Trådløst netværk - forstærkning
Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-08-06 19:23

Hej,

På et lille trådsløst netværk har jeg brug for at få forstærket signalet, så
det kan den "anden ende" af et parcelhus.

Der findes en lang gang mellem de to værelser, som henholdsvis den trådløse
router står i og så to bærbare pc´er - så jeg forstiller mig, at der kan
sættes en form for forstærker midt i/på gangen.

Hvad er det for en slags hardware, jeg skal have fat i og hvad koster det?
Kan I give et tip til et produkt?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-06 19:45

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
'> Hvad er det for en slags hardware, jeg skal have fat i og hvad koster
det?
> Kan I give et tip til et produkt?

Du kan jo starte med, at se om du kan skifte antennen ud på din nuværende
router, med en kraftigere eller en hvor antennen kan rykkes ud til et bedre
sted. PÅ mange routere kan man skifte antennen. Det burde kunne løse
problemet.

Men der er mange andre at vælge imellem.

> Hilsen Torben Brøndum

Nicolai

Fra : Basil

Dato : 27-08-06 20:12

Nicolai kom med denne ide:
> [...]
> sted. PÅ mange routere kan man skifte antennen. Det burde kunne løse
> problemet.

> Men der er mange andre at vælge imellem.

Hvor langt kan sådan en bandit sende, udendørs og under gode forhold?
Kai

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-06 20:19

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Hvor langt kan sådan en bandit sende, udendørs og under gode forhold?
> Kai

Tja, de siger selv op til 8 km.

Nicolai

Fra : Basil

Dato : 27-08-06 20:21

Følgende er skrevet af Nicolai:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Tja, de siger selv op til 8 km.
>
> Nicolai

Jow jow, men i virkeligheden?
800m fugleflugt?
Kai

Fra : Holst

Dato : 27-08-06 20:52

Nicolai wrote:

> Tja, de siger selv op til 8 km.

8 km? Jeg har ladet mig fortælle, at trådløse routere rækker 100-200
meter under optimale forhold.

En trådløs router burde snildt kunne dække et parcelhus, der
sædvanligvis materialemæssigt ikke er den største hindring for signalet.
Efter min mening burde Torben nok blot investere i en bedre trådløs
router eller reklamere over den nuværende, for det kan ikke være
meningen, at den ikke kan dække et parcelhus.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-06 21:26

Holst skrev:

> [...]
> trådløs router eller reklamere over den nuværende, for det kan ikke
> være meningen, at den ikke kan dække et parcelhus.

Routeren står kun for transmissionen den ene vej...................

Claus

Fra : Holst

Dato : 27-08-06 21:56

Claus Tersgov wrote:

> Routeren står kun for transmissionen den ene vej...................

Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg vil dog stadig mene, at det trådløse
netkort også burde kunne dække et almindeligt parcelhus.

Fra : Nicolai

Dato : 28-08-06 09:14

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg vil dog stadig mene, at det trådløse
> netkort også burde kunne dække et almindeligt parcelhus.

Vi er da enige, men når indlægger efterlyser en forstærkning af signalet, så
gider jeg ikke tvivle på om hvorvidt hans router dækker hans behov.

Nicolai

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-06 23:31

Hej Torben!

Du har nok mere held i news:dk.edb.netvaerk.traadloest

Der findes meget primitive løsninger, som dog sagtens kan virke - fx
kan man retningsbestemme antennerne, ved hjælp af papstykker!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Jesper

Dato : 28-08-06 00:50

On Sun, 27 Aug 2006 20:22:49 +0200, Torben Brøndum wrote:

> [...]
> sættes en form for forstærker midt i/på gangen.
>
> Hvad er det for en slags hardware, jeg skal have fat i og hvad koster det?

Det du eftersøger er en repeater. Det behøver ikke nødvendigvis at være
en dedikeret repeater, idet de fleste access points og routere kan sættes
til at køre som repeater - dog ofte kun mod en anden router af samme
fabrikat og type. Check specs. på den, du har.

Men personligt ville jeg nok prøve at flytte min trådløse router ind
midt i huset - f.eks. i midten af den lange gang - inden jeg investerede i
mere hardware. Med mindre dit hus er 500 meter langt eller lavet af
jernplader burde en enkelt router nemt kunne give dig internet i hele
hytten.