mini-itx -> rackkabinet
Fra : mathias

Dato : 13-09-06 11:17

Hej gruppe.

Jeg sidder og er ved at sammensætte mig en ny server, den skal bestå af
følgende:

Bundkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=79003
Ram: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=48845
Harddisk: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=152151

Nu er det så således at jeg godt kunne tænke mig at putte det hele i et
19" rackkabinet men kan det lade sig gøre sådan umiddelbart (her tænker
jeg på stikkene på bagsiden), eller er der lavet 19" rackkabinetter
specielt til mini-itx?

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-09-06 11:35

On Wed, 13 Sep 2006 12:16:44 +0200, mathias <mathias@mejborn.dk>
wrote:

>Bundkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=79003

Når det nu skal være server bør du nok overveje et VIA EPIA EK-Series
med SATA controller og gigabit netværk...

Selv om der msåke går en måned inden de kan fås i DK.

> [...]
> (her tænker jeg på stikkene på bagsiden), eller er der lavet
> 19" rackkabinetter specielt til mini-itx?

Hvis kabinettet er bygget til ATX bundkort kan der også sidde et
mini-ITX. Selv om man nok kan være bange for, at det skal blive borte
i det store kabinet

Fra : mathias

Dato : 13-09-06 11:53

Michael Rasmussen skrev:

> Når det nu skal være server bør du nok overveje et VIA EPIA EK-Series
> med SATA controller og gigabit netværk...
>
> Selv om der msåke går en måned inden de kan fås i DK.

Serveren vil ikke være så belastet så det er fint nok med det hardware
jeg har kigget på;)

> Hvis kabinettet er bygget til ATX bundkort kan der også sidde et
> mini-ITX. Selv om man nok kan være bange for, at det skal blive borte
> i det store kabinet

Okay fint nok, ja ved godt det er lidt stort men det skal jo gerne passe
sammen med resten;)

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 16:01

"mathias" <mathias@mejborn.dk> wrote in message
> Okay fint nok, ja ved godt det er lidt stort men det skal jo gerne passe
> sammen med resten;)

Skriv gerne hviket rack du køber, da jeg selv har været ved at skulle
ombygge tre ATX'er til rack, men droppede det fordi jeg ikke kan finde et
prisbilligt og stadig godt 1U-kabinet (med medfølgende PSU naturligvis).

///M

Fra : mathias

Dato : 13-09-06 16:19

///M skrev:

> [...]
> prisbilligt og stadig godt 1U-kabinet (med medfølgende PSU naturligvis).

Det skal jeg nok, men jeg regner ikke med at købe et med indbygget psu
da min jo ikke skal være på meget mere end 50 watt;)

Jeg regner med at smide omkring 1000 efter et kabinet til den, og det er
ogsåi 1U

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : mathias

Dato : 13-09-06 16:37

mathias skrev:

> [...]
> da min jo ikke skal være på meget mere end 50 watt;)
>
> Jeg regner med at smide omkring 1000 efter et kabinet til den, og det er

Nu vi er ved det - kender i så nogle steder hvor de har et stort udvalg
af rackkabinetter, det behøver ikke nødvendigvis være i DK der skal abre
være mulighed for at det kan sendes til DK.

Edbpriser.dk synes jeg ikke rigtig har noget, alle kabinetterne derinde
er med PSU og de er alt for voldsomme til mit strømforbrug i kabinettet.
Der behøver heller ikke være blæsere med.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-09-06 18:51

On Wed, 13 Sep 2006 17:36:51 +0200, mathias <mathias@mejborn.dk>
wrote:

> [...]
>er med PSU og de er alt for voldsomme til mit strømforbrug i kabinettet.
>Der behøver heller ikke være blæsere med.

Midtdata, www.midtdata.dk, har et pænt udvalg hvor især chieftech
ligger i attraktivt prisleje...

Blæsere slipper du nu nok ikke for - Det kan godt være at bundkortet
ikke producerer den store varme, men det gør harddisken(e)...

Fra : mathias

Dato : 13-09-06 20:14

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Blæsere slipper du nu nok ikke for - Det kan godt være at bundkortet
> ikke producerer den store varme, men det gør harddisken(e)...
Jamen det er jo perfekt, jeg regner med bare at smidde en 2.5" harddisk
i (hvilket bundkortet burde kunne håndtere?) udvikler den meget varme da?

Måske et dumt spørgsmål men bruger en 300 watts strømforsyning mere
strøm end en 50 watts?

Det gør den vel ikke medmindre den ikke trækker mere end 50 watts
strømforsyningen?

Kan man få små passive strømforsyninger?

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-09-06 21:01

On Wed, 13 Sep 2006 21:14:23 +0200, mathias <mathias@mejborn.dk>
wrote:

>Jamen det er jo perfekt, jeg regner med bare at smidde en 2.5" harddisk
>i (hvilket bundkortet burde kunne håndtere?) udvikler den meget varme da?

Jeg syn's godt nok at et 19" rack kabinet til et mini-ITX kort plus en
2½" disk er noget af et overkill - Der bliver dælemene meget luft i
det kabinet

Mon ikke du skulle kigge på noget mere specifikt mini-ITXt. Måske et
Silverstone SST-LC05B Mini-ITX kabinet

http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=SST-LC05B&goto=productinfo&conceptbutik=&

Fra : Nick

Dato : 13-09-06 20:19

"mathias" skrev i en meddelelse...
> Nu vi er ved det - kender i så nogle steder hvor de har et stort udvalg af
> rackkabinetter, det behøver ikke nødvendigvis være i DK der skal abre være
> mulighed for at det kan sendes til DK.

Vi lever bl.a. af den slags. Men du kan ikke handle som privatperson, så gør
det gennem et firma.

/Nick

www.danbit.dk

Fra : mathias

Dato : 13-09-06 20:33

Nick skrev:

> Vi lever bl.a. af den slags. Men du kan ikke handle som privatperson, så gør
> det gennem et firma.
>
> /Nick
>
> www.danbit.dk

Jeg må indrømme at i har nogle fede kabinetter til eksempelvis en Soekris:
http://www.danbit.dk/produkter/0110.phtml

Men http://www.danbit.dk/produkter/0109.phtml koster noget mere end jeg
selv regner med at smide efter serveren.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : mathias

Dato : 17-09-06 16:54

///M skrev:

> [...]
> prisbilligt og stadig godt 1U-kabinet (med medfølgende PSU naturligvis).

Hejsa igen.

Jeg endte med at købe følgende, de andre mini-itx kabinetter (som man
kunne købe fra udlandet blev en tand for dyre 2500 +)

Så det blev det her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=124925

Større billeder:

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.chieftec.com/products/IPC/1-UNC-110L.gif&imgrefurl=http://www.chieftec.com/products/IPC/Rack-A.htm&h=132&w=200&sz=8&hl=da&start=3&tbnid=qPFT3wqM8qEAAM:&tbnh=69&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3DChieftec%2BIPC%2BUNC-110S-B%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DG

Senere skal strømforsyningen nok skiftes ud, men det haster ikke da den
jo ikke bruger mere i strøm bare fordi den er på 300 watt i stedet for
på 50 watt.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-06 13:40

> [...]
> et 19" rackkabinet men kan det lade sig gøre sådan umiddelbart (her
> tænker jeg på stikkene på bagsiden), eller er der lavet 19"

Prøv at se ved www.linitx.com & www.mini-itx.com/ - jeg har handlet hos
begge. Jeg tror også jeg på et tidspunkt så en dual-server hos shg.dk
(altså 2 mini-itx stoppet i et 1u kabinet)

Pt "nøjes" jeg med et lækkert travla kabinet, og det må så have en hylde
at stå på.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-06 14:01

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

http://www.mini-itx.com/store/?c=3#p1152 dyrt og lækkert

Fra : mathias

Dato : 14-09-06 14:40

Anders Majland skrev:

-- anders DOT majland AT jyde DOT dk "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in message

http://www.mini-itx.com/store/?c=3#p1152 dyrt og lækkert

Se det ligner noget - synes ikke det er så dyrt i forhold til så mange
andre 19" kabinetter der er på markedet herhjemme, også er den også med
den helt rigtige strømforsyning.

Tror jeg vil kigge lidt nærmere på den side.

Tak for det.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk