2gb ram
Fra : Dorph

Dato : 16-08-06 21:16

Hello alles

Har lige købt xtra 1gb ram så jeg nu har 2gb totalt.
Bør jeg andre min virtual memory i xp til custom size
eller lade den stå på "system managed size". Hvis custom,
hvad bør jeg så sætte "Initial size og Maximum size" til ?

Vh Dorph

Fra : Tonni Madsen

Dato : 16-08-06 22:09

> [...]
> eller lade den stå på "system managed size". Hvis custom,
> hvad bør jeg så sætte "Initial size og Maximum size" til ?

Med mindre du bruger meget tunge programmer, så vil jeg råde dig til at
deaktivere den helt...
Jeg ved godt der er mange der er imod det, men efter jeg har gjort det (har
1Gb ram) har jeg ikke oplevet andet end en kraftig hastighedsforøgelse, og
ingen problemer what so ever...

Tonni Madsen

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-08-06 15:28

Tonni Madsen wrote:
> [...]
> 1Gb ram) har jeg ikke oplevet andet end en kraftig hastighedsforøgelse, og

Min PC er født med 2 GB RAM, og jeg har en seperat partition på harddisk
#2 med vistnok 5-6 GB RAM som bruges til virtuel hukommelse, men mit
umiddelbare indtryk er at PCen aldrig har brugt af den virtuelle
hukommelse, selv om jeg multitasker en hel del (er tidligere
Amiga-bruger). Kan jeg have ret i min opfattelse, eller skyldes det bare
at den virtuelle hukommelse er pænt hurtig?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tonni Madsen

Dato : 17-08-06 16:01

> [...]
> Amiga-bruger). Kan jeg have ret i min opfattelse, eller skyldes det bare
> at den virtuelle hukommelse er pænt hurtig?

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det er mit indtryk at windows er noget
konservativ med brug af hukommelse, og bruger swapfilen selvom det ikke er
strængt nødvendigt, altså hvis der er ram fri...
Jeg ved ikke om det er korekt, men jeg syntes som sagt at min er kommet til
at køre noget bedre efter jeg har slået skidtet fra, for hvor tit er det man
arbejder med et program der kræver så meget hukommelse så 1-2 Gigs ikke er
nok
Så mit råd er at prøve det, det kan jo altid aktiveres igen...

Tonni Madsen