Virtual memory?
Fra : kk

Dato : 12-09-06 10:37

Kan man med nogen fordel anvende en CompactFlash som virtual memory, når
computeren har en indbygget slot dertil. Jeg antager at en USB memorystick
er for langsom.?
mvh
kk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-09-06 19:58

"kk" <kru@nospammail.dk> crashed Echelon writing

> Kan man med nogen fordel anvende en CompactFlash som virtual memory,
> når computeren har en indbygget slot dertil. Jeg antager at en USB
> memorystick er for langsom.?

meget dårlig idé hvis det er swap fil eller pagefile du tænker på.

Dels har nuværende "billig" flash memory ikke særlig høj hastighed
sammenlignet med IDE diske, desuden kan memory kun ændres ca. 1000-10.000
gange før det bliver ubrugeligt. Og da ofte skrives meget til virtuel
hukommelse vil det betyde kortet bliver ubrugeligt meget hurtigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 12-09-06 20:34

On Tue, 12 Sep 2006 11:36:43 +0200, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

>Kan man med nogen fordel anvende en CompactFlash som virtual memory, når
>computeren har en indbygget slot dertil. Jeg antager at en USB memorystick
>er for langsom.?

I betragtning af at Flash memory har et begrænset antal skrivninger,
så vil det have en meget kort levetid til det brug.

USB 2.0 og Flash slot bør være lige hurtig, da hastigheden på Flash
Ram ligger langt under USB 2.0.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : kk

Dato : 12-09-06 22:19

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så vil det have en meget kort levetid til det brug.
>
> USB 2.0 og Flash slot bør være lige hurtig, da hastigheden på Flash

Mange tak for svarene. Så er det afgjort.
mvh
kk

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 13-09-06 09:11

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man med nogen fordel anvende en CompactFlash som virtual memory, når
> computeren har en indbygget slot dertil. Jeg antager at en USB memorystick
> er for langsom.?

Det du skal bruge, er det der hedder Solid State Disk.

De kan købe med SATA interface / PCI slot til ca 1000 kr
i udlandet + dertil ram.

http://techreport.com/reviews/2006q1/gigabyte-iram/index.x?pg=1

Men Samsung er ved at udvikle dem som alm. 2.5" diske.

http://www.samsung.com/PressCenter/PressRelease/PressRelease.asp?seq=20050523_0000123980

Fra : kk

Dato : 13-09-06 10:49

"-*- DANELAW -*-" <mail@topbanana.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://techreport.com/reviews/2006q1/gigabyte-iram/index.x?pg=1
>
> Men Samsung er ved at udvikle dem som alm. 2.5" diske.

Tak for info.
mvh
kk

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 13-09-06 15:35

> [...]

> http://techreport.com/reviews/2006q1/gigabyte-iram/index.x?pg=1
>
> Men Samsung er ved at udvikle dem som alm. 2.5" diske.

Men at anvende sådan en enhed til virtuel hukommelse, kan vi vel hurtig
blive enige om, ville være rimelig tåbelig.
Så ville det være bedre, billigere og nemmere at fylde rammen direkte i
bundkortet og så helt droppe virtuel hukommelse.

Men hvis fx dit C drev kunne være på de 4 GB som er til rådighed, ja så
kunne det give systemet et spark i den rigtige retning. Hvis man slet ikke
kan holde pengene i lommen :)

Mvh Martin

Fra : kk

Dato : 14-09-06 13:57

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne det give systemet et spark i den rigtige retning. Hvis man slet ikke

Du har nok ret, og min tegnebog er af muldvarpeskind!
mvh
kk