hvor langt kan et ide-kabel være ?
Fra : not@home.se

Dato : 15-08-06 19:55

hej jeg har tænkt på hvor langt jeg kan trække mit dvd-drev væk fra
min pc med det ide-kabel der sidder i ? hvor langt kan det forlænges
sammen med strømkablet ?

hvor langt kan man trække et usbkabel fra en pc til et usb-dvd-drev ?
jeg ville helst undgå at købe et usb-drev da jeg har det almindelige i
forvejen så håber at man kan trække det langt

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-08-06 20:20

not@home.se wrote:
> [...]
> jeg ville helst undgå at købe et usb-drev da jeg har det almindelige i
> forvejen så håber at man kan trække det langt

IDE standarden siger 60 cm, men op til et par meter kan gå an, men der er en
risko for datatab. Husk at det skal være 80 leder kabel.
Strømkablet er der ingen problemer med.

USB kan være op til 5 meter og kan forlænges med buffere (fx aktive hubs)
undervejs.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : not@home.se

Dato : 15-08-06 21:21

On Tue, 15 Aug 2006 21:20:07 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

>IDE standarden siger 60 cm, men op til et par meter kan gå an, men der er en
>risko for datatab. Husk at det skal være 80 leder kabel.
>Strømkablet er der ingen problemer med.

ok jeg har tænkt på at købe et af de der runde idekabler da jeg skal
have det trukket igennem et hol i vægen fra mit lille værelse og ind
her i stuen hvor jeg vil sætte mine to drev i en hylde

ved du hvor jeg kan købe en start/sluk knap som jeg kan forlænge og
sætte i min hylde ved siden af mine drev ? det kunne være rart hvis
jeg kunne undgå at lode men det går jo nok hvis det ikke kan undgåes