noname adaptere til bærbar
Fra : Christian TC

Dato : 05-09-06 12:15

Hej Ng
Min adapter til min bærbar (acer tr 8103) er gået i stykker suk... men jeg
kan kun finde et sted de forhandler den adapter og den koster 500 kr.!!! Er
de virkelig så dyre eller er det muligt og bruge en no-name adapter?

Mvh
Christian

--
Mvh Christian TC
"Fluefiskeri er spild af tid, tænk på hvor små de er!"

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-06 12:37

Christian TC wrote:
> [...]
> men jeg kan kun finde et sted de forhandler den adapter og den koster
> 500 kr.!!! Er de virkelig så dyre eller er det muligt og bruge en

500 for en orig. lader er ikke dyrt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-09-06 13:32

"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> jeg kan kun finde et sted de forhandler den adapter og den koster 500
> kr.!!! Er de virkelig så dyre eller er det muligt og bruge en no-name

batterier.dk plejer at have strømforsyninger til laptops der via den rette
adapter sikkert også vil passe til din. Den mindste koster vel omkring 250
kr derudover skal du så have en lille adapter der gør at den passer til
netop din laptop. Hvis ikke din laptop direkte er nævnt ud for en af
adapterne så spørg dem vilken adapter der skal på for at den passer til din
laptop så går du ikke fejl i byen.

Tjek også hvor mange volt/watt din nuværende strømforsyning leverer - der
er et par forskellige "størrelser" på batterier.dk - jo kraftigere jo
dyrere. Den til 250kr er på omkring 60W så vidt jeg husker. Men det er
vigtigt at du vælger en der er lige så kraftig som den du har nu.

/flemming

Fra : Henning

Dato : 05-09-06 15:33

On Tue, 5 Sep 2006 13:14:58 +0200, "Christian TC"
> [...]

>kan kun finde et sted de forhandler den adapter og den koster 500 kr.!!! Er
>de virkelig så dyre eller er det muligt og bruge en no-name adapter?

Adapter? Aldi havde nogle adaptere som både kunne tage 2,5" og 3,5"
diske, de kostede 99,-.
(Hint - en adapter er alt der ændrer noget fra et til andet...)

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-06 22:18

Henning wrote:
> Adapter? Aldi havde nogle adaptere som både kunne tage 2,5" og 3,5"
> diske, de kostede 99,-.
> (Hint - en adapter er alt der ændrer noget fra et til andet...)

Ja og i dette tilfælde søges en 230V AC til en eller anden DC spændings
adapter....

Fra : Henning

Dato : 06-09-06 07:50

On Tue, 5 Sep 2006 23:18:09 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Ja og i dette tilfælde søges en 230V AC til en eller anden DC spændings
>adapter....

Ok - er det noget du ved, eller noget du tror Jeg formoder også det
er det der spørges til, men det står ikke specifikt...

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-06 13:21

Henning wrote:
> Ok - er det noget du ved, eller noget du tror Jeg formoder også det
> er det der spørges til, men det står ikke specifikt...

Det er noget jeg ved, eller sagt på en anden måde, mange års erfaringer som
tekniker gør at jeg er 99.999% sikker på det er det der menes.