bios
Fra : Thomas Ellegaard

Dato : 30-08-06 15:47

Hej,

Jeg har på mit motherboard "Gigabyte GA-8IPE1000 Pro-G" sat clocken op, fra
1500x18 til 2000x18.

Det var nok et for stort spring, og da jeg genstartede min computer kunne
den ikke længere starte op.

Den kommer ikke engang til der hvor den skal tælle ram op på skærmen. Der
vises intet, og der ser heller ikke ud til at være nogen harddiskaktivitet.

Nogen der ved hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre?

Det er en dual-bios, så jeg burde kunne læse biossettings ind fra den
sekundære bios, men hvordan ved jeg ikke.

Jeg har prøvet at trykke F9 der skulle være express recovery, men intet
sker.

Har prøvet at skifte grafikkortet ud, men uden resultat.

Jeg kan se der på motherboardet sidder et batteri. Det må være til bios. Kan
man hive det ud, og sætte det i igen, for at resette bios?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh. Thomas

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 30-08-06 16:04

"Thomas Ellegaard" <tho.ell@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Jeg kan se der på motherboardet sidder et batteri. Det må være til bios.
> Kan
> man hive det ud, og sætte det i igen, for at resette bios?

ja enten det eller bios jumperen er nær batteriet for det meste

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Mogens

Dato : 30-08-06 17:01

On Wed, 30 Aug 2006 16:46:32 +0200, "Thomas Ellegaard"
<tho.ell@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg kan se der på motherboardet sidder et batteri. Det må være til bios. Kan
>man hive det ud, og sætte det i igen, for at resette bios?

Det burde ikke være nødvendigt.

Kik i manualen til bundkortet og find afsnittet om
hvordan du resetter CMOS. Sansynligvis er det
en jumper du flytter et øjeblik mens maskinen er
slukket. Så er BIOS'en resat til fabriksindstillingen.

mvh Mogens