sata 150 eller sata 300 ?
Fra : not@home.se

Dato : 09-09-06 10:35

Hej jeg havde ellers planer om at købe en segate sata 300
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=195583&Place=&Placeurl=

disk men har lige læst i manualen til mit bundkort at der står dette
: Up to 150MB/sec transfer speeds.
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjAw

hvad vil der så ske hvis jeg sætter sådan en harddisk i ? vil den bare
højest køre 150 eller vil den slet ikke kunne køre sammen med mit
bundkort ? jeg har i øjeblikketen ide-disk ata100 og da jeg aligevel
skal have en ny backupdisk så tænkte jeg at jeg ville købe en
hurtigere disk og smide i maskinen og bruge den gamle som backupdisk.

og det ville jo være smart med segate sata 300 for så når jeg en dag
skifter til pcixpres bundkort kan jeg tage den med, men kan det lade
sig gøre at sætte den til i mit "gamle"msi bundkort ?

eller har noget et tip til hvad der er det hurtigest jeg kan sætte i
mit bundkort nu ? selvfølgelig inden for en rimmelig pris og helst
250gb ?

ps : jeg fandt lige ud af at der følger et satakabel med til segate
300 disken så det er ikke noget problem længere, nu må jeg bare finde
ud af om jeg kan bruge den

Fra : Dr.Phil

Dato : 09-09-06 11:56

<not@home.se> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ps : jeg fandt lige ud af at der følger et satakabel med til segate
> 300 disken så det er ikke noget problem længere, nu må jeg bare finde

Du kan sagtens bruge en SATA 300 (SATA2) på et SATA 150(SATA1) bundkort.Der
skal typisk sættes en jumper på hd´en for at sætte den som SATA150 hd.
Jeg kører selv nu med en Western Digital SATA2 hd på et ABIT NF7-S V2.0
bundkort med SATA1.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 09-09-06 12:01

Det skulle du kunne, så vidt jeg er informeret sidder der en jumper på
disken som tvinger med ned på Sata 150.

Mvh Tonni Madsen

Fra : not@home.se

Dato : 09-09-06 14:21

ok tak for svaret begge to, så kan jeg jo lige så godt købe sådan en