Canon printer IP4200
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 21:14

Er der en printjob tæller i en Canon Pixma IP4200 farveprinter?
Jeg har ikke printet ret mange sider, og indikatoren viser at cyan og blå
allerede er halvtomme!
Den blir sgu dyr i drift! Medmindre at de medfølgende orig. patroner kun er
halv fyldte?

MVH Peter

Fra : Klaus H

Dato : 04-09-06 21:43

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerede er halvtomme!
> Den blir sgu dyr i drift! Medmindre at de medfølgende orig. patroner kun

Printer flot - men dyr i drift.
Har selv en Pixma 4200.

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 23:01

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerede er halvtomme!
> Den blir sgu dyr i drift! Medmindre at de medfølgende orig. patroner kun

Der er en detaljeret jobtæller i den, hvor man kan læse så at sige alt.
Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive her.
Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge for at
beskrivelsen lander hos dig.

mvh Ebbe

Fra : Brutus

Dato : 05-09-06 03:50

Ebbe [7000] wrote:
(cut)
> [...]
> gengive
> her. Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg

Kunne jeg få dig til at sende den til mig også?
--
Mvh. Bjørn Berliner
berliner@it.dk bjoern.berliner@gmail.com

Fra : Tonni Madsen

Dato : 05-09-06 20:36

Jeg har en lige så, og har købt kopi patroner, men jeg kan ikke få den til
at slå blækstatus fra, patron sælgeren snakkede om at en af patronerne skal
melde "tom" inden det er muligt at deaktivere funktionen (ved at holde
"fortsæt" knappen ind 5-10 sec) Nogen der ved om det er korekt?

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-06 21:19

Den vil jeg også gerne have en kopi af.

Kurt (min mailadr. er valid)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-06 22:57

Har modtaget - tak for hjælpen.

Kurt
"

Fra : Erik Poulsen

Dato : 05-09-06 21:43

Jeg kunne også godt tænke mig et kopi

send til
oz3ksnabelaoz3k.dk

--

Orion

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 02:48

Ebbe [7000] wrote:
> [...]
> alt. Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive
> her. Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge

Hej Ebbe!
Jeg siger tak for hjælpen. Du må gerne sende den til: smf@stofanet.dk
Ved du forøvrigt, om de blækpatroner der medleveres ved køb, kun er ½
fyldte? Og dermed skal skiftes ret hurtigt? Jeg tror at jeg har udskrevet
under 100 sider i alt, hvor mange endda kun har været tekst.
MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 08:32

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyldte? Og dermed skal skiftes ret hurtigt? Jeg tror at jeg har udskrevet
> under 100 sider i alt, hvor mange endda kun har været tekst.

Desværre kender jeg ikke 4200, har selv en ip4000, og der er patronerne ikke
"snydepatroner".

mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 01:07

Ebbe [7000] wrote:
> Desværre kender jeg ikke 4200, har selv en ip4000, og der er
> patronerne ikke "snydepatroner".

Tak for servicemanualen!
Er det korrekt, at man skal printe EEPROM informationen ud, og under PAGE
All=00083 kan se at den fx. har printet 83 sider i alt?

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 01:15

Peter wrote:

> Tak for servicemanualen!
> Er det korrekt, at man skal printe EEPROM informationen ud, og under
> PAGE All=00083 kan se at den fx. har printet 83 sider i alt?

Jeg er forøvrigt ikke så imponeret over printeren. Bevares, den printer da
nydeligt, men jeg erstattede den med en 6 år gammel HP DeskJet 710C og den
printer da ligeså pænt. Altså bortset fra fotoprint, men det er jo alt for
dyrt da papiret koster 2 kr./stk. (billigere at få "fremkaldt" sine digitale
billeder hos fotobutikken til 58 øre/stk.). CD/DVD-print har jeg ikke brug
for. Jeg skulle nok bare ha beholdt den gamle printer (som jeg dog synes var
for dyr i drift da man kun kan få orig. patroner), men jeg kunne da sagtens
have nøjedes med den lille IP2200 printer tror jeg (hvis man da kan få
billigblæk til den. Det var derfor at jeg besluttede at skifte printer til
at starte med).
Men jeg er chokeret over det høje blækforbrug. Patronerne hos HP må værre
større eller noget, da patronerne varede dobbelt så lang tid (løst husket).

MVH Peter

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-09-06 18:33

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne da sagtens have nøjedes med den lille IP2200 printer tror jeg (hvis
> man da kan få billigblæk til den. Det var derfor at jeg besluttede at

Vi kan da bytte. Jeg har en i550. Tanken med den var foto print, men tanker
a'la dem du har gjort dig afstedkommer en del stilstand.
Har lige købt en gang kopiblæk (3 x farve + 1 sort) for 60,-
Hvis det er så fang mig her:
andersen snabela nospam prik dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 21:20

Andersen [3650] wrote:
> Vi kan da bytte. Jeg har en i550. Tanken med den var foto print, men

Nah, jeg orker ikke flere nye printere de næste mange år hehe
Ellers tak.

/Peter

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-09-06 07:58

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> Nah, jeg orker ikke flere nye printere de næste mange år hehe
> Ellers tak.

Det var også bare et tilbud (endda til din fordel )

Fra : Martin

Dato : 10-09-06 10:47

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> Men jeg er chokeret over det høje blækforbrug. Patronerne hos HP må værre
> større eller noget, da patronerne varede dobbelt så lang tid (løst
> husket).

Er der nogen der kan bekræfte, at IP4200 er dyr i blæk i forhold til f.eks.
en HP880C? Jeg overvejer nemlig pt. at skifte min HP-printer ud. Jeg taler
om prisen ved brug af originale patroner, da jeg har hørt at der er risiko
for at ødelægge printhovedet på IP4200 ved brug af uoriginale patroner?

Hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-06 11:15

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at ødelægge printhovedet på IP4200 ved brug af uoriginale patroner?

Man hører så meget, mest fra folk som ikke selv har erfaring med sagerne.
Jeg har efterhånden kørt 100+ patroner på min IP4000, og printhovedet fejler
intet (endnu). Jeg kan dårligt forestille mig at hovedet er ringere på en
4200

mvh Ebbe

Fra : Klaus H

Dato : 10-09-06 12:32

> f.eks.
cut

Jeg har en IP4200. Jeg synes den er så dyr i blæk, at jeg har anskaffet mig
en farvelaserprinter i stedet for. IP4200 er i kraft af chippede patroner,
meget dyrere end IP4000.

Mvh

Klaus H

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-09-06 18:46

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en IP4200. Jeg synes den er så dyr i blæk, at jeg har anskaffet
> mig en farvelaserprinter i stedet for. IP4200 er i kraft af chippede
> patroner, meget dyrere end IP4000.

Så er den måske (billigt) til salg??

André Andersen
andersen snabela nospam prik dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-09-06 18:50

> [...]
> fejler
> intet (endnu). Jeg kan dårligt forestille mig at hovedet er ringere på en

Og hvor stor var det lige din erfarin omkring IP4000 var! tsk tsk

Fra : Nick

Dato : 10-09-06 19:52

"Ebbe [7000]" skrev i en meddelelse...

> [...]
> fejler
> intet (endnu). Jeg kan dårligt forestille mig at hovedet er ringere på en

å hjælper det jo ikke, at du udtaler dig om noget du ikke aner en bjælde om.
Og endda når din udtalelse er helt forkert!

En iP4000 kan godt tåle at løbe tør for blæk
En iP4200 kan *IKKE* tåle at løbe tør for blæk.

Hvis man bruger uoriginale patroner i en iP4200 (hvor man flytter chippen
fra en original til en uoriginal patron), skal man selv holde øje med, at
den ikke løber tør, idet printerhovedet ellers brænder af.

Hvis man kan vænne sig til at kigge på blækpatronen engang imellem, er det
bare at snuppe en iP4200 og en stak patroner til en tier stykket. Og så
skrige af grin over dem, der har købt en HP...

- Og her taler jeg af erfaring; har både 2 HP og en iP4000 og en iP4200.

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 10:00

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> å hjælper det jo ikke, at du udtaler dig om noget du ikke aner en bjælde
om.
> Og endda når din udtalelse er helt forkert!

Er det din normale måde at tale ned til folk på ? Normalt gad jeg ikke ofre
tid på sådan en gang mundl***, men der er nogle direkte forkerte udtalelser
her, som bør rettes.

> En iP4000 kan godt tåle at løbe tør for blæk

Dokumentation for dette udbedes. Gerne med henvisning til manual eller link.

> En iP4200 kan *IKKE* tåle at løbe tør for blæk.

enig

> Hvis man bruger uoriginale patroner i en iP4200 (hvor man flytter chippen
> fra en original til en uoriginal patron), skal man selv holde øje med, at
> den ikke løber tør, idet printerhovedet ellers brænder af.

Den eneste forskel her er, at 4000 selv siger til når patronen er tom, dette
kan dog "overrides", hvilket vil spolere printhovedet, idet blækkets
sekundære opgave (udover at sværte mediet), er at køle de små varmetråde i
dyserne.

> Hvis man kan vænne sig til at kigge på blækpatronen engang imellem, er det
> bare at snuppe en iP4200 og en stak patroner til en tier stykket. Og så
> skrige af grin over dem, der har købt en HP...

Og så kunne det måske lade sig gøre at fortælle alle andre, (ikke mig, da
jeg som nævnt ikke har en 4200), hvor de finder kopipatroner til denne pris
?

> - Og her taler jeg af erfaring; har både 2 HP og en iP4000 og en iP4200.

Erfaring er mange ting. Livserfaring har lært mig ikke at brække mig uhæmmet
ud over andre

mvh Ebbe

Fra : Nick

Dato : 12-09-06 17:25

> [...]

> ofre
> tid på sådan en gang mundl***, men der er nogle direkte forkerte

Nej, men svaret var totalt forkert og jeg fatter ikke at nogle folk svarer
på noget, som de alligevel ikke ved noget om. Kan du give mig en god
forklaring?

> Dokumentation for dette udbedes. Gerne med henvisning til manual eller
> link.

Okay, jeg mente at den godt kan tåle at melde tør for blæk. Altså, at
printeren (medmindre man overruler dette) selv stopper med at printe, når
der ikke er mere blæk i patronen. Uden at ødelægge hovedet.

> [...]
> kan dog "overrides", hvilket vil spolere printhovedet, idet blækkets
> sekundære opgave (udover at sværte mediet), er at køle de små varmetråde i

Det er Meldingen der gør den store forskel.

> Og så kunne det måske lade sig gøre at fortælle alle andre, (ikke mig, da
> jeg som nævnt ikke har en 4200), hvor de finder kopipatroner til denne
> pris
> ?

10,- eller 15,- eller noget i den stil. Humlen er, at det er langt billigere
end med en HP.

> Erfaring er mange ting. Livserfaring har lært mig ikke at brække mig
> uhæmmet
> ud over andre

Tjae Livserfaring har lært mig, at man ikke skal udtale sig om ting man
ikke har forstand på, specielt hvis det kan have fatale konsekvenser.

Beklager, hvis jeg har stødt dig.

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 19:36

> Nej, men svaret var totalt forkert og jeg fatter ikke at nogle folk svarer
> på noget, som de alligevel ikke ved noget om. Kan du give mig en god
> forklaring?

Har du prøvet at læse tråden igennem ? Samt læse spørgsmålet som jeg svarede
på ?
Jeg har understreget tydeligt, at jeg ingen erfaring har med IP4200, idet
jeg ikke ejer en sådan.
Og på spørgsmålet fra Martin: " da jeg har hørt at der er risiko
for at ødelægge printhovedet på IP4200 ved brug af uoriginale patroner?",
svarer at jeg dårligt kan forestille mig at Canon laver printhovederne
dårligere på IP4200.
Hvori består det forkerte i dette svar ?

> Okay, jeg mente at den godt kan tåle at melde tør for blæk. Altså, at
> printeren (medmindre man overruler dette) selv stopper med at printe, når
> der ikke er mere blæk i patronen. Uden at ødelægge hovedet.

Altså en direkte misvisende oplysning fra din side.

> Det er Meldingen der gør den store forskel.

> 10,- eller 15,- eller noget i den stil. Humlen er, at det er langt
billigere
> end med en HP.

Billigste jeg har kunnet snuse mig frem til (på QXL) er 20,- kr, hvilket er
det dobbelte af det du slynger ud. Jeg begynder at få en fornemmelse af, at
det er en vane du har ? Hold dig hellere til konkret viden.

> Tjae Livserfaring har lært mig, at man ikke skal udtale sig om ting
man
> ikke har forstand på, specielt hvis det kan have fatale konsekvenser.

Netop derfor ville jeg ha' rettet den direkte vildledende oplysning med
IP4000, så andre ikke skulle stå med et afbrændt printhovede.

> Beklager, hvis jeg har stødt dig.

Jeg må tilstå, at jeg er ikke vant til den tone. At du så har misforstået
mit svar til Martin, det berettiger ikke til at lege "mr know-it-all". Den
faldt da osse til jorden med dine fejlagtige oplysninger

mvh Ebbe

Fra : Nick

Dato : 12-09-06 22:01

> [...]
> mit svar til Martin, det berettiger ikke til at lege "mr know-it-all". Den
> faldt da osse til jorden med dine fejlagtige oplysninger

Og jeg er vant til, at folk lader være med at kommentere noget, de ikke ved
noget om.

At du mener at jeg legede "mr know-it-all" må stå for din egen regning.

EOD.

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 22:30

> [...]
ved
> noget om.
>
> At du mener at jeg legede "mr know-it-all" må stå for din egen regning.

Ja den EOD kan jeg godt forstå, du havde travlt med at puste dig op uden at
læse spørgsmål og svar. Tolkede dem på din måde, og nægter at erkende at du
kvajede dig.
Men lad os bare slutte her, det er et af de tilfælde, hvor selv guderne
ville kæmpe forgæves

mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 09:05

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Tak for servicemanualen!
> Er det korrekt, at man skal printe EEPROM informationen ud, og under PAGE
> All=00083 kan se at den fx. har printet 83 sider i alt?
>
> MVH Peter

Hvis det står i manualen, så skal det nok passe Jeg kender som sagt ikke
printeren.

mvh Ebbe

Fra : Karsten Andersen

Dato : 06-09-06 07:17

Tue, 5 Sep 2006 00:01:22 +0200, skrev "Ebbe [7000]"
<es44(at)pc(dot)dk>, på 27 linier, i
> [...]

>Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive her.
>Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge for at

Kan du ikke smide den på dk.binaer ?
Evt send den til mig og jeg vil ligge den ud på binær gruppen

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 08:40

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke smide den på dk.binaer ?
> Evt send den til mig og jeg vil ligge den ud på binær gruppen
>
> --
> MVH Karsten
> Horsens

Sorry, har forsøgt at sende til din e-mail, men den bouncer pga. spamfilter.

mvh Ebbe

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-09-06 11:53

Ebbe [7000] wrote:

> [...]
> alt. Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive
> her. Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge

Da jeg også sådan en printer er jeg også intereseret.
henning.pr SANBELA gmail PRIK com

mvh
Henning

Fra : Preben Kaas

Dato : 07-09-06 18:53

On Tue, 5 Sep 2006 00:01:22 +0200, "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk>
wrote:

> [...]
>Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive her.
>Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge for at

Hej Ebbe
Hvis ikke du allerede ar træt af at sende"jobtæller mail" vil jeg være
meget glad for at få et eksemplar.

min mail adr.: prebenkaas snabel a hjallesenet dot dk

mvh
Preben

Fra : ha

Dato : 09-09-06 21:19

Må jeg melde mig i flokken af interesserede, så vil jeg da
også gerne be' om en

Mail er valid

På forhånd tak

/ha

Fra : Preben Kaas

Dato : 07-09-06 22:30

wrote:

> [...]
>Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive her.
>Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge for at

tusind tak for "jobtælleren"

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 20:35

Ebbe [7000] wrote:
> Der er en detaljeret jobtæller i den, hvor man kan læse så at sige

Nogen der har kunnet tyde den jobtæller? Jeg aner ikke hvor "total sidetal
udskrevet" står henne.
Er det 'WP' i EEPROM informationen?

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 22:33

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Nogen der har kunnet tyde den jobtæller? Jeg aner ikke hvor "total sidetal
> udskrevet" står henne.
> Er det 'WP' i EEPROM informationen?
>
> MVH Peter

Forhåbentlig er der en af de andre der har "tydet" udskriften. Jeg kan af
gode grunde ikke prøve, og man skal dæl'me osse holde tungen lige i munden
for at forstå den snørklede manual.

mvh Ebbe

Fra : trav@tiscali.dk

Dato : 05-09-06 09:15

Ebbe [7000] (at dot) wrote:
> [...]
> Problemet er, at det er for omfattende en procedure at gengive her.
> Send mig en mail-adresse med plads til ca 3Mb, så skal jeg sørge for at

jeg vil også gerne modtage det på cbandresen SNAVELA gmail PRIK com

--
Christian
http://www.yee-haw.dk