Svindel med leveringstid på Edbpriser
Fra : Klaus Jensen

Dato : 04-09-06 15:01

Hej

Jeg har købt nyt hardware 8-9 gange i år, og det virker som om svindel med
leveringstiden, som der oplyses via Edbpriser og egne websites, bliver mere
og mere udbredt.

Først havde jeg to eksempler med GetMore, som skrev de HAVDE varerne på
lager, for derefter at udsætte leveringen adskillige gange fordi det var
løgn. Af den årsag handler jeg aldrig mere med dem.

Nu oplever jeg så det samme med BÅDE PRC-Data (som jeg ellers har handlet
med mange gange og altid har været tilfreds med) og Computerne.com.

Computerne.com skrev endda et konkret antal, som de havde på lager. Derfor
bestiller jeg hos dem, blot for nu at modtage en mail med "ups, vores
leverandør blabla".

Er der andre der oplever den samme tendens? At man bevidst lyver om
leveringstid, for derefter at sætte en ny leveringsdato når man har odren i
hus - måske endda udsætte den adskillige gange i små bidder, så der er
mindre chance for kunden smutter?

Konkret er jeg færdig med at handle med Computerne.com og GetMore, mens jeg
pga. PRC-datas tidligere gode track-record hos mig nok får en chance til en
anden gang.

- Klaus

Fra : Nicolai

Dato : 04-09-06 15:27

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> skrev i en meddelelse

> Konkret er jeg færdig med at handle med Computerne.com og GetMore, mens
> jeg pga. PRC-datas tidligere gode track-record hos mig nok får en chance
> til en anden gang.

Tja, det har nu ikke noget med denne gruppe at gøre. Men Getmore "svindler"
konsekvent med leveringstiden og jeg handler aldrig hos dem mere. Desuden,
så påstår de at grønne tegn, kurve osv, ikke siger noget om lagerstatus osv.
Noget andet er, at mange af forhandlerne ikke selv har et varelager, men
benytter sig at leverandørens varelager OG, at lagerstatus på deres
respektive hjemmesider, bliver hentet direkte fra leverandøren. Jeg har
oplevet hvordan jeg bestilte en ting, hvor der var 50+ på lager af dem og
efter et par timer som det tog for dem at behandle min ordre, var der ikke
flere. Det undrede jeg mig over, men da flere leverandører kører dette
system, så er 50+ ikke så mange som hvis det var en enkelt forhandler som
havde 50+ hjemme.

Dette betyder, at jeg konsekvent laver tlf ordrer, for så kan jeg samtidig
høre om de vitterlig kan sende det samme dag. Eller handler hos dem som har
eget varelager, til en vis grad.

Så det er vel ikke svindel, men uærligt i forhold til edbprisers
retningslinier.

> - Klaus

Nicolai

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-09-06 16:28

Klaus Jensen wrote:

> [...]
> odren i hus - måske endda udsætte den adskillige gange i små bidder,
> så der er mindre chance for kunden smutter?

Tja, det er ikke et helt ukendt fænomen, at diverse forretninger sætter
prisen urealistisk lavt blot for at være den billigste på Edbpriser. Når man
så bestilller, så har de sjovt nok ikke varen på lager. Får jeg en sådan
mail om, at de desværre ikke kan levere trods de skriver på deres side, at
varen er på lager, så bliver det konsekvent afbestilt og jeg finder et andet
sted at handle.
Derudover kan jeg kun anbefale ProShop. De er måske ikke altid de billigste,
men jeg har handlet meget hos dem og hver eneste gang, har man kunnet stole
på leveringstiden. Så vil jeg hellere betale de 20-30,- ekstra og så være
sikker på at varen kommer som lovet.

Søren

Fra : Klaus Jensen

Dato : 04-09-06 17:23

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kunnet stole på leveringstiden. Så vil jeg hellere betale de 20-30,-
> ekstra og så være sikker på at varen kommer som lovet.

Når jeg har fundet et produkt, som jeg gerne vil ha på edbpriser, så går jeg
normalt heller ikke efter den billigste, men efter den billigste jeg har
gode erfaringer med. Det er primært ITButikken, Midt Data (også under deres
express delivery brand) eller SHG... Men i nogle tilfælde har de ikke det
jeg vil ha, så vælger jeg nogen der har (eller i nogle tilfælde rettere-
vildleder til at tro de har)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-09-06 09:41

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote in

> [...]
> express delivery brand) eller SHG... Men i nogle tilfælde har de ikke
> det jeg vil ha, så vælger jeg nogen der har (eller i nogle tilfælde

Midt-data er nu ikke bedre end så mange andre. Bestilte lørdag et CF kort
med 2-5 dages leveringstid. Efter at have forespurgt på den specifikke
leveringsdato får jeg nu at vide at det tidligst er den 13/9.

/flemming

Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-09-06 23:36

> [...]
> med 2-5 dages leveringstid. Efter at have forespurgt på den specifikke
> leveringsdato får jeg nu at vide at det tidligst er den 13/9.

Irriterende.

Men i min bog er der stor forskel på at påstå man har en vare på lager
(endda angive et absolut antal) - og så på love 2-5 dages leveringstid (som
alt andet lige netop indikerer de ikke har varen på lager).

Jeg har vel handlet hos Midt Data 5-6 gange, og har altid være tilfreds og
fået mine ting til tiden.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-09-06 09:39

On Mon, 4 Sep 2006 18:22:59 +0200, "Klaus Jensen"
> [...]

>gode erfaringer med. Det er primært ITButikken, Midt Data (også under deres

Me too - men selv ovennævnte kan vise varen er på lager for dernæst at
oplyse om noget helt andet.

Værst var det dog med GoDigital som udover laaaaang leveringstid
leverede et forkert produkt og voldte STORE problemer med at opsige
købet og returnere beløbet.

Fra : Knud S.

Dato : 04-09-06 17:25

> [...]
> adskillige gange fordi det var løgn. Af den årsag handler jeg aldrig mere med dem.

Getmore er meget slemt til det og mærkelig nok er deres leverandør en
mærkelig useriøs en der kan melde noget "næsten" klar gang på gang.
Det havde de kunder jeg handler med ikke accepteret. Nå - Varene er da
dukket op med tiden alligevel trods alt.

Fra : Nick

Dato : 04-09-06 17:55

"Knud S." skrev i en meddelelse...
> [...]
> Det havde de kunder jeg handler med ikke accepteret. Nå - Varene er da
> dukket op med tiden alligevel trods alt.

Getmore (Multimedia Worlds lavpris-Internetbiks) gør blot som så mange
andre; bruger lagerstatus fra de gængse distributører. Når du så laver en
ordre, bestiller de dimsen hos distributøren, der så sagtens kan have en
længere lev.tid, fordi lagerstatus er skreden siden dagen før, hvor
WEB-siden blev opdateret.

Det er der ikke noget usædvanligt i - og det er samtidig grunden til, at de
kan holde de lave priser de gør. Det koster penge at have noget på eget
lager istedet for på distributørernes lager.

/Nick

Fra : Nicolai

Dato : 04-09-06 18:01

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Getmore (Multimedia Worlds lavpris-Internetbiks) gør blot som så mange
> andre; bruger lagerstatus fra de gængse distributører.

Getmore gør det bare usædvanligt meget dårligere, udfra den erfaring jeg har
med dem.

Nicolai

Fra : TommyF

Dato : 07-09-06 22:27

On Mon, 4 Sep 2006 16:00:53 +0200, "Klaus Jensen"
> [...]

>leveringstiden, som der oplyses via Edbpriser og egne websites, bliver mere

Nogen af jer der kender noget til Digtal4u.dk , jeg har indbetalt
2800- for et kamera, for næsten 2 uger siden og de svarer ikke endgang
på ens mail, jeg fornemmer at de penge er væk.

Fra : Jeppe Høiby

> Nogen af jer der kender noget til Digtal4u.dk , jeg har indbetalt
> 2800- for et kamera, for næsten 2 uger siden og de svarer ikke endgang
> på ens mail, jeg fornemmer at de penge er væk.

Hvordan har du indbetalt? Med dankort? Bankoverførsel?

Har de trukket pengene?

Har du fået bekræftet din ordre?

Hvor lang tid er det siden du sendte 1. mail?

Hvis du bor i nærheden kan du evt. kigge forbi.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Hans

Dato : 07-09-06 22:42

"TommyF" <tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen af jer der kender noget til Digtal4u.dk , jeg har indbetalt
> 2800- for et kamera, for næsten 2 uger siden og de svarer ikke endgang
> på ens mail, jeg fornemmer at de penge er væk.

Det geniale spørgsmål: Hvorfor forudbetale?

Fra : TommyF

Dato : 08-09-06 18:27

>Det geniale spørgsmål: Hvorfor forudbetale?

Hej jeppe og hans.

Normalt er jeg ikke så 'løs' på nettet, men jeg kender et par stykker
der har handlet der og de har fået deres varer.

Forretningen er repesenteret på edbpriser og andre steder, og jeg har
ikke kunne finde noget negativt andet end sløv leverings tid og ikke
reply på mails.

Men det kan så være min 1. Fejl på nettet .-) Det kan jo også være at
det kommer, meeeen de må gerne svare på emails.

Fra : Kim

Dato : 09-09-06 15:13

On Fri, 08 Sep 2006 19:27:11 +0200, TommyF
<tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> wrote:

>Normalt er jeg ikke så 'løs' på nettet,

Nå.

>men jeg kender et par stykker der har handlet der og de har fået deres varer.

Handlet hvor ?

--
Kim

Fra : Knud S.

Dato : 09-09-06 00:20

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse news:4500926b$0$3526$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "TommyF" <tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> skrev i en meddelelse

> med
> mere

> Det geniale spørgsmål: Hvorfor forudbetale?

Man forudbetaler ikke, men giver tilladelse til at pengene må hæves
samme dag som varen afsendes. Det er normal praksis og jeg mener
heller ikke andet er lovligt eller i hvert fald god kutyme.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-09-06 12:26

Knud S. wrote:

> Man forudbetaler ikke, men giver tilladelse til at pengene må hæves
> samme dag som varen afsendes. Det er normal praksis og jeg mener
> heller ikke andet er lovligt eller i hvert fald god kutyme.

Noget kunne jo tyde på, at TommyF har forudbetalt pengene, hvis du læser
hvad han skriver. Det er der ikke noget ulovligt i, man er bare uhyre ringe
stillet, hvis ikke ens varer dukker op. Har man betalt med Dankort, kan man
altid gå i banken og lave en indsigelse og få pengene igen, hvis ikke
varerne dukker op.

Søren

Fra : Hans

Dato : 09-09-06 15:24

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4502a4b5$0$910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
man
> altid gå i banken og lave en indsigelse og få pengene igen, hvis ikke

Det var netop det, jeg mente.

Fra : TommyF

Dato : 09-09-06 16:59

>altid gå i banken og lave en indsigelse og få pengene igen, hvis ikke
>varerne dukker op.
>
>Søren

Yepper, grundet ovenstående jeg skrev har jeg denne gang
forudindbetalt pengene uden at være urolig, men det ser ud til at det
denne gang var en fejl, banken kan ikke hjælpe, ikke andet at gøre at
appelere til digital4u.dk om at retunerer pengene når nu varen ikke
kan leveres eller de bare ikke vil levere, det ved jeg ikke.

Som sagt, kommer varen så skriver jeg det lige her, men jeg tvivler,
jeg har opsnuset at de har en søster firma på Falkoner alle 39, dem
kan jeg jo altid ringe til og hører deres kenskab til digital4u i
sønderborg.

Fra : TommyF

Dato : 13-09-06 17:17

> [...]
>jeg har opsnuset at de har en søster firma på Falkoner alle 39, dem
>kan jeg jo altid ringe til og hører deres kenskab til digital4u i
Well, som lovet en update.......

De ringede Mandags og sagde de havde fået kameraet og sendte det nu,
jeg fik det i dag Onsdag, så ok for hurtig forsendelse når de havde
varen, og billigt også.

Men de svarede kun på 2 mails i de 2,3 uger jeg ventede, og der stod
intet brugbart, udover at de ville kontakte mig HVIS de hørte fra
deres leverandør, intet tidsrum eller pengene tilbage hvis det tager
for langt tid.

Men alt i alt Casio Z850 er fremkommet for ca 2760kr-

Og pyha, det er lækkert det kamera, jeg er positivt overrasket
kvaliteten af billedet og trykknap mulighederne på cradlen.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-09-06 09:37

On Mon, 4 Sep 2006 16:00:53 +0200, "Klaus Jensen"
<spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote:

>Er der andre der oplever den samme tendens?

Ja, i den grad.....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-06 11:30

Klaus Jensen skrev:

> [...]
> odren i hus - måske endda udsætte den adskillige gange i små bidder,
> så der er mindre chance for kunden smutter?

Er i gang med en "sag" med www.salgsbutikken.dk , der har hævet mine penge
for 14 dage siden for en SE Z 300i hvorom de 11 dage senere skriver at den
er udgået.

På deres hjemmeside stod "Levering 1-2 dage" og på Pricerunner - hvor jeg
fandt dem - noget lignende.

Foreholdt 12.09.06 det faktum at de allerede har hævet mine penge den
04.09.06 skriver de: "Meget pinligt. En kæmpe fejl" og beder om mit
kontonummer - men pengene har jeg nu ikke set endnu.

Tror dog på at det er en fejl fra deres side og ikke gjort bevidst - men
træls at vente 14 dage på ingenting.
Hans