Strømforbrug
Fra : Jeppe Høiby

Dato : 16-08-06 22:45

På et tidspunkt synes jeg, at jeg så en side med en liste over
forskellige CPU'er og hvor meget strøm de bruger ift. hinanden. Nogen
der kender sådan en side?

Jeg tænker konkret på at finde - måske ikke den mindst strømslugende CPU
- så måske een af dem, der ligger i den gode ende. Fx har jeg kig på AMD
AM2 3800+, som bruger 35W:
<http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=205249>

og så en Core 2 Duo, men jeg ved ikke hvor meget strøm de bruger - anyone?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jeppe Høiby

Fra : "Jørgen K."

Dato : 17-08-06 09:59

Jeppe Høiby wrote:

> [...]

De 65W er vel ved max belastning. Og vil den komme til det når
den står tændt de 24/7 ??

Jørgen K

Fra : Jeppe Høiby

> De 65W er vel ved max belastning. Og vil den komme til det når
> den står tændt de 24/7 ??

You tell me! Men det lyder som om svaret er nej?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 16:35

Jeppe Høiby wrote:
> [...]
> <http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=205249>
>
> og så en Core 2 Duo, men jeg ved ikke hvor meget strøm de bruger - anyone?

35 watt for den 3800+ er garanteret ikke TDP'en men gennemsnitligt
forbrug, jeg tror sagtens du kan få en Core 2 Duo (65watt TDP) der gør
det lige så godt, og med en pænt bedre ydelse. prisen er vel afgørende
her. hvis du skal lave en fil/mail/www boks. så køb en lille Epia
maskine, billig, strømsvag og lydsvag.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Jeppe Høiby