Problem med ny maskine med PC Chips bundko~
Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-06-01 12:11

Jeg har et problem med en helt ny maskine med PC Chips 754 bundkort og en
PIII 1000MHz. En gang imellem - der er ikke rigtigt noget fast mønster, men
ca en gang dagligt - går skærmbilledet over i en ensfarvet baggrund med
nogle lodrette striber. Farverne er ikke de samme hver gang, men det kan
typisk være en grå baggrund og så 3 hvide striber på ca 1 cm i bredden. Der
er ikke andre muligheder end at genstarte maskinen (reset). Den startede med
det allerede under installationen af Win2000, hvor det skete måske 2-3
gange, inden systemet var oppe at køre.
Hvad kan det skyldes?

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-06-01 12:52

Prøv at kikke efter om der er kommet en opdateret driver til dit grafikkort,
det lyder som en driverfejl.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-06-01 15:35

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at kikke efter om der er kommet en opdateret driver til dit
grafikkort,
> det lyder som en driverfejl.

Det var også min første indskydelse. Der er onboard grafikkort, og når jeg
ser på PC Chips hjemmeside findes der ikke nogen driver der er nyere end den
medfølgende. Jeg kan ikke huske, om det er forsøgt med driverne fra Nvidia
(Ja det er faktisk en Nvidia chip der er indbygget) Det vil blive prøvet.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.