Valg af Webcam?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-08-06 11:02

Hej

Jeg har købt mig et Logitech Pro 5000 som jeg ikke er synderligt imponeret
over, kvaliteten er udemærket så længe man sidder stille, men man skal ikke4
bevæge sig meget før det begynder at bliver umuligt at se hvad der foregår.
Hvad kan folket anbefale?

Stef

Fra : Per

Dato : 22-08-06 14:36

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skal ikke4 bevæge sig meget før det begynder at bliver umuligt at se
> hvad der foregår. Hvad kan folket anbefale?

Hmmm. Du får ikke noget der er meget bedre end et pro 5000 til
menneskepenge - skal det være meget bedre så skal du op i videokvalitet og
det er meget dyrt.

Har du husket at slå lavlysfiltret fra ? Det kan godt gøre at billedet
hakket og bliver sløret.

Har du problemet når det bare står og optager eller er det kun når du bruger
det til chat ?

Jeg har selv et 4000 pro og det fungerer helt perfekt.

Det er iøvrigt ikke webcamet der er begrænsningen, hvis du mener det hakker
når fx. bruger Skype eller messenger - det er programmerne og båndbredden
der ikke er god nok.

Det kan ikke betale sig at købe noget dyrere/bedre til chat, da programmerne
ikke supporterer den øgede båndbredde pga. den øgede kvalitet.

Mvh. Per

Fra : Martin Hughes

Dato : 22-08-06 20:45

> Hmmm. Du får ikke noget der er meget bedre end et pro 5000 til
> menneskepenge - skal det være meget bedre så skal du op i videokvalitet og
> det er meget dyrt.

Jeg har et Philips Tucam-II Det er super godt, selv ved meget lidt lys, det
kan kører
60 frames pr. sec, men generelt må jeg give Per ret, der findes simpelthed
ikke gode
webcams, sjovt nok kan man høbe spycams der næsten er microskopiske og
giver bedre billede end webcams (bilder jeg mig da ind). Måske for meg
Bond!!
Dog er den tecnologi åbenbart ekstremt dyr siden man ikke forbedre
webcam kommunikerings værktøjerne.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-08-06 07:56

> Har du husket at slå lavlysfiltret fra ? Det kan godt gøre at billedet
> hakket og bliver sløret.

Jeps, og prøvet med og uden autoindstillinger i forskellige opløsninger.

> Har du problemet når det bare står og optager eller er det kun når du
> bruger det til chat ?

Det er når tøserne vil optage video af de danser til bedsteforældrene, så
bliver det mest bare flimmer og utydeligt, som om kamera'et ikke kan følge
med.
Det er jo lidt træls at skuffe dem med de skal danse slowmostion for at de
kan se hvad de laver

> [...]

> Det er iøvrigt ikke webcamet der er begrænsningen, hvis du mener det
> hakker når fx. bruger Skype eller messenger - det er programmerne og

Det er primært til at optage.

Stef

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-08-06 22:19

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in

> [...]
> men man skal ikke4 bevæge sig meget før det begynder at bliver umuligt
> at se hvad der foregår. Hvad kan folket anbefale?

Min søster har et Logitech QuickCam Fusion som hun er meget tilfreds med.
Det kan køre 30 fps og 640x480 og gør det efter min mening rigtig godt.

Men et 5000 Pro burde også give en god oplevelse. Er det når du chatter at
dem du chatter med klager over at det hakker? Eller er det også når du
f.eks. bare optager en video uden at være i gang med at chatte?

/flemming

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-08-06 07:53