved jeg ikke, men hvis det tager f.eks. 40 sek. at kopiere den 1 GB
> over så tager det mindst 5 min. med de mindre filer.

Muligvis fordi FAT skal åbnes eller lukkes hver gang...

Jeg ved ikke, hvordan en USB nøgle virker i detaljer, men der er ingen tvivl
om, at det også afhænger meget af ens USB system.

Jeg bruger pleomaxen både til filflyt fra mit kamera, til flyt mellem alle
mine maskiner, og så sidder der een i min server, som tager backup af
kritiske filer, og jeg er godt tilfreds med performance.

Claus

Claus