Via SATA RAID Controller
Fra : Kim

Dato : 19-08-06 14:17

Har købt et nyt MB, men det var i en påse uden manual, drivere osv.
Det hedder: Asrock P4V88 og div drivere kan findes her:
http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=P4V88%2b

Selvom der ingen SATA diske er i, og jeg ikke kan se at man kan
disable den inde i bios, melder den og man kan se at der mangler
en VIA SATA RAID Controller.

Hvor kan man evt hente denne driver/controller for jeg kan
ikke finde den på asrock's site ?

Mvh Kim

Nedenstående taget fra Everest:
Beskrivelse Værdi
PC
PC type ACPI Uniprocessor PC
Operativ System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC navn PRIVATE-NVGO60R
Bruger Navn Henrik
Logon Domain PRIVATE-NVGO60R
Dato / Tid 2006-08-19 / 15:05

Motherboard
CPU Type Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Motherboard Navn Ukendt
Motherboard Chipset VIA Apollo PT880
System Hukommelse 768 MB
BIOS Type AMI (06/24/05)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort ATI RADEON 9600 Series Secondary (256 MB)
Grafik Kort ATI RADEON 9600 Series (256 MB)
3D Acclerator ATI Radeon 9600 (RV350)
Monitor Compaq MV740 [17" CRT]

Multimedie
Lyd Kort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Lager
IDE Kontroller VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID Kontroller VAX347S SCSI Controller
SCSI/RAID Kontroller VIA SATA RAID Controller
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev ST380011A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Disk Drev SAMSUNG SP2514N USB Device (232 GB, USB)
Disk Drev USB DISK 20X USB Device (117 MB, USB)
Disk Drev ST3802110A (74 GB, IDE)
Optisk Drev PHILIPS DVDR1648P1
Optisk Drev SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device
SMART Harddisk Status OK

Partitioner
C: (NTFS) 20002 MB (15566 MB fri)
D: (NTFS) 56313 MB (56033 MB fri)
E: (NTFS) 76316 MB (76141 MB fri)
F: (NTFS) 99998 MB (52998 MB fri)
G: (NTFS) 138466 MB (138397 MB fri)

Inddata
Keyboard Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus Microsoft PS/2-mus

Netværk
Primære IP Adresser XXX.1X.XX9.2XX
Primære MAC adresser 00-0B-6A-B9-30-89
Netværks Adapter VIA-kompatibel Fast Ethernet-netværkskort (XXX.1X.XX9.2XX)

Ydre Enheder
Infrarød Kontroller Infrarød port
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 Kontroller VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB Enhed USB-lagerenhed
USB Enhed USB-lagerenhed

DMI
DMI BIOS Producent American Megatrends Inc.
DMI BIOS Version P1.80
DMI System Producent
DMI System Produkt P4V88
DMI System Version 1.00
DMI System Serienummer 00000000
DMI System UUID 00020003-00040005-00060007-00080009
DMI Motherboard Producent
DMI Motherboard Produkt P4V88
DMI Motherboard Version 1.0
DMI Motherboard Serienummer 00000000

Fra : Olesen

Dato : 19-08-06 15:47

I det link, du selv skriver, er der da SATA drivere?!