TVkort i ældre bærbar computer til USBport~
Fra : Jette Juel Hansen

Dato : 29-08-06 19:00

Hej i gruppen

Jeg pusler med en ide om at se tv på den bærbare, feks. i
campingvognen.

Kan jeg sætte et Hauppauge WinTV Nova T-stick DBT-T tuner i min 4-5 år
gamle bærbare?
Jeg er ikke sikker på at USB er en 2.0. Hvad er min.krav til processor
og ram?

Kan een af jer svare mig på det?

hilsen Jette

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-08-06 19:19

Jette Juel Hansen wrote:

> [...]
> år
> gamle bærbare?
> Jeg er ikke sikker på at USB er en 2.0. Hvad er min.krav til

Du skal nok have USB 2 for at få båndbredde nok. Det kan evt. klares med en
cardbus controller. Af processor har du nok brug for en 500 mhz og 128 mb
RAM. Afhængigt af hvor godt softwaren er skrevet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Aksel

Dato : 29-08-06 20:32

> [...]
> cardbus controller. Af processor har du nok brug for en 500 mhz og 128 mb
> RAM. Afhængigt af hvor godt softwaren er skrevet.

Din PC skal have Win XP for at køre USB2 derfor er minimum 1,5 GHz og 500 mb
RAM, du får ikke andet end problemer med en svagere maskine.

Jeg mener ikke Hauppauge softwaren kan køre Win98, men hvis de har drivere
til 98 kan man også bruge anden TV software.

Hilsen Aksel

Fra : Christian Mygind

Dato : 31-08-06 20:27

Aksel wrote:

> Din PC skal have Win XP for at køre USB2 derfor er minimum 1,5 GHz og
> 500 mb RAM, du får ikke andet end problemer med en svagere maskine.

Fortæl det til min bærbare, der har den kvarte clockfrekvens af dit
minimumskrav og den halve mængde RAM og kører Xp uden problemer. Det er et
spørgsmål om at fjerne noget at det grafiske halløj (skygger - fadeouts
osv.)

> Jeg mener ikke Hauppauge softwaren kan køre Win98...

Det kan den.
Hvis maskinen er 4-5 år gammel tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
http://www.hauppauge.com/pages/products/data_usb.html siger at USB1 kan gøre
det, selvom 2 nok giver et bedre billede.

/Chr

Fra : Anders Majland

Dato : 01-09-06 13:33

> Din PC skal have Win XP for at køre USB2 derfor er minimum 1,5 GHz og
> 500 mb RAM, du får ikke andet end problemer med en svagere maskine.

Min gamle 1ghz PIII (acer tm620) kunne nu sagtens køre med en usb tuner.
Den havde dog ikke usb2 så for at få det fulde udbytter af periferi
enheder tilføjede jeg en adaptec usb2 cardbus.

Men bla. hauppauges gamle pvr usb kørte nu ok over den langsomme usb.
Dengang var problemet mere stabiliteten i driverne for billedkvaliteten
var fin nok. Der lavede den hardware mpeg2 komprimering i boksen så kun
det komprimede signal skulle over usb'en.

/A

Fra : Jette Juel Hansen

Dato : 01-09-06 17:40

1000 - Tak for jeres svar.
Jeg kan lige fortælle min bærebare computer kun er på 500 MHz, har 128 ram.
Jeg har ikke lyst til at skifte dele ud for at køre med tvkort, eller sætte
flere ram i (er vel efterhånden ellers blevet billigere - er det nemt selv
at skifte ram i en bærebar?) undtagen måske en adaptec usb2 cardbus.
Computerene skal som sagt kun bruges under ferien til at gå på internettet,
brænde feriebilleder og evt. se lidt tv på i campingvognen.

hilsen Jette

Fra : Anders Majland

Dato : 01-09-06 21:13

> [...]
> eller sætte flere ram i (er vel efterhånden ellers blevet billigere -
> er det nemt selv at skifte ram i en bærebar?)

Afhænger af den bærbare - Prøv at slå den op i kingstin technology's ram
guide. Ofte er det bare at åbne en luge under bunden og tilføje eller
erstatte en stang der sidder. http://www.kingston.com/

> undtagen måske en adaptec usb2 cardbus. Computerene skal som sagt kun
> bruges under ferien til at gå på internettet, brænde feriebilleder og
> evt. se lidt tv på i campingvognen.

Jeg vil købe en brugt usb tuner til et par hundrede og lade det komme
and på en prøve... Har du prøvet at afspille DVD'er på den. Hvis den kan
det nogenlunde flydende så burde den også kunne håndtere en tuner