Spørgsmål ang. 64bit
Fra : Andski

Dato : 21-08-06 17:31

Hej,

Jeg overvejer pt. en ny bærbar og har kik på:
http://www.gp-direct.dk/pconf.php?productid=17665

Mit spørgsmål er om Pentium M cpuen er 64bit? - altså om den kan køre Vista
når det engang kommer?

En helt anden ting, jeg er som sagt kun i overvejelserne om en ny bærbar
(desktop replacement) nogle som har andre bud i samme dur som ovenstående?

* 7200 rpm hd.(gerne med raid-mulighed pga. sikkerhed)
* 15 eller 17" - egentlig helst 15
* godt gfx-kort, helst med ydelse som 7800gtx.
* 1 eller 2 gb ram.
* bluetooth
* evt. med nem mulighed for dockingstation (transportere den ofte frem- og
tilbage, men "elsker" min alm. 19" standard LCD samt mus og tastatur -
derfor også helst en 15" pga. størrelse(hvis de laves med så store gfx-kort
som jeg ønsker)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-08-06 20:43

Andski wrote:
> Mit spørgsmål er om Pentium M cpuen er 64bit? - altså om den kan køre Vista
> når det engang kommer?

Pentium M er 32bit.

Men, Vista er altså 32bit _ELLER_ 64bit.. det kræver ikke en 64bit CPU.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Andski

Dato : 21-08-06 21:41

> Pentium M er 32bit.
>
> Men, Vista er altså 32bit _ELLER_ 64bit.. det kræver ikke en 64bit CPU.

ok, dvs. min "bekymring" for 64bit er stort set irrelevant...?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-08-06 21:50

Andski wrote:
> ok, dvs. min "bekymring" for 64bit er stort set irrelevant...?

Ja - så længe du ikke vil køre specielle 64 bit programmer - som
formentlig ikke findes endnu ?

Jeg har en periode kørt med beta-versionen af Vista på en
alindelig 32 bit PC - og den kørte ganske udmærket.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Andski

Dato : 21-08-06 22:44

> Ja - så længe du ikke vil køre specielle 64 bit programmer - som
> formentlig ikke findes endnu ?
>
> Jeg har en periode kørt med beta-versionen af Vista på en alindelig 32 bit
> PC - og den kørte ganske udmærket.

takker