Erfaringer med Logitech MX 1000 laser cord~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 29-08-06 23:26

Hej

Jeg overvejer at købe <subj>.

Er der nogen der har erfaringer med musen, og evt kan anbefale den?

Mine krav til ny mus er:

Trådløs (som fungerer 100% hele tiden)
Inkl. oplader-station
Optisk/Laser
Præcis
Mindst 2 ekstra knapper + scrollhjul
God ergonomi, skal bruges mange timer hver dag

Folk med bedre forslag hører jeg også gerne fra :)

- Klaus

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-06 23:45

"Klaus Jensen" <spammers@666burninhell6.com> wrote in

> [...]
> Mindst 2 ekstra knapper + scrollhjul
> God ergonomi, skal bruges mange timer hver dag
>
> Folk med bedre forslag hører jeg også gerne fra :)

Jeg kiggede på MX1000, men synes den var lidt for stor/høj til min hånd. I
stedet valgte jeg Logitech G7 som minder mere om MX700 i størrelse og form.

Den er trådløs og altid 100% fordi der medfølger et ekstra batteri - derved
løber man aldrig tør og er ikke nødsaget til at sætte musen i laderen, man
skifter bare batteri. Det er iøvrigt supernemt at skifte batteri, der er en
"eject"-knap som skubber batteriet ud gennem en slot i bunden af musen, så
der er ingen plader eller lignende der skal afmonteres for at skifte
batteri. Batteriet er iøvrigt et lille firkantet et som er på størrelse med
et compact flash kort.

Jeg er meget glad for musen. Den virker perfekt, selv på et træbord med
mange årer og riller. Den er superpræcis, og man kan justere præcisionen på
musen via to knapper ved scrollhjulet.

Scrollhjulet har tilt-funktion (ikke at jeg har fundet på noget smart at
bruge det til endnu - men det er der).

Den har 3 knapper ud over de sædvanlige 2 på hver side af scroll-hjulet.
Men jeg ved ikke helt om de 2 af knapperne er reserveret til justering af
præcision eller om man kan re-assigne dem. Det kan man formentlig, men jeg
har ikke haft behov for det.

Jeg vil i hvert fald gerne give den mine anbefalinger. Der er nogle
billeder af den i denne artikel:
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=1930

Mvh.
Flemming

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-08-06 12:42

Klaus Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe <subj>.
>
> Er der nogen der har erfaringer med musen, og evt kan anbefale den?

Ja, jeg har haft den i et par år og har virkelig været tilfreds med den. Alt
i alt den suverænt bedste mus jeg nogensinde har haft mellem fingrene.

> Mine krav til ny mus er:
>
> Trådløs (som fungerer 100% hele tiden)

Check. Jeg har ikke oplevet udfald med modtageren placeret en lille meter
væk.

> Inkl. oplader-station

Check. Lader/modtager-station i ét.

> Optisk/Laser

Fungerer fint på stort set alle overflader. Jeg kan ikke lige komme i tanke
om et materiale, hvor den ikke har fungeret på.

> Præcis

Dét er den i hvert fald. Uhyre præcis.

> Mindst 2 ekstra knapper + scrollhjul

3-5 ekstra knapper (jeg kan ikke lige huske det præcist). Derudover har den
2-vejs scroll og en smart lille "benzinmåler".

> God ergonomi, skal bruges mange timer hver dag

Det synes jeg i hvert fald den her. I starten brød jeg mig ikke for alvor om
dens lidt "rum-agtige" udseeende, men lynhurtigt har funktionaliteten og
ergonomien klart vundet over det.

Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-06 19:29

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> Præcis
> Mindst 2 ekstra knapper + scrollhjul
> God ergonomi, skal bruges mange timer hver dag

Min mand har en Logitech MX 1000 cordless lasermus, og han er meget
glad for den. Især den ergonomiske form. Ligger godt i hånden. Kan
anbefales. Jeg kører selv med en MX 700 cordless optical, den har
fungeret fint i de 4 år jeg har haft den. Ved ikke om modellen er
udgået nu.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-09-06 08:03

Hej

Jeg kan bestemt også anbefale den, den kører godt og nemt, og er, som de
andre også skriver, uhyre præcis.
Fin forbindelse til modtageren.

Den ligger godt i hånden, det eneste man skal være opmærksom på, er at den
er ret stor.
Men jeg kan da anbefale dig at finde en butik med udstillede prøver af
musen. Så kan du prøve at mærke om den også ligger godt i din hånd.

Mht. at lade op, kan jeg fortælle at trods lang daglig brug, holder den
mindst en uge på fuld opladning. Og selv når den begynder at advare om lav
batteri-stand, kan den bruges længe. Jeg har selv brugt den timer efter, og
jeg har endnu ikke fået den til at gå helt i bund.

Da den har et fin batterimåler, med tre grønne, + en rød når den er i bund,
har jeg selv brugt den sådan, at jeg kun stiller den til ladning når den
trænger (et sted mellem én grøn, og rød), og det er som sagt ikke ofte. Så i
praksis har man til denne ikke brug for to batterier

Jeg har selv haft den i årevis, og det er en af de bedste mus jeg har haft.

Held og lykke med valget.
Og kom gerne med tilbagemelding.

Venlig hilsen
Henrik