Erstatning til Cybercitys Zyxel P650
Fra : Palle Jensen

Dato : 23-08-06 17:21

Hej,

Skal ud og installere et par computere hos en bekendt. I den
forbindelse vil han gerne have mig til at lave hans nye CyberCity
forbindelse trådløs :-/

Ved ikke fandens meget om det.

Men i CyberCity pakken følger en Zyxel P650 router.

Jeg vil gerne have fat i en ikke alt for dyr trådløs router der
dækker et lille 2 plans (træhus .

Hvad kan anbefales?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Basil

Dato : 23-08-06 17:45

Den 23-08-2006, skrev Palle Jensen:
> [...]
>
> Men i CyberCity pakken følger en Zyxel P650 router.
>
> Jeg vil gerne have fat i en ikke alt for dyr trådløs router der

Jeg har en u.s.robotics med usb-printer deling (hedder noget med 5461).
Det virker aldeles glimrende.
Kai

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-08-06 19:52

Palle Jensen <invalid@invalid.invalid> wrote in

> Ved ikke fandens meget om det.
>
> Men i CyberCity pakken følger en Zyxel P650 router.

Den router du vælger som erstatning skal du lige sikre dig kører PPPoA og
ikke PPPoE (PPP over henholdsvis ATM og Ethernet). Du kan vælge det som en
søgemulighed når du søger på f.eks. EDBPriser efter NET-router og vælger
avanceret.

Det at det skal være PPPoA begrænser udvalget lidt og gør at de billigste
trådløse routere ligger fra små 600kr og op i stedet for fra 3-400 og op
som Ethernet trådløse routere ligger på.

Hvis i kan/vil beholde P650'eren så kan i bare købe en PPPoE trådløs router
og sætte den på P650'eren og så kan i stadig få support fra Cybercity hvis
det skulle blive nødvendigt.

Og ja CC kan sagtens nosse i det. Min telefon var død i 8 uger pga. en fejl
fra deres side. Ufatteligt irriterende, især fordi man ikke kunne få ret
meget at vide når man ringede (fra sin mobil) for at høre status og fordi
de aldrig meldte noget tilbage. Det eneste der skulle ske hver gang man
ringede var at de ville ind på min router og tjekke indstillinger og evt.
hente firmware og installere denne - det skete 4 gange på de 8 uger.

> Jeg vil gerne have fat i en ikke alt for dyr trådløs router der
> dækker et lille 2 plans (træhus .
>
> Hvad kan anbefales?

Jeg har gode erfaringer med Linksys' routere (de ejes nu af Cisco). Jeg har
som tidligere skrevet været glad for at jeg valgte løsningen hvor jeg bare
har sat min trådløse router (Linksys WRT54G) på min Cybercity router. Men
kun fordi CC support virkelig ikke er nemme at danse med hvis man kører med
noget andet udstyr end det udleverede.

Kører linjen problemfrit så kan man spare strømmen til en enhed ved at
vælge en trådløs router med PPPoA. Hvis der så engang bliver problemer kan
man jo altid tilslutte den udleverede P650 router inden man ringer til
support :).

/flemming

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 01:43

"Palle Jensen" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Men i CyberCity pakken følger en Zyxel P650 router.
>
> Jeg vil gerne have fat i en ikke alt for dyr trådløs router der

At kontakte CyberCity og bede dem "opgradere" routeren. I praksis bytter du
dem med deres trådløse og betaler et par kr. mere om måneden i abonnement.
Du er dermed sikker på at kunne få support og gratis reperation af den
fremover.
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/traadloes_router/ombyt_din_router/index.aspx

mvh
///M

Fra : Knud S.

Dato : 25-08-06 20:36

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse news:44ee46f5$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kr. mere om måneden i abonnement. Du er dermed sikker på at kunne få support og gratis reperation af den fremover.

Siden hvornår er 56,- i måneden blevet "et par" kroner ?.
Jeg vil betragte det som det ringeste råd der kunne gives. Om man så
skulle låne til 30% i rente var det billigere og så købe sin egen router.
Jeg vil tro en god begynder i prisklassen kr. 5-600,-. Man skal dog
huske den skal have ADSL modem indbygget. Har man pengene til
det er den jo tjent hjem på under et år - incl. forrentning.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 20:13

"Knud S." <news@post-cybercity.dk> wrote in message

> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse
>>

> Siden hvornår er 56,- i måneden blevet "et par" kroner ?.

Alt er relativt hvis man har penge. For en nybegynder kan det være de ender
med at spare penge. Og det var vist ikke et krav at det skulle være den
billigste løsning, vel?

mvh
///M