1GB DDR2 PC4200 eller 2GB DDR PC2700?
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 15:05

Hej,

I mit bundkort kan jeg køre DDR eller DDR2 (begge dual-channel). Min CPU er
en Pentium D Core 2 Jeg har 1GB DDR2 PC4200 og 2GB DDR PC2700.

Jeg kører WinXP Pro, bruger Visual Studio og 5-7 andre samtidige programmer.
Hvad ville I vælge og hvorfor?

mvh
///M

Fra : Allan F

Dato : 08-09-06 15:54

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en Pentium D Core 2 Jeg har 1GB DDR2 PC4200 og 2GB DDR PC2700.
>
> Jeg kører WinXP Pro, bruger Visual Studio og 5-7 andre samtidige

Jeg ville absolut vælge DDR2 fremfor DDR, uanset størrelsen. Den langsomme
ram vil hænge som en klods om benet på CPU'en, og trække den ned i
hastighed - nærmest halvere dens ydelse. Sælg de gamle DDR-ram, og få fat i
noget mere DDR2.

Allan F

Fra : Esben

Dato : 08-09-06 16:25

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ram vil hænge som en klods om benet på CPU'en, og trække den ned i
> hastighed - nærmest halvere dens ydelse. Sælg de gamle DDR-ram, og få fat

Det kommer vel an på bundkortet. Er det fx et Asrock 775Dual, så ville jeg
klart gå efter 2GB DDR.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 19:13

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in message
> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel an på bundkortet. Er det fx et Asrock 775Dual, så ville jeg
> klart gå efter 2GB DDR.

Bundkortet er et ASUS P5VDC-MX Socket 775

Jeg fik skrevet noget vrøvl om cpu'en, jeg har ikke en core 2 dual, men en
dual core (totalt irriterende navn-givning fra Intel)

mvh
///M

Fra : Claus Albæk

Dato : 08-09-06 22:18

Allan F wrote:

> [...]
> ram vil hænge som en klods om benet på CPU'en, og trække den ned i
> hastighed - nærmest halvere dens ydelse. Sælg de gamle DDR-ram, og få fat i

Det var en gang seriøs vrøvl det der. du ved inet om hans load og når du
ikke gør det kan du ikke udtale sig sådan der... DDR2 er ikke så
voldsomt meget hurtigere, latency er dårligere. og hvis han har VS plus
en 5-7 andre ting kørende så er han nok oppe og bruge mere end den ene
GB RAM, jeg ville klart vælge 2GB og hvis de 2 kun er muligt med normal
DDR i dette tilfælde, så er det helt klart det han skal vælge.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 10:04

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> wrote in message

> [...]
> jeg ville klart vælge 2GB og hvis de 2 kun er muligt med normal DDR i
> dette tilfælde, så er det helt klart det han skal vælge.

Tak for dit input - mit load er ganske rigtigt temmelig højt og over 1GB ved
normalt arbejde. Jeg har efter en reboot med en system managed swap-file
~3,8GB memory at tage af, og heraf 1,2GB fysisk ram ledig. Jeg har ikke
startet andet end Outlook Express lige nu. Jeg vælger 2GB løsningen - jeg
var bare ikke sikker på at DDR ram ikke var mærkbart langsommere

mvh
///M

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 13-09-06 16:01

> [...]
> har ikke startet andet end Outlook Express lige nu. Jeg vælger 2GB
> løsningen - jeg var bare ikke sikker på at DDR ram ikke var mærkbart

Hvis du ikke kommer over 2 GB i load, så slå din swap fil fra.
Din harddisk vil takke dig og du slipper for ventetid ved programskift når
du multitasker.

Mvh Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 22:59

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> wrote in message
> Hvis du ikke kommer over 2 GB i load, så slå din swap fil fra.
> Din harddisk vil takke dig og du slipper for ventetid ved programskift når
> du multitasker.

Hej,
Jeg ved det er en mega-diskussion om eller hvor meget swapfil (pagefile) man
skal have :)
Men du har da ret, hvis systemet kan klare sig uden vil jeg sikkert få bedre
performance, men hvis jeg lige pludselig får extra memory-behov vil jeg
enten få fejl (a la "not enough memory to run....") eller en meget langsom
pc. Men det skal da lige afprøves, jeg sætter performance monitor op at
køre, så jeg ved hvor mit behov er - tak for tippet

mvh
///M