Simpelt RAM spørgsmål.
Fra : JokeSten

Dato : 22-06-01 12:22

Hej
Jeg har lige installeret en blok 256 mb PC133 ram i min computer ( i stedet
for det der
sad i 64 mb pc100 ) ... Når jeg booter op , .lige efter den har talt rammen
, skriver den:
SDRAM SPD CAS Latency time is " 2 " . Hvad betyder dette ? .. Det blev
ikke skrevet
før ! .. ( og systemet virker )

Takker på forhånd :)
JokeSten

system :
650 mhz Athlon
Aopen motherboard ( AK72) - Der kan kører PC133 ram.
VeriTech 256mb PC133 SD-ram
TNT2

Fra : Kim

Dato : 22-06-01 12:24

Før kørte din ram sikkert med cas3. MB kan åbenbart selv sætte den til 2,
hvilket er hurtigere. Så du kan kun være glad for at dit ram nu er endnu
hurtigere end før. (100mhz->133mhz og cas3->cas2).
Er du sikker på at du har sat mb til at udnytte de ekstra 33mhz? (hvis det
overhoved er muligt), på mit mb skulle jeg selv lave ændringer i bios, så
min nye ram udnyttes optimalt
Mvh Kim

Fra : JokeSten

Dato : 22-06-01 13:44

Takker for det hurtige svar.
Mit motherboard kan godt kører 133 mhz ram . Men jeg ved ikke om
den gør det ! .
Kan du tilfældigvis huske hvilke bios option det var du ændrede ?
( bare et ca navn :)

takker på forhånd igen
JokeSten

--

Kim <not_my@mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gv9td$ieq$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Kim

Dato : 22-06-01 19:35

Mit mb er et kt7-raid, og her kan jeg vælge mellem (cirka) "clk" (100mhz)
eller "clk+pci" (100+33mhz)
Mvh Kim

Fra : JokeSten

Dato : 22-06-01 23:22

ok ..takker.
JokeSten

--

Kim <not_my@mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h036c$9bc$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Sadat

Dato : 22-06-01 16:28

"JokeSten" <mhb@rhk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
rammen
> , skriver den:
> SDRAM SPD CAS Latency time is " 2 " . Hvad betyder dette ? .. Det blev

Du skal ind i BIOS og sætte Cas Latency til "2" i steddet for "3".

Det vil bare sige at rammene er hurtigere end de andre (og så skal man
indstille dem efter det)

--
Sadat ~ No Ones Iller