Opgardering af pc
Fra : jowda

Dato : 04-09-06 19:28

Re-post, da jeg ikke rigtig fik noget svar :(

Skal i gang med en opdatering af en kammis maskine. Han spiller hovedsagligt
1. person shooter. Og han skal have noget rimeligt kraftigt :)
Da jeg så kiggede på grafikkort fandt ejg hurtigt ud af han også skulle ahve
nyt mb da det han har ikke har pcie.

Så her er hvad jeg kigger på, det jeg er mest i tvivl om (læs: fatter mindst
af) er hvilket mb der skal vælges.
Han skal have så han kan bruge hans gamle ide enheder, og kortet skal have
pcie.

Men vil det jeg har sammensat "spille" sammen ?

mb
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=134803

gf
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=218915

ram
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=73241

monitor
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=184673

han har en 3 ghz Pentium 4 cpu så den skal ikke skiftes. Og det begrænser
selvfølgelig mb valget.

vh
jeppe

Fra : jowda

Dato : 04-09-06 19:37

snip snip snip snip snip snip snip snip snip snip snip snip snip snip snip
snip snip

> han har en 3 ghz Pentium 4 cpu så den skal ikke skiftes. Og det begrænser
> selvfølgelig mb valget.

Skal måske lige tilføje at cpuen er en Socket 478

/Jeppe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-09-06 14:34

jowda skrev:

> Men vil det jeg har sammensat "spille" sammen ?

Ja, det vil givetvis spille, men om det vil spille optimalt er der ingen,
der ved.......

Det kræver kun eet eneste pcikort som ikke timer 100% optimalt, før maskinen
ikke yder sit allerbedste.

Det er bl.a. grunden til, at professionelle pc-producenter benytter sig af
uafhængige testcentre, hvor alt afprøves med meget omfattende testrutiner.

Selv om enhederne er til standardmontering, så er hastighederne i dag så
høje, at der reelt ikke skal meget til at hæmme topydelsen.

Claus