hvordan åbne en Acer 6100?
Fra : thomas t

Dato : 04-09-06 10:37

Jeg skal ind i en Acer 6100 og udskifte HD. Men hvordan? Er der nogen, der
kender denne gamle maskine?

Da jeg forsøgte at tage kabinettet af den sidste gang, måtte jeg give op.
Det sad tilsyneladende fast med kun to skruer, bagpå. Selvom jeg fjernede
dem, kunne jeg ikke rokke kabinettet.

Ikke engang en halv centimeter.

Har nogen haft erfaring med Acer?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 04-09-06 11:02

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det sad tilsyneladende fast med kun to skruer, bagpå. Selvom jeg fjernede

Det sidder med 4 skruer.
se her.
I sektion 4.2.1. står der hvordan du ta'r hatten af.
ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/mainboard/V66M/manual/ap6100-ug.pdf

mvh
Bri@n

Fra : thomas t

Dato : 04-09-06 11:35

co@ch [4130] at coach [fjern] @ dette] lite.danmark> ha scritto:

> Det sidder med 4 skruer.

> I sektion 4.2.1. står der hvordan du ta'r hatten af.
> ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/mainboard/V66M/manual/ap6100-ug.pdf

Mange tak! Har downloadet.

Får sikkert glæde af den. Men det hjælper dog ikke med DETTE problem:
Sektion 4.2.1 viser nøjagtig, som man vil forvente.

Og det er hvad jeg har forsøgt (jeg skrev 2 skruer, ikke fordi jeg har
overset nogen, men de andre mangler bare).

Alle skruer er fjernet. Kabinettet lader sig bare ikke rokke! Ikke en
millimeter. Jeg kan ikke få låget til at *rokke* sig.

Som om det er støbt på, eller bliver holdt HELT fast af et-eller-andet, som
man ikke kan se udefra.

-Er ret bange for at anvende 'kreativ vold' - jeg véd ikke, hvordan dyret
ser ud indeni.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 04-09-06 12:12

> [...]
> man ikke kan se udefra.
>
> -Er ret bange for at anvende 'kreativ vold' - jeg véd ikke, hvordan dyret

Sidder der 2 popnitter hvor de andre skruer skulle ha siddet?

Hvis ja, så bor dem ud, og husk at fjerne metalspåner og lign. derefter.

Mvh
Bri@n

Fra : thomas t

Dato : 04-09-06 14:10

co@ch [4130] at coach [fjern] @ dette] lite.danmark> ha scritto:

> Sidder der 2 popnitter hvor de andre skruer skulle ha siddet?

Nej; skruerne mangler bare.

> Hvis ja, så bor dem ud, og husk at fjerne metalspåner og lign. derefter.

Okay, nu bliver jeg jo EEN pct i tvivl: jeg er først i fysisk nærhed af
maskinen igen på onsdag.

Men jeg kiggede efter, og ville utvivlsomt ha bemærket, hvis der sad noget i
hullerne: skruerne manglede bare.

Det sad rigtig godt fast - -Som om, den var ... limet eller noget...