Ny AMD cpu - men hvilken?
Fra : Kristian Nejsum

Dato : 09-09-06 18:15

Hej!
jeg skal have opgraderet min maskine lidt, og ville gerne høre folks
mening ang. 2 enkle spørgsmål:

1)
AM2 eller 939? Førstnævnte synes at være den mere "fremtidssikrede"
løsning (understøttelse af DDR2), men er dog stadig ret ny, og den kunne
således måske have nogle "børnesygdomme". 939'eren er mere moden og
passer med mine eksisterende DDR-ram, men denne socket platform bliver
sjv. snart udfaset. Hvad synes I?

2)
Dual eller single core?
Jeg har hørt modstridende meldinger om hvor stor forskel dual core
egentlig gør, alt efter hvilken type programmer kører. Hvad er jeres
erfaringer på dét område?

Mvh. Kristian

Fra : Privat

Dato : 09-09-06 18:31

Uha i det Røde hjørne har vi AMD og deres tilhænger, og i det Blå hjørne her
vi Intel og deres tilhænger, så kan skriveriet vist godt begynde.

Men selv var jeg AMD mand, men da Intel har sænket prisen på deres CPUér
temmelig meget har jeg besluttet at købe en Pentum D 940 3,2 Ghz til 1229 kr
så jeg skal bare finde det rigtige bundkort, men da jeg har både ddr og ddr2
ram liggende så er det kun et spørgsmål om hvad og hvormeget jeg vil give
for det.

Det er ok at spørge, men du vil se du får svar til begge sider, så spørg dig
selv med sund fornuft og kik til din pengepung.

--
Med Venlig Hilsen
Carsten Phillip Andersen

Fra : Knud S.

Dato : 09-09-06 22:59

"Privat" <Privat@privat.pat> skrev i en meddelelse news:4502fa30$0$14006$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Uha i det Røde hjørne har vi AMD og deres tilhænger, og i det Blå hjørne her vi Intel og deres tilhænger, så kan
> skriveriet vist godt begynde.

Det var der jo ingen der bad om - i dette tilfælde havde vi kun det røde hjørne !!!

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-06 19:41

> [...]

> med mine eksisterende DDR-ram, men denne socket platform bliver sjv. snart

Synes om hvad? Om vi helst vil købe ny teknologi eller gammel? Jeg havde
bestilt en AMD X2 AM2 5000+ indtil jeg opdagede at den fik røv af Intel's
Core 2 Duo. Jeg ville ikke betænke mig ét sekund om at købe ny teknologi
fremfor gammel. Og mon ikke AM2 selv er forældet og af AMD snart smider
deres AM3 på gaden, da AM2 blev kritiseret (ikke for noget direkte dårligt,
men at de ikke formåede at klare overgangen til DDR2 lidt bedre) og at deres
nuværende arkitektur ikke kan slå Intel's.

Så hop da på AM2 og få nogle rigtige ram. Jeg har ikke hørt om børnesygdomme
på deres AM2.

> [...]
> Jeg har hørt modstridende meldinger om hvor stor forskel dual core
> egentlig gør, alt efter hvilken type programmer kører. Hvad er jeres

Stor forskel? Det er vel i og for sig underordnet, multi core CPU'ere er
bare næste skridt i bedre performance, uanset hvor stort skridtet så end er.
Hvordan Vista gør, ved jeg ikke, men i XP 64bit kan man svjv begrænse et CPU
krævende program til kun at køre på en enkelt core, således at den ikke
sluger al cpu kraft. Dual core er det eneste rigtige valg.

> Mvh. Kristian

Nicolai

Fra : Mejer

Dato : 09-09-06 22:16

ja jeg klarer mig fint med en AMD Sempron, kan anbefale at købe hardware
efter behov og ikke være afhængig af det nyeste....det er jo skruen uden
ende.