Hauppauge tuner problemer
Fra : Aksel

Dato : 18-08-06 22:21

Jeg har købt en Hauppauge tuner "WinTV-PVR 150" "Media Center Kit"

Den er installeret med nyeste drivere fra
http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html

Kontrolpanel, enhedshåndtering påstår at enheden fungerer korrekt, Men det
kan man ikke altid stole på.
driverversion: 2.0.43.24103.

Jeg har installeret WinTV2000, men ved kanalscanning finder den ingen
kanaler, ChrisTV Lite finder heller ikke noget, jeg har tidligere brugt et
gammelt pinnacle kort, det fungerede i min PC, men var ikke understøttet af
nyere software.

PC: AMD 2.8 med 1 Gb RAM,
NVidea GForce4 MX440
WinXP Home,
Masser af HD plads

Jeg har prøvet mit antennesignal med et TV.

Hvad kan der være galt?

Hvordan tilslutter man lyd når jeg engang får tuneren til at virke, der er
ingen lydudgang på bagpladen?.

Hilsen Aksel

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-08-06 09:22

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in

> [...]
> understøttet af nyere software.
>
> Jeg har prøvet mit antennesignal med et TV.

Hvordan er dine indstillinger når du scanner? Har du valgt PAL-B osv. - og
hvilken type antennetilslutning har du valgt?

> Hvordan tilslutter man lyd når jeg engang får tuneren til at virke,
> der er ingen lydudgang på bagpladen?.

Lyden kommer ud af dit lydkort, ligesom tv-billedet kommer "ud" af dit
grafikkort. Der er hverken tv- eller lyd-udgang på PVR-150 - kun indgange.

/flemming

Fra : Aksel

Dato : 19-08-06 10:22

> Hvordan er dine indstillinger når du scanner? Har du valgt PAL-B osv. - og
> hvilken type antennetilslutning har du valgt?

Ved autoscan finder tuneren intet.
Jeg har prøvet med både "antenna" og "cable", og "scan by country"
Har nu prøvet "All Channels", uden resultat

Tuner format:DK
Video Format: BGHIDK

> Lyden kommer ud af dit lydkort, ligesom tv-billedet kommer "ud" af dit
> grafikkort. Der er hverken tv- eller lyd-udgang på PVR-150 - kun indgange.

På de tunerkort jeg tidligere har brugt skulle der kabel fra kortet til
lydkortets "Line in"

Hilsen Aksel

Fra : Mogens

Dato : 19-08-06 11:41

On Sat, 19 Aug 2006 11:21:50 +0200, "Aksel"
<akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

>På de tunerkort jeg tidligere har brugt skulle der kabel fra kortet til
>lydkortets "Line in"

Sådan var mine tidligere TV kort også, men Hauppauge kort er
anderledes. Her bliver lyden overført til computeren via det PCI
slot som kortet sidder i, altså sammen med billedet, så der skal
ikke rodes med kabler bagpå maskinen.

mvh Mogens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-08-06 18:54

> På de tunerkort jeg tidligere har brugt skulle der kabel fra kortet
> til lydkortets "Line in"

Ok, jeg har selv haft 3 forskellige kort, 1 fra Terratec og 2 fra Hauppauge
og har ikke stødt på loop kabler på de tre, så jeg var ikke klar over at
det var en brugt fremgangsmåde på tv-kort. Men det ved jeg så nu :)

/flemming

Fra : Aksel

Dato : 19-08-06 16:14

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lyden kommer ud af dit lydkort, ligesom tv-billedet kommer "ud" af dit
> grafikkort. Der er hverken tv- eller lyd-udgang på PVR-150 - kun indgange.

Jeg har flyttet tunerkortet til en anden PCI plads, længst væk fra
grafikkort, nu fungerer det.

Tak for interressen.

Hilsen Aksel

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-08-06 18:55

> Jeg har flyttet tunerkortet til en anden PCI plads, længst væk fra
> grafikkort, nu fungerer det.

Super - det var da lækkert det bare var et IRQ problem.
God fornøjelse med det.

/flemming