Ekstern harddisk der får strøm via. USB
Fra : Tue Jensen

Dato : 02-09-06 14:04

Jeg kigger på edbpriser.dk efter en ekstern harddisk. Min. 200 Gb, ca. 1000
kr, tilslutning via USB 2.0.
Men jeg vil gerne have en ekstern harddisk, hvor der ikke skal bruges en
ekstern strømforsyning, dvs den skal få strøm gennem USB. Hvordan kan jeg
se på spec. om den gør det? og er der evt. nogle der har et godt bud på en
harddisk?

På forhånd tak.
--
Tue

Fra : N_B_DK

Dato : 02-09-06 14:31

Tue Jensen wrote:
> Jeg kigger på edbpriser.dk efter en ekstern harddisk. Min. 200 Gb,
> ca. 1000 kr, tilslutning via USB 2.0.

Kan du ikke, en 3.5" disk skal buge både 5 og 12 volt, og der er kun 5 volt
i et USB stik.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Tue Jensen

Dato : 02-09-06 14:40

On Sat, 2 Sep 2006 15:30:52 +0200, N_B_DK wrote:

> Kan du ikke, en 3.5" disk skal buge både 5 og 12 volt, og der er kun 5 volt
> i et USB stik.

Ok, det kan så ikke lade sig gøre. Tak for svarene.
--
Tue

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-09-06 15:23

Tue Jensen skrev:

> Ok, det kan så ikke lade sig gøre. Tak for svarene.

Jo det kan, der er ikke noget galt i at lave en harddisk der kun bruger 5V

Maxtors one touch 3 mini edition gør det, den skal dog bruge 2 usb porte.
Lige netop den model er dog ikke interessant mht størrelse og pris, men der
findes andre.

http://tinyurl.com/gtc7r

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.5d2b41d3cef51dfe29dd10a191346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FProduct+Support%2FExternal+Storage%2FOneTouch+III+Family%2FMaxtor+OneTouch+III+Mini+Edition&printerFriendly=true

Overvej gruppen dk.edb.hardware.drev

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : N_B_DK

Dato : 02-09-06 20:24

> Jo det kan, der er ikke noget galt i at lave en harddisk der kun
> bruger 5V

Ja det er gældende for 2.5" diske, men da han skriver han vil bruge en 200GB
disk og det største i 2.5" pt er 120 GB så nej.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-09-06 21:02

N_B_DK skrev:

> Ja det er gældende for 2.5" diske, men da han skriver han vil bruge
> en 200GB disk og det største i 2.5" pt er 120 GB så nej.

Du kan da godt få 200GB diske i 2.5" ? EDBpriser.dk er ikke just
altomfattende..

Fra : Henning

Dato : 02-09-06 21:03

>Du kan da godt få 200GB diske i 2.5" ? EDBpriser.dk er ikke just
>altomfattende..

Jeg har ikke set dem endnu - har du nogen links?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-06 21:51

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote:

>Du kan da godt få 200GB diske i 2.5" ?

Gad nok vide hvor du finder dem ?!

De største 2½" drev jeg har mødt er på 120 GB, og det er da først for
ganske nylig producenterne er nået dertil....

<mlr>

Fra : Ken

Dato : 02-09-06 22:02

Seagate 160 GB 16 January 2006
http://www.seagate.com/products/notebook/

Fra : N_B_DK

Dato : 02-09-06 22:15

Ken wrote:
> On Sat, 02 Sep 2006 22:50:41 +0200, Michael Rasmussen
> <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> Seagate 160 GB 16 January 2006
> http://www.seagate.com/products/notebook/

Ok, har bare endnu ikke set dem, og har indtil i torsdags siddet som
tekniker på et stort dansk værksted og lavede kun bærbare (Fujitsu-Siemens,
HP/Compaq, Acer, og Toshiba)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-06 22:22

Sune Storgaard wrote:
> Du kan da godt få 200GB diske i 2.5" ? EDBpriser.dk er ikke just
> altomfattende..

Link ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 02-09-06 19:24

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> den 2. september 2006 kl. 15:30 +0100
skrev:
>Kan du ikke, en 3.5" disk skal buge både 5 og 12 volt, og der er kun 5
>volt
>i et USB stik.

Min erfaring er, at 2,5"-diske i kabinetter sagtens kan køre på strøm fra
USB-bussen. Dvs. harddiske til bærbare computere. Kræver også særlige
kabinetter selvfølgelig.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : N_B_DK

Dato : 02-09-06 20:25

Kasper Hyllested wrote:

> Min erfaring er, at 2,5"-diske i kabinetter sagtens kan køre på
> strøm fra USB-bussen. Dvs. harddiske til bærbare computere. Kræver
> også særlige kabinetter selvfølgelig.

ja 2.5" jeg skrev 3,5" da spørger som skrevet vil benytte en 200GB disk og
maks størrelse pt på 2.5" er 120GB.

--
MVH.
N_B_DK