Spørgsmål 7 volt PII/ hvad med geforce
Fra : TOBIAS / JULIE NORDG~

Dato : 22-06-01 12:04

Kan jeg ændre spændingen til cpu-blæseren (ala 7-volt) på min PII. og hvordan gør jeg??
Jeg har kigget lidt på nogle sider omkring 7-volt trick. Men der bliver omtalt 4 ledninger, jeg har kun 3 der går fra MB til blæser (grøn, sort, gul).
Eller skal jeg købe en anden blæser og hvilken (støjsvag)?? . Jeg kan ikke rigtig se noget navn på den jeg har, men synes den støjer i overkanten
Der er mange der anbefaler silverado men kan den overhovedet bruges på PII??

Noget lidt andet. Jeg har et Voodoo 2 12mb siddende i maskinen. Har overvejet at skifte til et Geforce 2, men har set et par tråde om at det vist ikke er så smart når nu min cpu er så langsom. Nogle meninger herom.

Venlig hilsen Tobias

--
Posted from richardson.uni2.net [129.142.7.104]

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-06-01 14:33

[...]

Du skal nok ikke lave 7 V-tricket på en 3-lednings-blæser.
Er det ikke en PII med den sammenmed-leverede blæser? Så er det ikke
for tøsedrenge at demontere den...

Hvad med at rense CPU-blæser + kølefinner med en støvsuger?
Det hjælper dog ikke på 'færdige' lejer...

Jeg vil anbefale at du IKKE skifter dit VOODOO 2 kort ud med GeForce med din
nuværende CPU-hastighed! Du kan opnå en lidt bedre opløsning, men det vil
givet reducere frameraten irriterende.
(Jeg vurderer at du skal op på 700 MHz for at GeForce begynder at
'løbe fra' dit VOODOO 2)

--
Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Anders Riis

Dato : 22-06-01 15:40

http://www.overclockershideout.com/7voltmod.shtml

her er fremgamgsmåden.

Hilsen Anders.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-06-01 16:06

tobias_julie@get2net.dk (TOBIAS / JULIE NORDGAARD / CARØE) wrote in

> Jeg har kigget lidt på nogle sider omkring 7-volt trick. Men der bliver
> omtalt 4 ledninger, jeg har kun 3 der går fra MB til blæser (grøn,
> sort, gul).

Har du været forbi min FAQ?
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V

Dér er det også beskrevet hvordan man gør fra 3 til 4 pins stik.

>Eller skal jeg købe en anden blæser og hvilken (støjsvag)??

Jeg er ikke så velbevandret udi PII kølere, men prøv 7V tricket først. Måske
vil en rensning af blæseren også afhjælpe problemet lidt.

>Der er mange der anbefaler silverado men kan den
>overhovedet bruges på PII??

Nej, den passer kun på PGA CPU'er. Din er en Slot CPU.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : TOBIAS / JULIE NORDG~

Dato : 22-06-01 23:43

Kiggede lige lidt på din side, ja det virker jo meget enkelt.
Bare lige et enkelt problem. Mit 3-bens stik fra cpu-blæseren er forbundet til motherboardet, Det stik der er på MB - er det et 12-volt stik??? Jeg har prøvet at kigge lidt i manualer, og på selve boardet, men jeg synes ikke der står noget.

--
Posted from richardson.uni2.net [129.142.7.104]

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-01 01:19

> [...]
> 12-volt stik??? Jeg har prøvet at kigge lidt i manualer, og på selve
> boardet, men jeg synes ikke der står noget.

Jeps.