Voice recorder i en MP3 afspiller
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 11:25

Hvis jeg skal bruge en anden gruppe, så skriv venligst en besked.

Ellers er mit problem følgende:

Jeg vil gerne lave små lydklip til mit modeltog. Har hidtil brugt en
kasetterecorder. Og derefter indspillet lyden på en CD-skive. Denne
skive har jeg lagt i min pc for nærmere redigering.
Jeg vil nu bruge voice recorder delen på min nyindkøbte MP3 afspiller
til samme formål.MP3 afspilleren er en billig en købt i Aldi, men
princippet er vel den samme?
Jeg kan sagtens indtale en lydsekvens. Og kan høre den. Men jeg ikke
få den sendt over på min pc.

Kan I hjælpe?

Hilsen
Jørgen l.

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 11:32

Jørgen Lehnemann (slet 17OQP) wrote:

> Jeg kan sagtens indtale en lydsekvens. Og kan høre den. Men jeg ikke
> få den sendt over på min pc.
>
> Kan I hjælpe?

Ja, du bør læse manualen.

Du skal sikkert bare stoppe den i USB-porten og så finde en WAV-fil et
eller andet sted på den.

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 11:59

Holst <newsjul06@shelter.dk> skrev:

>Ja, du bør læse manualen.
>
>Du skal sikkert bare stoppe den i
>USB-porten og så finde en WAV-fil et
>eller andet sted på den.

Dette indlæg er sendt efter at jeg har gransket en manual, som
efter min bedste opfattelse ikke berører mit "problem".
Og ja, jeg kan godt overføre fx. filer til mp3 afspilleren og
finde dem igen.
Men de omtalte ludsekvenser optaget af voice-recorderen kan jeg
ikke finde. De skulle være samme sted.

Hilsen

Jørgen L.

Fra : Max

Dato : 04-09-06 12:04

Hej Jørgen

> Men de omtalte ludsekvenser optaget af voice-recorderen kan jeg
> ikke finde. De skulle være samme sted.

Kan det tænkes at (hvis du bruger Windows) at din maskine
er sat op til ikke at vise den type filer som din key indeholder ?

Mvh Max

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 12:19

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
> [...]
>
>Kan det tænkes at (hvis du bruger Windows) at din maskine
>er sat op til ikke at vise den type filer som din key

Nej, det tror jeg ikke.
Der står så vidt jeg kan se WAV i displayet, når jeg afspiller
lydsekvenserne på mp3 afspilleren.
Og de sange, jeg har overført til MP3 afspilleren kan jeg
sagtens hente tilbage. Men altså ikke de omtalte selvindtalte
lydsekvenser. Det undrer mig.

Hilsen

Jørgen

Fra : Max

Dato : 04-09-06 13:06

Jek Jørgen

> Nej, det tror jeg ikke.

Man skal ikke tro, man skal vide. Fordi du kan se
MP3 filer er der jo ingen garanti for at du kan se WAV filer.
Kik nu efter.

Mvh Max

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 13:22

> [...]
>
>Man skal ikke tro, man skal vide. Fordi du kan se
>MP3 filer er der jo ingen garanti for at du kan se WAV filer.

Jeg har sat den til at søge efter "alle filer"

Fra : Max

Dato : 04-09-06 13:31

Hej Jørgen

> Jeg har sat den til at søge efter "alle filer"

Du har også fjernet krydset i "Skjul kendte filer" ?

Mvh Max

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 14:14

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
>Hej Jørgen

>Du har også fjernet krydset i "Skjul kendte filer" ?
>
>Mvh Max
Ja

Fra : Max

Dato : 04-09-06 14:29

Hej Jørgen

> Ja

Hvad OS bruger du, og hvad hedder din afspiller
helt præcis ?

Mvh Max

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 15:48

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
>Hej Jørgen

>Hvad OS bruger du, og hvad hedder din afspiller
>helt præcis ?
>
>Mvh Max
OS regner jeg med betyder Operating System. Mit er XP.
Og mp3 afspilleren hedder faktisk ikke noget. Den er som nævnt
købt i Aldi og på kassen står blot mp3 afspiller.
I brugsanvisningen står med småt et navn Abson A/S.Det er
åbenbart et handelsfirma. Så den vej får jeg nok ingen hjælp.
Der står i øvrigt om Abson på deres hjemmeside

"Virksomheden har specialiceret sig i samhandel med Kina, med
fokus på sourcing af nyheder til detailkunder og industrikunder
i Europa."

Det må siges at være ulempen ved at købe i fx. Aldi. Det ville
jeg for øvrigt ellers aldrig gøre. Jeg køber sædvanligvis mine
ting hos fagfolk. Men i dette tilfælde, hvor det drejede sig om
en så "enkelt" ting lod mig mig friste af deres "slagtilbud".

Jeg tænkte også, at betjeningen af mp3 afspillere var nogenlunde
ens.

Men jeg synes ikke vi skal bruge mere tid på det problem. Jeg
finder måske ud af det engang.
Ellers har jeg min gode gamle kasette-recorder.

Hilsen
Jørgen

Fra : Max

Dato : 04-09-06 20:27

Hej Jørgen

> Men jeg synes ikke vi skal bruge mere tid på det problem. Jeg
> finder måske ud af det engang.

Jeg forstår på dig at du godt kan optage og afspille noget lyd
på din MP3 spiller. Jeg kom til at tænke på om man skal
gemme det optagene på MP3 på en eller anden måde før
man kan se det i filhåndteringen.

Mvh Max

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 05-09-06 08:47

Max wrote:
> Jeg forstår på dig at du godt kan optage og afspille noget lyd
> på din MP3 spiller. Jeg kom til at tænke på om man skal
> gemme det optagene på MP3 på en eller anden måde før
> man kan se det i filhåndteringen.

Jeg har en Amitech MP3-afspiller med voice/diktafon-funktion, og jeg kan
godt se de voice-filer jeg optager, og flytte dem fra USB og over på min
harddisk (og vel også tilbage igen). Til gengæld kan jeg ikke afspille
dem på min computer, selv om filerne ender i ".wav". De kan fint
afspilles på MP3-afspilleren.

Jeg forestiller mig at der er tale om et eksotisk filformat som
Amitech-folkene så fejlagtigt har givet endelsen ".wav".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-09-06 13:15

Jørgen Lehnemann skrev:
> [...]
> Og de sange, jeg har overført til MP3 afspilleren kan jeg
> sagtens hente tilbage. Men altså ikke de omtalte selvindtalte

Har du prøvet at tilgå afspilleren fra Denne computer?
Mit bud er at afspillerens software ikke kan vise
de filer, men at de vil kunne findes i f.eks. stifinder.

Peter Schrøder

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 12:24

Jørgen Lehnemann (slet 82OWA) wrote:

> [...]
> finde dem igen.
> Men de omtalte ludsekvenser optaget af voice-recorderen kan jeg

Tjah ... er du sikker på, at filer af den omtalte type bliver vist med
din indstilling?

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 15:53

Tak for jeres medvirken til løsninger omkring min mp3 afspiller.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 05-09-06 19:52

Jørgen Lehnemann <prenslev-lehnemann@8E1QImail.dk> (slet 8E1QI)
skrev:
>Tak for jeres medvirken til løsninger omkring min mp3 afspiller.
>
>Hilsen
>Jørgen
Jeg kan lige fortælle, hvordan det er gået i "hak".
Jeg blev så træt af den købte mp3 afspiller fra Aldi, at jeg
begyndte at undersøge Creative's hjemmesider og de har stort
support apparat til Creative købere. her spurgte jeg lidt
forsigtigt til hvordan man ville håndtere problemet på en
Creative. Det lød meget enkelt. Nemlig ved at flytte filerne
over fra flytbar enhed til HD og så bearbejde filen i et
konverteringsprogram fra det såkladte WAV til fx. mp3 filer.
Næste skridt var at købe en anden mp3 afspiller. For øjeblikket
har de tilbud på en i Kvickly en Creative MuVo V100 købt for
399,- kr. Den havde jeg kun få minutter i hånden inden problemet
var løst. En meget logisk menu og derfor meget enkelt.
Så læren for mig er: Køb et anerkendt mærke og få et godt
produkt med en god support.

Hilsen
Jørgen